PROPAGANDA PORTOCALIE A REGIMULUI BASESCU,”ZIARISTII MERCENARI CU NASHU IN SUFLET „SI SERVICIILE SECRETE ATACA CA IN 2012 GUVERNUL USL!

30 mai

În 2012, jurnalişti străini sau corespondenţi români ai unor publicaţii din Vest, stipendiaţi ocult din ţară, precum şi unele publicaţii arondate UE au atacat la baionetă acţiunile USL după „informaţiile” servite de propaganda portocalie şi serviciile secrete. Acum, situaţia se repetă.

cele-mai-sinistre-minciuni-ale-pre-edintelui-traian-basescu-175990

Nu e Vocea Rusiei, e European Voice

„European Voice.com” este – după cum se autodefineşte – „site-ul săptămânalului European Voice, singurul ziar independent al Uniunii Europene”. Cât de independent este am aflat din articolul intitulat „We don’t know what you did last summer” (Nu ştim ce a făcut vara trecută). Subiectul articolului, George Pufan, candidatul propus de România pentru funcţia de membru al Curţii Europene de Conturi şi total neagreat de Monica Macovei (care de altfel a avut din nou o prestaţie neromânească la audieri) şi de restul găştii de europarlamentari PDL.

După cum se vede chiar din titlu, „European Voice” este interesată de ce a făcut Pufan în vara lui 2012. A fost cu „ai noştri” sau a fost cu „puciştii”, asta sugerează titlul. De fapt, articolul este unul critic şi autorul îşi manifestă indignarea pentru faptul că la audieri Pufan nu a fost întrebat de lacunele din CV-ul său, şi se arată că lipseşte perioada 1989-1992.

Ei bine, nu doar titlul şi conţinutul articolului dovedesc că suntem în faţa unui text comandat, asemenea multora din perioada iunie-decembrie 2012. În primul rând, articolul nu este semnat. (Probabil asta înseamnă un ziar independent în UE, articolele nu se semnează.) Ceea ce ne facem să credem că autorul este fie un român (sau româncă). fie un năimit (stipendiat din ţară) de afară.

Ne-au atras atenţia într-un text complet tendenţios două formulări. Prima: „Pufan a urmat facultatea (…) între anii 1979-1984 cei mai negri ai regimului Ceauşescu”. Deci o bilă neagră pentru Pufan pentru perioada de timp în care a urmat studiile. Sună frumos şi manipulator, nu-i aşa? A doua: Monica Macovei este prezentată astfel în articol: „A centre-right Romanian MEP, former justice minister and an anti-corruption crusader”. Ultimele cuvinte sunt cel mai uşor de tradus: cruciat în lupta-anticorupţie. Ei bine, această formulare spune totul despre „independenţa publicaţiei” şi de unde a venit comanda. Nici nu mai era interesant dacă Pufan avea sau nu lacune în CV. Avea în cel depus la comisie, dar nu avea în cel de la Curtea de Conturi a României, unde apare ca inginer stagiar pe undeva în judeţul Prahova.

Petre Iancu, mereu la datorie

Petre Iancu de la Deutsche Welle (varianta în limba română) a fost foarte activ anul trecut când i-a demascat pe „puciştii” de la Bucureşti. Şi acum Petre Iancu este la datorie. Ultima sa „producţie” are următorul titlu: „Antonescu şi deriva dreptei”. Articolul este unul 95% anti-Antonescu. Un Antonescu care „a izbutit să cadă în sondaje şi să-şi izoleze partidul în alianţa cu PSD”; un Antonescu despre care „s-ar putea ca, la un moment dat, chiar şi cei mai îngăduitori observatori să încline spre un verdict supersever privind competenţa actualului lider al PNL” ş.a. pe aceeaşi temă. După ce Antonescu este făcut praf pentru că i-a exclus din PNL pe Chiliman, Moisescu şi Diana Tuşa, autorul concluzionează: „Doctrina PNL nu mai are cu valorile de centru-dreapta şi cu liberalismul clasic nici în clin nici în mânecă nu e chiar o noutate. Alianţa cu PC şi PSD ar fi trebuit să fie edificatoare. Pentru Crin Antonescu ora scadenţei se apropie la fel de vertiginos ca prăbuşirea cotei sale de simpatie”. Evident, pentru cine urmăreşte cu atenţie presa din România, este foarte uşor de reperat sursa informaţiilor la care a apelat Petre Iancu: sondajele contrafăcute care au apărut ca ciupercile după ploaie în ultimul timp şi articolele din media portocalie.

De ce am spus că articolul este consacrat 95% lui Antonescu. Pentru că finalul – cca 5% din text – este unul optimist şi aflăm că Mihai Răzvan Ungureanu este „incontestabil cel mai bun prezidenţiabil de care dispune în prezent acest segment politic” (despre „dreapta” este vorba – ghilimelele ne aparţin, n.a.).

Deutsche Welle vs Deutsche Welle

Tot în Deutsche Welle (varianta în limba română) apare un comentariu referitor la Forumul Constituţional şi la amendamentele aduse la Constituţie. Aici avem următoarea formulare: „Se impune din prima clipă o observaţie: marile ameninţări totalitare asupra cărora avertizau cercurile loiale preşedintelui Băsescu nu s-au confirmat. Cel puţin până acum niciunul dintre partidele guvernamentale nu a propus nimic scandalos. Chiar dacă amendamentele militanţilor USL sunt, fireşte, subiect de controversă, niciunul dintre ele nu reprezintă un atentat la instituţiile liberale. Pare ciudat să vorbim în aceşti termeni, dar ambianţa creată după vara anului trecut şi suspiciunile întreţinute cu asiduitate pretind această neobişnuită clarificare”. Da, afirmaţiile sunt corecte. Dar ele aparţin unui corespondent din ţară al postului. Cine a scris însă despre „ameninţările totalitare”? Mai multe lămuriri ne poate da chiar Petre Iancu. Oricum, avem în premieră un „duel” Deutsche Welle vs Deutsche Welle.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: