UN NOU DOSAR POLITIC”ALEXANDRESCU.DNA CONTINUA TEHNICA SECURISTA A LUI TRAIAN BASESCU CARE PRIN „ZIARISTII-MERCENARI”SA LOVEASCA IN ANTENA TV GROUP!

31 mai

Un nou dosar – spectacol! Directia Nationala Anticoruptie condusa de Laura Codruta Kovesi a aruncat pe piata media, partea ”portocalie”, inca de la primele ore ale zilei de vineri 31 mai 2013, referatul acuzator la adresa directorului Antena 1, Sorin Alexandrescu, caruia i s-a cerut arestarea preventiva pentru un presupus santaj.

procuror-intr-un-picior-ghici-cine-e-colonel-laura-codruta-kovesi-pe-lista-coloneilor-lui-oprea-157972

Era imposibil sa nu apara repejor, inainte de a intra judecatorul in sala pentru a decide asupra cererii de arestare preventiva a lui Alexandrescu, referatul procurorilor DNA, de inculpare a acestuia pentru infractiunea de santaj. Referat presarat, fireste, cu extrase colate de convorbiri telefonice sau ambiental inregistrate, care a fost preluat imediat de presa portocalie pentru ca acuzatului sa i se construiasca deja o imagine de vinovat in ochii opiniei publice si, de ce nu, si al judecatorilor de la Judecatoria Sectorul 1.

Nu exista niciun dubiu ca referatul a fost scurs din interiorul DNA, intrucat el este in format electronic si intr-o atare forma nu putea fi regasit la dosar. Daca acest referat ar fi fost livrat de la instanta sau de la vreun avocat sau parte din dosar, el ar fi fost pe format de hartie (scanat/xeroxat) si nicidecum un document electronic in format word, care nu putea proveni decat dintr-un computer al DNA, dintr-o varianta de lucru a procurorilor anticoruptie. Acest fapt este de netagaduit! – pentru cine vrea sa se convinga cu ochii lui, poate citi referatul in format electronic atasat la finalul acestui articol.

Precizam ca la ora publicarii acestui articol, la Judecatoria Sectorului 1 a inceput procesul in care DNA a solicitat arestarea directorului Antena 1, faza procesuala secreta, care se judeca in sala de consiliu, fara public.

Cat timp isi va mai permite DNA sa faca regizeze dosare spectacol, cu elemente secrete din dosar livrate presei aservitae inainte de judecarea cererilor de arestare?

Aceasta maniera de a scurge in media referatul procurorilor si stenograme care, veti citi, nu contureaza existenta unei infractiune de santaj, a fost ”dedicata„ prin presa, in mod clar, judecatorului care urma sa intre in sala sa judece aceasta cerere a procurorilor. E din ce in ce mai clar ca toata aceasta ancheta e facuta cu scopul de a compromite Antenele si de a intimida ziaristii care lucreaza in acest trust si, in general, pe toti ziaristii incisivi, care nu abdica de la rolul lor de „caine de paza a societatii”.

Cititi in continuare, integral, referatul cu interceptari, folosit de procurori la instanta de judecata pentru a obtine arestarea preventiva a lui Sorin Alexandrescu:

„Prin ordonanta nr. (…)/P/2013 din 30.05.2013, emisa in dosarul cu acelasi numar al Sectiei de combatere a coruptiei, s-a dispus, in temeiul dispozitiilor art.235 C.pr.pen., punerea in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului ALEXANDRESCU GEORGE SORIN sub aspectul savarsirii infractiunii prev. de art.194 alin.2 C.pen. rap. la art.131 din Legea nr.78/2000.

in motivarea acestei masuri, s-a avut in vedere ca in intervalul 16.04.2013 – 24.05.2013, inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN, director general al S.A. ANTENA TV GROUP S.A. a constrans, in mod repetat, partea vatamata (…), administrator al unei societati comerciale, amenintand-o cu darea in vileag a unor fapte compromitatoare pentru aceasta de natura a-i afecta viata personala si cariera profesionala. in aceasta modalitate, cel in cauza a urmarit sa-l determine pe (…) sa semneze in numele 2 companiei (…) un contract avand ca obiect retransmisia si distributia prin satelit a programelor apartinand ANTENA TV GROUP S.A. in conditii prestabilite, respectiv pe o perioada de 5 ani, valoarea acestuia fiind de 7,2 milioane euro/anual, ceea ce implica incasarea unui pret de 0,6 euro/lunar/abonat.

Din cuprinsul actelor de urmarire penala efectuate pana in prezent a rezultat ca, la jumatatea lunii aprilie 2013, partea vatamata (…) a fost contactata telefonic de inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN care i-a solicitat o intrevedere urgenta, imprejurare in care, in ziua de 16.04.2013, intre cele doua persoane mentionate mai sus s-a derulat o intalnire in cadrul hotelului (…).

Cu acest prilej, inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN i-a adus la cunostinta lui (…) ca are in posesia sa un contract incheiat in anul 2009, intre S.C. (…), pe de o parte, si S.C. (…) (al carei asociat unic este numitul(…)), pe de alta parte, contract semnat de partea vatamata in numele companiei pe care o reprezinta, valoarea totala a acestuia fiind de 3,5 milioane euro. in acceptiunea inculpatului, contractul respectiv reprezinta, in realitate, o modalitate de a acoperi primirea cu titlu de mita a sumei de 3,5 milioane euro de numitul (…) in schimbul careia acesta din urma a intreprins demersuri in a sustine compania (…)in castigarea licitatiei organizate de (…) privind transmiterea TV a meciurilor de fotbal disputate in cadrul (…).

Expunandu-i aceasta situatie, inculpatul i-a comunicat partii vatamate ca pentru a nu initia o campanie mediatica negativa la adresa sa, campanie care i-ar afecta viata personala si cariera profesionala, ar trebui sa accepte semnarea unui contract in numele societatii pe care o reprezinta cu ANTENA TV GROUP S.A. avand ca obiect retransmisia si distributia prin satelit a programelor apartinand trustului mentionat anterior pe o perioada de 5 ani, la pretul de 0,6euro/abonat/lunar. Totodata, incheierea unui asemenea contract ar determina stingerea tuturor litigiilor existente intre S.C. (…) si ANTENA TV GROUP S.A. 3

In finalul discutiei dintre inculpat si partea vatamata, se stabileste o viitoare intalnire, inculpatul sugerandu-i lui (…) sa reflecteze asupra acestei situatii. Partea vatamata a precizat ca discursul inculpatului a fost de natura a-i crea o stare de temere puternica ca acesta isi poate pune in aplicare amenintarile, realizand ca declansarea unei campanii mediatice denigratoare la adresa sa in cadrul careia ar fi fost prezentata ca o persoana care ofera sume de bani ca mita pentru a obtine incheierea unor contracte pentru compania(…) i-ar afecta viata personala. Totodata, partea vatamata a constientizat ca publicarea unor materiale compromitatoare in legatura cu activitatea pe care o desfasoara in cadrul companiei (…) ar avea impact negativ si asupra carierei sale profesionale intrucat ar fi creata o imagine denaturata asupra modului in care deruleaza actiuni conform functiei pe care o indeplineste in cadrul companiei, iar pe de alta parte, incheierea unui contract cu ANTENA TV GROUP S.A. In conditiile impuse de inculpat ar fi produs efecte financiare negative asupra societatii pe care o administreaza.

Pentru lamurirea situatiei de fapt si in scopul identificarii tuturor participantilor la activitatea infractionala desfasurata in cauza, au fost emise autorizatii de interceptare si inregistrare a convorbirilor telefonice purtate intre persoanele implicate si intre acestea si alte persoane, precum si de interceptare si inregistrare audio-video a convorbirilor purtate in mediul ambiental intre inculpat si partea vatamata, dar si intre acestea si alte persoane care au legatura cu obiectul dosarului.

Din ansamblul materialului probator administrat in cauza, s-a stabilit ca, in cadrul urmatoarei intalniri, desfasurata in ziua de 19.04.2013, inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN reitereaza ideea ca are posibilitatea reala de a-i compromite viata de familie si cariera profesionala, urmand sa-l determine pe acesta sa-si exprime acordul in semnarea contractului de retransmisie intre S.C. (…) si ANTENA TV GROUP S.A. in 4 conditii impuse referitoare atat la durata derularii contractului, cat si la pretul acestuia.

Astfel, inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN i-a precizat partii vatamate ca daca nu reuseste perfectarea contractului de retransmisie, va expedia adrese de informare atat catre S.C.(…), cat si catre S.C. (…) prin care va solicita relatii privind imprejurarile concrete de incheiere si derulare a contractului intre cele doua societati, intentionand ca in intervalul urmator de timp sa dea publicitatii materialele compromitatoare pe care le detine la adresa sa sub forma unei anchete jurnalistice.De asemenea, inculpatul i-a explicat ca ii acorda un ultim termen pentru a-i comunica pozitia sa referitoare la semnarea contractului intre S.C. (…) si ANTENA TV GROUP S.A.

In data de 22.04.2013, inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN se intalneste din nou cu partea vatamata (…), imprejurare in care inculpatul are asupra sa o copie certificata cu mentiunea „conform cu originalul” a contractului incheiat intre S.C. (…)S.A. si S.C. (…), exprimandu-si din nou convingerea ca acest inscris este o forma de mituire a numitului (…). Inculpatul ii prezinta partii vatamate respectivul contract de asociere in participatiune, semnat la data de 15.08.2009 de (…) in calitate de administrator al S.C. (…) S.A., dar si actele aditionale ale documentului respectiv, comentand continutul acestuia intr-o maniera de natura a amplifica starea de temere a partii vatamate in scopul de a o determina pe aceasta sa-si exprime acordul in semnarea contractului de retransmisie, in caz contrar urmand a fi facute publice detalii referitoare la aceasta fapta de coruptie. insa, de asta data, invinuitul adauga un element nou de presiune coreland incheierea contractului cu S.C. (…) cu infiintarea postului de televiziune „…”.

Alexandrescu Sorin: „… O sa facem … o sa facem altfel. O sa va facem… noi o sa facem maine dimineata o adresa

(…).: Da.

Alexandrescu Sorin: in mod oficial, dumneavoastra, la (…), domnului (…).

…: Da, da, nicio problema.”

…………………………

Alexandrescu Sorin: „Pentru ca acest contract are legatura directa cu momentul in care ati facut postul de televiziune (…), exact doua mii noua.

(…): Da.

Alexandrescu Sorin: Dumneavoastra ati pus trei milioane cinci sute de mii de euro intr-o companie care n-a produs absolut nimic, in care spuneti foarte clar ca… si se mentioneaza acolo, faptul ca nu exista niciun fel de… niciun fel de regres impotriva companiei(…), indiferent ce se intampla. Iar legatura asta va trebui sa o desluseasca… Ce?”

…………………………

Alexandrescu Sorin: „…… Dar va spun sincer, probabil, ca ori nu va ganditi ce se va intampla si vreti sa va spun …

(…): Ce sa se intample?

Alexandrescu Sorin: Vreti sa va spun ceva? Aicea, credeti-ma, dumneavoastra sunteti un simplu semnatar al acestui document. Dar o sa …

(…): Pe mine ma intereseaza persoana mea, domnule. Da.

Alexandrescu Sorin: Pai… Pai… Pai, bun, dar aici e vorba de companie, in primul rand, ca dumneavoastra sunteti un reprezentant al companiei. Pe urma reprez… raspunderea dumneavoastra ca persoana fizica. Asta este prima parte. Asta este prima parte. De ce s-a facut contractul asta, o s-o vedem si pe aia. si eu va spun clar: pana n-o sa se darame tot montajul facut cu dumneavoastra si cu(…), nu o sa se lase nimeni! Asta este mita, oficial data. Haideti, sa fim seriosi!

(…): Mita, asta!? Mita, mita!?

Alexandrescu Sorin: Da. Domnule…

(…): Randul trecut ati zis spaga. Acuma mita. ”

……………………………

Alexandrescu Sorin: „Eu am… eu contractu’! Eu am contractu’! Eu am contractu’. Sunt singurul om care are acest contract in mana!”

…………………………………

Alexandrescu Sorin: „Domnu’… Crede… Crede… Credeti-ma… Domnu’(…), credeti-ma ce va spun: luptele astea, credeti-ma, nu sunt bune… nu sunt bune la nimic!

(…): Da domn’e, e banu’, domnu’ SORIN! E bani multi…!”

Inculpatul Alexandrescu George Sorin continua actele de presiune asupra partii vatamate pentru a obtine un raspuns pozitiv in perfectarea contractului de retransmisie insistand pe ideea ca, odata incheiat acest contract, orice conflict, de orice natura, se va stinge in umbra unor clauze comerciale de protectie pe care le vor redacta avocatii.

Partea vatamata solicita in cadrul acestei discutii garantii in sensul de a nu exista aceasta campanie de denigrare a persoanei sale in conditiile in care accepta, in final, sa semneze contractul de retransmisie in numele companiei (…).

(…): „Ce sa zic? Ce zici la avocat? Zi, matale, zi. Ca sa am eu garantie ca n-o sa mai fiu denigrat.

Alexandrescu Sorin: Deci, credeti-ma ce va spun, lucrurile astea le punem impreuna cu avocatii pe hartie si le blindam. Exista modalitati de-a face asa ceva. Exista clar. Exista clar!”

……………………………

(…): „si ca persoana fizica, cum ramane?”

………………………………

Alexandrescu Sorin: „Nu, nu, nu! Nu are nici un fel de… pentru ca clauzele astea de protecție, in orice contracte comerciale, se raporteaza inclusiv la persoanele care fac parte din conducerea respectivei entitați. Asta se intampla, asta este realitatea.”

In finalul discutiei inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN revine asupra contractului de retransmisie, mentionand ca perioada de derulare a acestuia va fi de 5 ani, iar pretul total de 20 milioane euro (4 milioane euro/anual).

Urmare a faptului ca partea vatamata a primit la sediul (…) o adresa la care inculpatul a facut referire cu prilejul intalnirilor anterioare (adresa emisa de (…), semnata de(…)– director general) prin care se solicitau informatii privind contractul incheiat intre (…) si S.C. (…)., in ziua de 26.04.2013, (…) si-a creat convingerea ca inculpatul ALEXANDRESCU GEORGE SORIN a inceput sa-si puna in practica amenintarile privind divulgarea unor fapte compromitatoare la adresa sa intrucat nu reusise sa precizeze un pret concret privind incheierea contractului de retransmisie. Aceasta cu atat mai mult cu cat posturile TV (…)si (…) erau difuzate stiri tendentioase la adresa companiei(…).

Pe cale de consecinta, in ziua de 26.04.2013, (…)i-a solicitat inculpatului o intrevedere, deplasandu-se la biroul acestuia. Fiind intrigat de faptul ca i-a fost expediata adresa respectiva, partea vatamata l-a rugat pe inculpat sa gaseasca o cale pentru a nu fi compromisa viata sa de familie.

(…): „Da, da, eu am venit cu rugamintea mea personala, adica, lasati-l dracu’, lasati-ma pe mine in pace la persoana mea, persoana mea, persoana mea! Da.

Alexandrescu Sorin: Da’ nu e, inca o data, inca o data noi… eu n-am nimic cu dumneavoastra! Noi am, au fost puse niste intrebari vis a vis de un material raportat la Companie, nu la dumneavoastra, ca dumneavoastra sunteti…

(…): Adica eu, indiferent ce aveti cu firma, cu (…)…

Alexandrescu Sorin: Mda, da’, daca dumneavoastra sunteti , nu, dar daca dumneavoastra sunteti semnatarul acelui document, noi am pus niste intrebari, noi asteptam sa, sa primim niste raspunsuri. Dumneavoastra ati spus ca: ,,Domn’e totul, totul e in regula!” Poate totul e in regula si poate ca n-am vazut noi ceea ce ar fi trebuit sa vedem.”

…………………………

(…): „Asta e toata, toata rugamintea! Adica, va dati seama in ce situatie, munca mea de douazeci si ceva de ani, sa, sa, s-o incepem acuma s-o stirbim prin tot felul de, de, de chestii. Firma este firma! Eu, asta e rugamintea mea! Aveti un pic de suflet, puneti-va in situatia mea! Am doi copii, domn’e! Am doi copii! De, vorba aia, si sa inceapa asa o, o defaimare impotriva mea si asta…eu, rugamintea este… cu mine, cu mine! Eu n-am, ii bag in ma-sa, firma e firma! a…persoana…

Alexandrescu Sorin: Eu va, da, inca o data, despre ce vorbim?

………………………

(…): „Domnu’ SORIN, daca sunteti om si aveti, cat de cat pe Dumnezeu deasupra, persoana mea, eu v-as ruga, sa ma lasati in pace! Ce aveti cu firma, cu astea, asta este rugamintea! Eu, acuma, sunt intr-o situatie neplacuta! Mi-am si luat un bilet sa plec in concediu. Sunt…, sunt, stiti cum sunt?”

…………………………

(…): „Deci, rugamintea mea este: daca, n-aveti treaba cu mine, cu familia mea! (…) Va dati seama? Sa fie eu luat si a, a, blamat ca dau mita, spaga… Va dati seama in ce situatie sunt? Toata cariera mea, tot munca mea de-o viata sa fie stirbita…[neinteligibil]…

Alexandrescu Sorin: Stati asa! Stati o clipa sa citesc si eu ce scrie aici! Pai, domn’e, ce scriu oamenii astia aicea cred ca sunt niste fapte foarte grave! Sunt foarte, foarte grave treaba asta ! Ati dat trei milioane cinci sute de mii de euro, cel putin, asa arata aicea, unei companii detinuta de(…)! O companie care a functionat din 2009 cu credite de opt milioane de euro si cu pierderi in fiecare an de peste … a, trei sute, cinci sute de mii de euro, pierderi in fiecare an! Eu cred ca e o treaba care… cel putin asta vad eu! si eu…”

…………………………………

(…): „Plec acuma in concediul asta, n-am fost niciodata, merg pe o croaziera, n-am mers in viata mea! Sunt, stiti cum sunt? Sunt terminat, sunt!…Terminat!

Alexandrescu Sorin: Da’ eu vad ca asta se refera la Companie, catre(…)!

(…): Da, pai, e adresata mie!

Alexandrescu Sorin: Pai, sunteti administratorul, sunteti administratorul la(…)?

(…): Da, da!

Alexandrescu Sorin: si eu, din cate vad ce scriu oamenii astia aicea, dumneavoastra ati semnat contractul, nu?

(…): Da, da!

Alexandrescu Sorin: E normal ca oamenii astia sa intrebe pe omul care a semnat contractul!

(…): Dati-l dracului de contract domnu’! asta, aia-i firma? Da cu mine, cu mine, eu persona mea, persoana mea?

Alexandrescu Sorin: Pai, stati putin! Daca noi vorbim de situatia in care, compania(…), al carui administrator sunteti, a semnat un contract cu compania lui(…), semnalul dumneavoastra, contractul ala, din cate inteleg eu de aicea, e semnat de dumneavoastra!

………………………………

Alexandrescu Sorin: „Eu cred ca dumneavoastra ati stiut ce ati facut cand ati semnat contractul acesta! Eu asa cred!”

………………………………

Alexandrescu Sorin: „Eu nu stiu cum, eu nu stiu ce se va intampla cu treaba asta ! Probabil ca oamenii astia asteapta raspunsul de la dumneavoastra, dar eu nu stiu ce se va intampla cu treaba asta , dar eu va spun o chestiune cat se poate de directa si personala: din experienta a ceea ce am vazut pana in momentul de fata, eu nu cred ca daca contractul asta nu e in regula se va disocia de dumneavoastra, pentru ca dumneavoastra sunteti semnatarul! Compania asta, nu s-a dus compania sa semneze…

(…): Eu asta …

Alexandrescu Sorin: Pentru compania lui(…), ci compania, prin reprezentantul ei, s-a dus sa semneze cu (…)si i s-au dat banii astia! Adica, hm, dumneavoastra sunteti ala care a semnat!”

In contextul acestor discutii, inculpatul atrage atentia asupra gravitatii faptei de mita comisa de partea vatamata, exprimandu-si dezaprobarea ca (…) sa vireze suma de 3,5 milioane euro societatii apartinand lui (…)in conditiile in care a inregistrat pierderi in fiecare an, iar domeniul de activitate al acestuia este bizar.

Pe de alta parte, inculpatul insista si asupra continutului propriu-zis al contractului, subliniind ca motivul real al perfectarii acestuia este suspect, reiterand ideea ca suma de 3,5 milioane euro a fost oferita lui (…)ca mita.

Se constata ca, de asta data, elementele de presiune asupra partii vatamate sunt mult mai directe, desi inculpatul este abil in exprimare si in a conduce discutia spre ceea ce reprezinta subiectul de interes pentru propria persoana, respectiv, incheierea contractului intre companiile (…) si ANTENA TV GROUP S.A., forma de constrangere fiind ancheta jurnalistica in derulare.

Pentru a amplifica starea de temere a partii vatamate, inculpatul insista ca partea vatamata sa formuleze un raspuns la adresa primita, intr-un termen cat mai scurt, sustinandu-si punctul sau de vedere in sensul ca nu poate delimita persona lui (…) de (…) tocmai datorita calitatii pe care o are acesta in cadrul companiei, fiind administratorul acesteia si semnatarul contractului cu S.C. (…).

(…): „Da, adica, n-as vrea sa fiu terfelit si… Am domn’e familie! Puneti-va in locul meu! Aveti familie! Sa apareti terfelit intr-o, c-am dat mita, c-am data, a…”

………………………………

Alexandrescu Sorin: „Sunteti administrator domnule! Atunci cand te adresezi unei companii, te adm…, te adresezi omului care administreaza Compania? Dumneavoastra sunteti… Cui sa se adreseze? Lui(…).(…) e administrator? Sau nu stiu, cui sa se adreseze? Ca nu inteleg!”

…………………………………

(…): „Mda, eu am venit cu rugamintea personala: sa n-am eu treaba! Asta e! Daca puteti sa ma ajutati …”

………………………………

Alexandrescu Sorin: „Domnu’(…), credeti-ma ce va spun! Eu nu stiu ce ati facut dumneavoastra cu contractul asta! Eu nu stiu ce ati facut dumneavoastra cu contractul asta! Numai dumneavostra si (…)stiti! Eu nu stiu ce ati facut cu el! Pe bune va zic, nu stiu ce ati facut cu el! Nu-mi spuneti mie treaba asta, ca eu nu stiu ce ati facut cu el! Dumneavoastra ati facut niste lucruri, probabil ca, credeti, ca lucrurile ale sunt in regula! Poate ca ele chiar sunt in regula, eu nu vreau sa presupun absolut nimic! Numai ca s-au pus niste, oamenii astia au pus niste intrebari si…”

…………………………

Alexandrescu Sorin: „Mai ales ca dumneavoastra ati semnat contractul, dumneavoastra l-ati semnat! Din cate inteleg contractul acesta este semnat de catre dumneavoastra! Cui sa se adreseze cineva? Se adreseaza administratorului Companiei, nu? Ca nu sunteti un simplu slujbas acolo, sunteti administratorul Companiei, care ati semnat chestiunea asta.

(…): Deci, eu, asta-i rugamintea mea: mai bine s-o lasam dupa sarbatori! Daca puteti sa ma…sa nu ma defaimati pe mine si sa ma… Asta e!

Alexandrescu Sorin: Parerea mea, parerea mea este, a, ca, nu stiu! Sfatul meu pentru dumneavoastra personal, ca na, ne cunoastem, este sa raspundeti la intrebarile astea! Sa raspundeti! Nu stiu! Dumneavoastra stiti mai bine!”

………………………………

(…): „Nu, asta era rugamintea mea: sa nu ma denigrati, sa nu ma asta … Dupa sarbatori ne auzim! Ne auzim!”

……………………………

Alexandrescu Sorin: „Eu nu stiu ce sa va zic! Noi n-am lucrat pe investigatia asta, inca! Nu stiu ce sa va zic! Asta-i o treaba derulata de „(…)”. O sa vedem si noi! Probabil c-o sa ne arate si noua … documente!”

in urma punerii in aplicare a autorizatiilor de interceptare emise in cauza, s-a constatat ca, in aceeasi zi, 26.04.2013, ora 09:38:33, inculpatul poarta o discutie telefonica cu o persoana de gen feminin, identificata ca fiind (…) careia ii comunica „omul care a primit primu’ plicul … e intr-o ora aicea”. Aceasta ii atrage atentia sa aiba grija: „Super OK! Adica super, ma rog, sa vedem! si oricum tre’ sa ai super grija, te rog!? stii ca … Acum mi-a dat si mie tata grija aia. Sa ma suni si pe mine dupa aia.”

Dupa incheierea intrevederii dintre inculpatul Alexandrescu George Sorin si partea vatamata(…), asa cum stabilise anterior, inculpatul o contacteaza telefonic pe numita (…) (26.04.2013, ora 11:49:34) relatandu-i despre intalnirea avuta:

Alexandrescu Sorin: „Am avut o intalnire cu cineva. Era foarte, foarte speriat ca primise o adresa.

(…): Asa.

Alexandrescu Sorin: Foarte speriat.

(…): Da.

Alexandrescu Sorin: Da .Foarte speriat. si domnule, daca aveam ceva cu el, personal. Zic: Domnule, n-am nimic cu dumneavoastra personal, domnule. Ce sa avem? Doamne fereste! Dar, zic, la ce va referiti? si pe urma mi-a aratat despre ce e vorba.

(…): Da.

Alexandrescu Sorin: Zic: Domnule, dar eu vad ca asta e adresata companiei, nu e adresata dumneavoastra.

(…): Da.

Alexandrescu Sorin: Da. Foarte speriat.

(…): Da OK. si ma rog, buna intalnirea?

Alexandrescu Sorin: in principiu, da. in sfarsit, isi povestesc.”

in data de 04.05.2013, ora 12:11:35, numitul(…) il contacteaza telefonic pe inculpat, iar printre alte subiecte, discuta si despre (…):

(…).: „Tu cu aia cu (…) i-ai dat drumul, ca eu credeam ca pentru aia te-a sunat.

Alexandrescu Sorin: Nu, nu, nu, nu! Aia e data drumul, aia e pe circuit!

(… ): OK! Bravo!”

Ulterior, in data de 13.05.2013, ora 17:37:28 intre cele doua persoane mentionate mai sus se deruleaza o alta convorbire telefonica in cuprinsul careia este din nou abortata situatia companiei (…).

(… ).: „Cum merge treaba cu(…)?

Alexandrescu Sorin: Lucram, deja avem pe post ceva.

(… ): Aha!

Alexandrescu Sorin: Da. Deci lucram la ea.

(… ): Bravo.

Alexandrescu Sorin: Da.

(… ): Bine. Da’ nu, cred ca ar trebui in afara de pe post.

Alexandrescu Sorin: Da, da, da. Pai, noi am facut aia cu un scop, da’ va spun eu cand ne vedem fata in fata.”

In tot acest interval, prin intermediul posturilor de televiziune si al publicatiilor apartinand trustului de presa intact Media Group au fost difuzate si publicate stiri si articole cu impact negativ asupra companiei (…).

In paralel, postul de televiziune „(…)” a difuzat, incepand cu data de 09.05.2013 (ora 14:35) un material promo cu titlul „EXPLOZIV. MITA IN FOTBAL 3,5 MILIOANE EURO VIA ORADEA – BUCURESTI. ANCHETA JURNALISTICA IN CURAND” dupa cum urmeaza:

– 09.05.2013, ora 21:51;

– 10.05.2013, orele 06:37, 11:51, 14:42;

– 11.05.2013, orele 07:53, 16:50, 13:47;

– 12.05.2013, ora 14:50;

– 13.05.2013, orele 09:59, 13:56, 16:56;

– 16.05.2013, ora 07:48;

– 19.05.2013, ora 19:45;

– 20.05.2013, orele 05:06, 05:16, 05:50, 05:55, 06:38;

– 21.05.2013, orele 09:57, 13:57, 16:45;

– 22.05.2013, orele 09:57, 13:47;

– 23.05.2013, orele 00:37, 09:30, 11:43, 13:47, 16:45;

– 24.05.2013, orele 08:55, 11:47, 13:47;

– 25.05.2013, orele 01:59, 06:49, 09:23, 11:23, 13:46, 16.48;

– 26.05.2013, orele 12:26, 13:47 si 17:15;

– 27.05.2013, ora 00:24.

La data de 14.05.2013, inculpatul Alexandrescu George Sorin se intalneste din nou cu partea vatamata (…)in cafeneaua amplasata in incinta hotelului „(…)”, solicitandu-i acesteia ca de aceasta data sa discute concret despre incheierea contractului de retransmisie prin satelit a programelor apartinand ANTENA TV GROUP S.A.

Totodata, inculpatul ii da asigurari totale partii vatamate ca odata ce devin parteneri, in cuprinsul contractului de retransmisie vor fi inserate clauze ce vor proteja atat persoana, cat si compania(…), iar intreaga activitate denigratoare va fi stopata. Reprosandu-i ca, in acest interval de timp, pe posturile de televiziune apartinand ANTENA TV GROUP S.A. au fost difuzate stiri cu impact negativ asupra(…), fapt ce a determinat amplificarea starii de teama ca ar putea fi date publicitatii si materiale compromitatoare despre persoana sa, partea vatamata este asigurata de inculpat ca inca nu a aparut nimic in spatiul public, nu s-a facut referire la nume sau persoane, desi investigatia jurnalistica a fost finalizata:

Alexandrescu Sorin: „Domnu’(…)! Ideea e sa vorbim la concret. Aia e toata treaba, adica… Eu cred ca ne-am intalnit de suficiente ori pana acum. Hai, sa vorbim la concret… lucru pe tema asta.

(…): Da. Pai, toata treaba este ce garantii am pe urma ca nu se mai intampla nimic?

Alexandrescu Sorin: Suta la suta!

(…): Credeti?

Alexandrescu Sorin: Suta la suta!

(…): Ca…

Alexandrescu Sorin: Suta la suta! Suta la suta!

(…): Cum o vedeti ca garantie, asa?

Alexandrescu Sorin: im?

(…): Cum o vedeti ca… garantie?

Alexandrescu Sorin: Pai, domnu’… Una prin documente si numaru’ doi, v-am zis, daca suntem parteneri, aia n-are cum sa se intample nimic, nimic. Suta la suta e garantia!”

………………………………………………………………………….

(…): „Dom’le, eu n-am somn, domnu’ SORIN. N-am somn, ma credeti? Te pui in locu’ meu? Ca vad ca nici nu se opreste treaba. Asta este! Adica, noi discutam si pe partea ailalta vad ca tot o primesc …”

………………………………………………………………………….

Alexandrescu Sorin: „Noi n-am discutat nimic concret. Eu v-am spus niste lucruri, am asteptat de la dumneavoastra ceva concret.”

………………………

(…): „Sa zicem ca se face… se face treaba. Pai, eu ce garantii am?

Alexandrescu Sorin: Suta la suta aveti garantii! Suta la suta!

(…): Aici nu inteleg eu, faceti-ma sa inteleg. Da…

Alexandrescu Sorin: Legal… noi facem garantii. Suta la suta! Deci, eu asta am vorbit…

(…): Cu garantii, cu…? Ce garantii am?

Alexandrescu Sorin: Suta la suta! Suta la suta ca nu se mai intampla absolut nimic intre noi.

(…): si care ar fi ultima…?

Alexandrescu Sorin: Ce?

(…): Negociere…”

……………………

Alexandrescu Sorin: Pe bune va zic si… Dupa cum ati vazut, fata de ultima discutie pe care am avut-o, ultima, cand ati fost la mine…

(…): Da.

Alexandrescu Sorin: Ca eu v-am demonstrat, ca am cuvant, fara sa va spun nimic, nici ca da, nici ca nu…

(…): Ati mai aparut ceva… A mai aparut!

Alexandrescu Sorin: Numai ca… Ce? Na, domnu’… Lasati-o! Ca nu, n-a aparut nimic. N-a aparut… inca n-a aparut nimic. inca n-a aparut nimic. inca n-a aparut nimic. Nu sunt nume, nu sunt persoane, nu-i nimic inca. inca n-a aparut nimic. E adevarat ca e… investigatia e terminata toata, cap-coada. Asta e adevarat.

(…): Deci, toporu’-i deasupra capului meu.

Alexandrescu Sorin: Nu, eu am spus ca investigatia noastra e terminata cap-coada. E facuta toata in cap, in coada. E facuta pe toate etapele, cu tot, cu tot, tot, tot. E terminata.

(…): Deci, urmeaza sa-i dati drumul!

Alexandrescu Sorin: Ziceti-mi concret!”

Din cuprinsul acestei discutii, reiese ca singura posibilitate practica de a evita un scandal mediatic in ceea ce priveste persona sa si, implicit, activitatea in cadrul companiei …este de a veni cu date exacte in scopul perfectarii contractului de retransmisie.

(…): „Eu sunt… sunt… sunt nelinistit domnu’ …[neinteligibil]… da!

Alexandrescu Sorin: Pai, ca sa ne linistim tre’ sa ajungem in situația in care sa ne linistim! Eu asa zic.”

…………………

(…): „a… Persoana mea… Eu… nu o vreau denigrata! Asta vreau! Eu, vreau persoana mea! Aici, daca matale zici: „uite, ai garantia asta…”, de persoana mea, eu… si pornesc si nu iese… ce patesc? Domnul, aici e munca mea de douazeci si ceva de ani. E familia mea in joc, domnu’… Eu nu… Nu… Aici trebuie sa ne gandim, domnu’…!

Alexandrescu Sorin: ti-am zis! Pana nu ajungem in momentul ala, vorbim discutii!”

Totodata, inculpatul precizeaza ca pretul final al contractului in discutie sa fie de 4 milioane euro/an, accentuand ideea ca si (…)este foarte afectat ca a fost descoperita situatia in sine, referindu-se din nou la contractul incheiat de …cu S.C. (…).

Alexandrescu Sorin: „Ma, tu te gandesti, ca daca, cumva, iese dracu’ ceva cu asta… Adica, daca se duc in mortii ma-sii o suta de milioane, cati bani ați dat voi la (…)… tu la asta te gandesti? Tu stii cum e(…)? ala fierbe! ala ii vine sa sara de pe cladire!

(…): I-ati zis lui asta? I-ați zis lui asta?

Alexandrescu Sorin: stie! stie! L-am sunat! ala e innebunit ! E terminat ala! Tu nu te gandesti la asta? …[neinteligibil]… ti-o spun, moare! Ia, gandeste-te la asta! Gandeste-te la asta! Pe langa ce poate iesi din alte… Gandeste-te puțin la asta! imi spui mie ca e mult? Ce dracu’! „

In ziua de joi, 16.05.2013, cele doua persoane mentionate anterior se intalnesc din nou, prilej cu care inculpatul ii pune in vedere partii vatamate ca nu mai exista cale de intoarcere, ca ancheta jurnalistica este finalizata, ca si (…) este speriat si ca detine documente in sensul celor discutate pana la aceasta data. Inculpatul revine asupra contractului incheiat intre …si S.C. (…)., reliefand ca desi subiectul principal al anchetei jurnalistice ar fi relatia dintre …si(…), efectele se vor rasfrange si asupra partii vatamate intrucat este semnatara acestui contract.

(…): „Deci, dumneavoastra ziceti ca eu… cale de intoarcere nu e!

Alexandrescu Sorin: Pe ancheta asta nu! Nu!

(…): Da’ e finalizata, tot? E…

Alexandrescu Sorin: Tot, absolut! Tot, absolut!

(…): Cand o vede… (…)ce zice?

Alexandrescu Sorin: E foarte speriat!

(…): A?

Alexandrescu Sorin: E foarte speriat! E, el are si motive sa fie speriat! El are motive sa fie speriat! Iar licitatia aia i-o daram sigur… ultima facuta! Eu i-o daram suta la suta! Probabil ca ati vorbit, nu stiu, ca el…

(…): Nu, nu, nu! Nu!”

…………………

Alexandrescu Sorin: „Avem un document, avem niste hartii…

(…): Pai, da’ e… domnu’… nu stiti ce e pentru mine! Adica, asta e…

Alexandrescu Sorin: Eu cred ca, eu cred ca in momentul de fata probabil ca nici nu va dati seama cam ce poate iesi din asta! Cred ca nici nu va dati seama!

(…): Nu, eu sunt constient ca pot sa fiu distrus eu ca…

Alexandrescu Sorin: Nu va dati, nu va dati seama ce poa’ sa iasa din ea! si atunci, normal, ca orice companie isi pune o intrebare „Ba, stai putin! Pe de o parte niste lucruri se intampla asa, pe de alta parte lucrurile se intampla

totalmente de neinteles!” si atunci isi pune, fiecare isi pune o intrebare „Ba, stai cum e, cum e chestia asta? Ca nu inteleg!”.

(…): Nu, domnu’ meu, e o problema a mea, personala! Adica, intelegi, pornesti campania asta si vei, vei zice de mine, eu nu vreau sa fiu distrus, dom’ne, ca i-am dat spaga lu’ asta? Sau cum… nu, aici eu… Eu, persoana mea nu vreau sa fie distrusa!

Alexandrescu Sorin: Credeti-ma ce va spun eu dumneavoastra ca nimic din ce s-a intamplat cu banii aia nu are legatura cu contractul! Nimic! Nimic! Credeti-ma ce…

(…): Da’ cum de zice ca am dat spaga eu lu’ (…) si… eu, persoana mea, cum… eu… pe mine ma asta… pe mine ma doare, asta ma doare!

Alexandrescu Sorin: Om vedea!

(…): im?

Alexandrescu Sorin: Om vedea cand ajungem acolo! Nu stiu! Nu stiu ce sa va spun! „

………………

Alexandrescu Sorin: „Subiectul principal e (…) -(…)!

(…): Da, da’ eu sunt…

Alexandrescu Sorin: Nu sunteti dumneavoastra!

(…): Eu sunt in, in… da!

Alexandrescu Sorin: Pai, dumneavoastra ati semnat-o, asta e, ce sa facem!

(…): Eu sunt! Pai, va dati seama ce patesc eu!”

Pentru a-si consolida pozitia ascendenta pe care o detine in raport de partea vatamata, inculpatul initiaza o discutie si despre situatia financiara a companiei(…), dand dovada ca este o persoana bine informata care cunoaste amanunte legate de tratativele pe care societatea le are cu diversi finantatori externi pentru a atrage fonduri necesare companiei. in acest context, inculpatul ii relateaza ca a lucrat si el in aceasta industrie, iar consecintele pot fi dezastruoase pentru negocieri daca o persoana din cadrul …constituie subiectul unor stiri compromitatoare riscand obtinerea finantarii externe, aspect care constituie un nou element de presiune asupra partii vatamate.

Alexandrescu Sorin: „Pai, spune-i-o pe bune! Mai, omul lui Dumnezeu, asta daca iese, crede-ma ce-ti spun, in primul rand ca va …[foloseste un cuvant obscen]… listarea… Va …[foloseste un cuvant obscen]… listarea asta, ce vreti sa faceti voi cu fondurile, ti-o spun clar! V-o …[foloseste un cuvant obscen]… total, deci, pe asta v-o …[foloseste un cuvant obscen]… total! Crede-ma ca…

(…): Deci, ce muncesc acum toti astia…

Alexandrescu Sorin: Deci, crede-ma ce-ti spun, uita-te la mine ce-ti zic! Eu am lucrat in piata de capital noua ani de zile nu un an! Eu… jumatate dintre aia la care umblati voi la Londra sunt oameni pe care eu ii cunosc! Eu am lucrat in industria asta.

(…): inseamna ca ai informatia de acolo ca noi suntem…

Alexandrescu Sorin: Bai, eu stiu foarte clar treaba asta ca sunt oameni pe care eu ii cunosc! Eu am lucrat in zona asta, actionarii mei au fost englezi! Noua ani, nu un an! Eu faceam drumuri la Londra cum ne vedem noi aici si la Viena aveam… am schimbat opt, opt pasapoarte intr-un an! Deci, gandeste-te despre ce vorbim! Asta o data! Numarul unu…[neinteligibil]…”

In ceea ce priveste direct persoana lui(…), inculpatul ii impartaseste convingerea sa ca nu exista nicio modalitate concreta de a inlatura consecintele unui scandal mediatic provocat in contextul publicarii materialelor pe care le detine deoarece este persoana care a semnat contractul cu S.C. (…). in numele companiei(…).

In viziunea inculpatului, singura solutie viabila de a evita efectele negative asupra imaginii sale este semnarea contractului intre S.C….si ANTENA TV GROUP S.A. fapt pe care partea vatamata trebuie sa-l explice si actionarului majoritar al societatii.

Totodata, inculpatul ii pune in vedere partii vatamate ca incheierea contractului este in realitate „o solutie comerciala” de stingere a acestei situatii, mai ales ca impactul mediatic al prezentarii unor asemenea materiale ar fi serios afectandu-i imaginea personala si, implicit, activitatea pe care o desfasoara in cadrul companiei pe care o reprezinta.

Alexandrescu Sorin: „Pe (…) va iesi foarte nasol si o data cu asta o sa va traga si pe voi! E imposibil sa nu va traga!

(…): Nu, dom’ne, pe mine ma intereseaza persoana mea, persoana… sa nu fiu de… defaimat de… pun-te in locul meu, am doi copii, dom’ne!

Alexandrescu Sorin: Ideea e urm…

(…): Da!

Alexandrescu Sorin: Tu n-ai cum sa nu fii tras pentru ca tu ai semnat documentul ala!

(…): Da, domnu’, da…”

in finalul discutiei, inculpatul face precizarea ca, in cazul perfectarii contractului de retransmisie intre S.C. …si ANTENA TV GROUP S.A. este dispus sa-i inmaneze toate documentele compromitatoare pe care le detine cu privire la persoana sa, specificand ca perioada contractului ramane stabilita la 5 ani, pretul fiind de 4 milioane euro/anual.

(…): „Cu con… daca semnam contractul asta, deci, moare tot!

Alexandrescu Sorin: Este singurul…

(…): Deci, matale…

Alexandrescu Sorin: Tot, tot, tot! …[neinteligibil]… E ingropat!

(…): Cine-l semneaza?

Alexandrescu Sorin: iti dau si documentele…

(…): Cine semneaza? Cine-l semneaza?

Alexandrescu Sorin [arata cu mana dreapta catre el]

(…): si matale pleci!

Alexandrescu Sorin: Na, na, na!

(…): Iar revin…

Alexandrescu Sorin: Na, na, na! Semnez eu, semneaza juristii, semneaza financiarul… sa-ti dam si documentele dupa aia…

(…): Cum?

Alexandrescu Sorin: Sa-ti dau documentele! ti le dau ca n-am nevoie de ele!

(…): Originalele care-mi spuneai?

Alexandrescu Sorin: Nu originalele, alea pe care le am! ti le dau ca n-am ce sa fac cu ele, nu ma intereseaza …[neinteligibil]… Crede-ma, nu vreau sa …[neinteligibil]… Nu ma intereseaza …[neinteligibil]… chiar nu ma intereseaza!„

………………………

(…): „Bun! Deci, domnu’ SORIN. Deci, haideti sa concretizam, deci, unu, daca noi semnam asta, moare toata!”

………………………

Alexandrescu Sorin: „Pentru ca-i rupe listarea, ii rupe toate astea! O sa, o sa creeze un deranj mare de tot! Mare de tot! Un scandal de genul asta nu-si permite nimeni!

(…): Haideti, haideti, haideti intrati!

Alexandrescu Sorin: si da-l dracu’, ca pan’ la urma, asculta-ma ce zic, asta cu patru milioane si cu aia nu e mare cacat! Crede-ma ce spun ca nu… nu e…

(…): Deci, sa ii zic lui (…)de patru?

Alexandrescu Sorin: Ba, spune-i, da, patru, spune-i clar! Patru, aia e!”

Conform celor stabilite la intalnirea precedenta, cei doi au reluat discutiile in data de 21.05.2013.

Relatandu-i despre intrevederea avuta cu actionarul majoritar al companiei(…), partea vatamata a facut referire la documentele compromitatoare la adresa sa pe care le detine inculpatul intreband daca exista si alt gen de materiale:

(…): „Am povestit tot. intrebarea lui a fost: „Ce materiale, in afara de persoana asta, a mea, ar mai fi?”.

Alexandrescu Sorin: Pai, in momentu’ asta, ne limitam la aceste materiale, ca…

(…): Aha. Deci, asta…

Alexandrescu Sorin: Ca, na, materialele astea sunt cele mai importante.

(…): Acum, a fost foarte…

Alexandrescu Sorin: ihi.

(…): I-am povestit chestia si zice: „Ce altceva compromitator mai este la… asta, in afara de asta?”. Asta e…

Alexandrescu Sorin: Pai, in momentu’ asta, asta e. Asta este cel mai important.”

Cu aceasta ocazie, partea vatamata (…) ii comunica inculpatului ca nu il poate convinge pe actionarul majoritar al …sa incheie contractul despre care au discutat in cadrul intalnirilor anterioare, imprejurare in care inculpatul Alexandrescu George Sorin i-a replicat partii vatamate ca nu o mai poate ajuta si ca nu poate face nimic mai mult, avand sentimentul ca nici nu se doreste perfectarea respectivului contract.

Alexandrescu Sorin: „N-am… Nu, eu n-am cum sa te ajut. N-am, pentru ca la… Voi n-ati reusit sa v-ajutati voi pe voi! Sa v-ajut eu mai mult decat atat, eu n-am cum! Eu, personal, n-am cum, crede-ma! Eu n-am cum!

(…): Pai, da’… asta…

Alexandrescu Sorin: Eu n-am cum. Eu n-am cum. Mai mult de atata, eu n-am cum! Adica, eu am facut… din punctul meu de vedere, eu am facut absolut… chiar mai mult decat omeneste posibil! D-acuma incolo… Cu ce sa v-ajut? Sa stau eu sa… ? Am fost, ne-am vazut, ne-am… Am discutat…”

………………………………………………………………………….

Alexandrescu Sorin: „Nu! Eu, personal, nu am ce sa fac! Eu ti-am zis-o, eu nu mai am ce sa fac! Eu, personal, nu mai am ce sa fac! Din punctul meu de vedere, nu mai am ce sa…

(…): Care sunt pasii…a… Ce?

Alexandrescu Sorin: Nu stiu! Pai, da’ eu n-am de un’ sa stiu! Da’ eu, personal nu mai… nu mai am ce sa fac! Chiar nu mai am! Chiar imi dau seama ca, de fapt si de drept, voi nu vreti treaba asta! si atuncea, eu ce pot sa fac?

(…): Nu, n-a zis nimeni ca nu vrem, dom’le! Da’…”

Inculpatul a precizat la data de 30.05.2013 ca isi rezerva dreptul de a da declaratii dupa pregatirea apararii, conform disp. art.6 alin.3 C.pr.pen.

Masuri procesuale:

– Prin rezolutia nr. (…)/P/2013 din data de 24.05.2013, ora 09:00, s-a dispus inceperea urmaririi penale fata de invinuitul Alexandrescu George Sorin pentru savarsirea infractiunii de santaj prev. de art.194 alin.2 C.pen. rap. la art.131 din Legea nr.78/2000.

– Prin ordonanta de retinere nr(…)/30.05.2013, ora 19:35, in temeiul dispozitiilor art.143, art.144 si art.148 lit.f C.pr.pen., s-a dispus retinerea inculpatului Alexandrescu George Sorin pe o durata de 24 ore , incepand cu data de 30.05.2013, ora 19:35, pana la data de 31.05.2013, ora 19:35 , pentru savarsirea infractiunii mai sus-mentionate.

Din considerentele expuse anterior se apreciaza ca in cauza sunt aplicabile dispozitiile art.148 lit.f C.pr.pen. intrucat infractiunea retinuta in sarcina inculpatului este sanctionata cu pedeapsa mai mare de 4 ani si exista probe ca lasarea sa in libertate prezinta pericol concret pentru ordinea publica.

in acest sens trebuie avuta in vedere rezonanta faptelor descrise si sentimentul de insecuritate creat in randul colectivitatii, de natura a naste temerea ca organele judiciare nu reactioneaza eficient impotriva unor persoane invinuite de savarsirea unor infractiuni de o gravitate deosebita. Cercetarea unor asemenea persoane in stare de libertate ar putea incuraja si alte persoane sa comita infractiuni, avand in vedere pozitia inculpatului si natura faptelor de care este acuzat.

Modul in care inculpatul s-a folosit de pozitia de conducator al unui trust media pentru a obtine beneficii materiale prin constrangerea partii vatamate sa accepte conditiile care i-au fost impuse reprezinta o pervertire a rolului esential pe care il indeplineste presa intr-o societate democratica si justifica privarea sa de libertate si a fost de natura sa aduca o atingere puternica libertatii partii vatamate. La aprecierea pericolului concret al faptelor trebuie avuta in vedere si reactia societatii la asemenea fapte, prin care mediul economic este distorsionat in favoarea persoanelor care sunt in pozitia de a influenta opinia publica uzand de o pretinsa activitate jurnalistica pentru a-si atinge interesele materiale.

Pe de alta parte, infractiunea de santaj, prin natura sa si prin gradul de pericol social abstract pe care il implica, creeaza un pericol concret pentru ordinea publica, avand in vedere gravitatea acestui fenomen infractional si limitele ridicate de pedeapsa stabilite de lege, elemente de natura a starni o reactie de oprobriu general puternica, astfel incat intr-o asemenea situatie privarea de libertate se justifica, chiar si in lipsa antecedentelor penale ale inculpatului. (iCCJ , s.p., decizia nr.2782 din 26 aprilie 2005; iCCJ, s.p., decizia nr.234 din 13 ianuarie 2006).

Valoarea extrem de ridicata a folosului urmarit de inculpat contureaza o vadita stare de pericol pentru ordinea publica, avand in vedere contextul social si economic actual. Totodata, caracterul conspirat in care a actionat inculpatul denota o abilitate sporita de a folosi metode care sa ingreuneze eventuala identificare si tragere la raspundere penala, imprejurare care subliniaza nevoia dispunerii in cauza a unei masuri preventive.

Reactia publica in raport de asemenea fapte grave de natura sa aduca o atingere semnificativa valorilor sociale ocrotite de lege genereaza sentimentul de vatamare a climatului social in absenta unui raspuns ferm al autoritatii judiciare (decizia penala nr.210/2004 – ICCJ). Lasarea in libertate a inculpatilor poate crea in randul cetatenilor un sentiment de neincredere in organele statului si temerea ca libertatea lor nu poate fi protejata in mod eficient in situatia unor fapte de acelasi gen. Arestarea inculpatului raspunde cerintelor de actualitate, oportunitate si proportionalitate a arestarii preventive, avand in vedere ca nicio alta masura nu ar indeplini scopul urmarit de legiuitor.

In raport de art.5 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului si art.23 din Constitutie, masura lipsirii de libertate a unei persoane se poate dispune atunci cand exista motive verosimile ca s-a savarsit o infractiune sau exista motive temeinice de a se crede in posibilitatea savarsirii unei noi infractiuni, fiind necesara astfel pentru apararea ordinii publice, a drepturilor si libertatilor cetatenilor, desfasurarea in bune conditii a procesului penal. Analiza acestei conditii in raport de gravitatea faptelor savarsite, persoana si conduita inculpatului, reactia opiniei publice, rezonanta si gravitatea faptelor denota ca in speta sunt indeplinite exigentele pentru a fi putea fi dispusa privarea de libertate.

Fata de cele expuse anterior, se apreciaza ca sunt intrunite cerintele prevazute de art.148 lit.f C.pr.pen., in baza disp.art.149 1 C.pr.pen. si disp.art.150 C.pr.pen.,

S O L I C I T

JUDECATORIEI SECTORULUI 1 BUCURESTI :

(ca instanta in raza careia este situat locul unde a fost savarsita infractiunea)

Luarea masurii arestarii preventive a inculpatului ALEXANDRESCU GEORGE SORIN (…), director general al S.A. ANTENA TV GROUP S.A., pentru savarsirea infractiunii prev. de art.194 alin.2 C.pen. rap. la art.131 din Legea nr.78/2000, pe o perioada de 29 de zile, incepand cu data de 31.05.2013 pana la data de 28.06.2013.”

Marturia lui Mitica Dragomir, venit la DNA cu sapca rosie, la citarea telefonica a procurorilor facuta in cursul zilei de 30 mai 2013

Mitica Dragomir, care a fost sunat, in cursul zilei de ieri, de un procuror DNA sa se prezinte cat mai repede la Parchet, de parca pana atunci nu avusesera timp sa-l citeze pentru audiere, a declarat la B1 TV: Dosarul de santajin care a fost retinut directorul executiv al Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, este „BETON”. Martorul Mitica Dragomir a facut declaratii si la iesirea din sediul DNA si, apoi, in emisiunea lui Robert Turcescu. El le-a declarat ziaristilor ca a recunoscut santajul in fata procurorilor. De asemenea, Dragomir a sustinut ca a spus numai adevarul deoarece a jurat pe Biblie si, in plus, a afirmat el, „erau si stenogramele” convorbirilor sale cu Sorin Alexandrescu, directorul Antena TV Group. El a recunoscut ca a fost sunat de Alexandrescu si trimis la directorul RCS&RDS, Ioan Bendei, „pentru a-l trimite la Antena, sa semneze contractul”. „Sunt toate inregistrarile acolo” si „s-ar putea sa aiba inregistrari si cu mine si Sorin in biroul meu, in care Sorin spunea ce le face el celor de la RCS&RDS” a dezvaluit Dragomir.

Seful LPF a spus ca nu s-a dus la Bendei, administratorul RCS&RDS, asa cum i-a cerut Alexandrescu, „cu care sunt prieten”, si ca nu intelege de ce a fost bagat in lupta asta „a elefantilor”. De asemenea, Dragomir a vorbit si despre Mugur Ciuvica, directorul Grupului de Investigatii Politice, spunand ca acesta ar fi scos din context contractul firmei sale cu RCS & RDS.

In realitate, Mugur Ciuvica a publicat pe site-ul GIP acest contract dintre RCS-RDS si o firma a lui Mitica Dragomir INTRUCAT ERA O INFORMATIE DE INTERES PUBLIC, dar acesta din urma afirma ca familia lui nu si-a luat niciun ban din ”sponsorizare”. Interesant este insa ca sponsorizarea era facuta de RCS-RDS catre seful LPF dupa ce aceasta firma castigase bani buni din transmisia meciurilor din Liga 1 de fotbal. „M-a durut mana cat am scris„, a mai declarat Daumitru Dragomir in legatura cu declaratia data la DNA. Ne intrebam, in final, ce calitate are Dragomir in acest dosar? Pentru ca daca zice a jurat cu mana pe Biblie e martor, iar daca a dat declaratei olografa este denuntator!

Sursa:luju.ro/

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.