FMI,ACUZA AMESTECUL PERSONAL AL LUI TRAIAN BASESCU SI AL GUVERNANTILOR IN COMPANIILE ROMANESTI DE STAT!

14 oct.

FMI acuză interesele personale ale guvernanţilor în companiile româneşti de stat.

1333114847Jeffrey Franks, fmi_SA (5)

Este pentru prima dată când FMI vorbeşte într-un raport oficial despre faptul că întârzierea reformelor din companiile de stat are legătură directă cu interesele personale ale guvernanţilor. În plus, FMI atrage atenţia că „priorităţile divergente din cadrul coaliţiei” pun beţe în roate guvernului.

FMI a dat publicităţii raportul de evaluare întocmit în vederea încheierii noului acord cu România. Echipa de experţi trimisă de FMI la Bucureşti atrage atenţia că „implementarea reformelor structurale continuă să se confrunte cu rezerve de rezistenţă”.

„Perioada ce precede alegerile pentru Parlamentul European (vara anului 2014) şi următoarele alegeri prezidenţiale (finele anului 2014) oferă o fereastră de oportunitate pentru reforme. Riscurile politice se menţin însă. În mod special, interese personale ar putea duce la încercări de întârziere a unor reforme structurale ce trebuiau realizate demult, mai ales a celor de la nivelul ÎS (întreprinderilor de stat, n.r.)”, se precizează în raportul echipei FMI. Experţii explică de asemenea că „aceste reforme, ce includ sectoarele energie şi transporturi, sunt cruciale din punct de vedere macroeconomic, dat fiind faptul că ar putea mobiliza investiţii şi creştere la nivelul întregii economii şi ar putea facilita dezvoltarea unor resurse de energie subutilizate”. „Eşecul în implementarea reformelor ar putea exacerba blocajele existente şi ar putea conduce la o traiectorie permanentă de creştere inferioară”, adaugă sursa citată.

Atenţie la priorităţi şi la tensiunile politice

O altă problemă semnalată de experţii FMI este aceea că în cadrul coaliţiei de guvernare sunt „priorităţi divergente”, fapt ce slăbeşte puterea de decizie a executivului. În plus, nu este uitat nici conflictul dintre Traian Băsescu şi Victor Ponta. „După o perioadă de calm relativ, se face din nou simţită o creştere a tensiunilor politice, după cum reiese din declaraţiile publice date recent de primul ministru şi de preşedinte în legătură cu politicile economice”, se precizează în raportul citat. „În acelaşi timp, pe măsură ce reformele structurale vor deveni mai profunde, interesele personale vor pune la încercare gradul de determinare al guvernului. Va fi probabil necesară implicarea la cele mai înalte niveluri în implementarea programului pentru a se putea gestiona aceste presiuni”, adaugă experţii FMI.

În opinia acestora, „în principiu, dat fiind calendarul electoral ce este liber până la alegerile pentru parlamentul UE la mijlocul anului 2014, există o oportunitate pentru a se avansa serios cu agenda de reforme”, mai ales că atât coaliţia de guvernământ, ce deţine o majoritate confortabilă, cât şi preşedintele susţin un nou acord stand-by.

Alte observaţii ale FMI:

Redresarea economică este fragilă şi vulnerabilitatea în faţa şocurilor externe se menţine ridicată.
O recesiune mai pronunţată sau tensiuni financiare reînnoite în zona euro ar putea periclita exporturile, ar putea genera retragerea în continuare a investiţiilor străine şi ar accelera scăderea gradului de îndatorare al băncilor.
O recesiune mai profundă decât cea anticipată pe pieţele emergente ar avea de asemenea impact negativ asupra exporturilor şi creşterii economice.
Reînnoirea incertitudinilor politice în cursele electorale din 2014, mai ales în cea pentru alegerile prezidenţiale, ar putea influenţa atitudinea investitorilor şi consumatorilor.
Posibilitatea ca recenta diversificare a pieţelor de export să se permanentizeze sau ca recolta din toamnă să repete performanţa puternică a celei din vară oferă un potenţial pozitiv de creştere.
Nu este de aşteptat ca România să se confrunte cu necesităţi reale de finanţare a balanţei de plăţi în intervalul 2013-2015, deşi riscurile financiare se menţin.
Se anticipează că pe buget de stat se vor onora integral plăţile externe.
Autorităţile au menţionat că vor continua să trateze Acordul stand-by ca preventiv. Cu toate acestea, România continuă să fie vulnerabilă la evoluţiile negative pe pieţele financiare internaţionale, ce ar putea produce un scenariu în care autorităţile ar putea fi nevoite ca temporar să efectueze trageri din Acordul stand-by propus.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

<span>%d</span> blogeri au apreciat: