ACTIVITATEA FIECAREI INSTITUTII IMPLICATE IN CAZUL ACCIDENTULUI AVIATIC DE LUNI DIN MUNTII APUSENI,IN CARE PILOTUL ADRIAN IOVAN SI MEDICUL REZIDENT AURELIA ION AU MURIT CU ZILE,DATORITA INCOMPENTENTEI SI NEGLIJENTEI CRASE A AUTORITATILOR STATULUI ROMAN VA FI ANALIZATA MIERCURI IN GUVERN,SPER CA PREMIERUL VICTOT PONTA SA-I DEMITA PE CEI CARE SUNT VINOVATI IN GESTIONAREA CRIZEI ACCIDENTULUI DIN APUSENI!

22 ian.

 

Activitatea fiecărei instituţii implicate în cazul accidentul aviatic de luni din munţii Apuseni, în care pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion au murit, va fi analizată în şedinţa de miercuri a Guvernului, până atunci fiind aşteptate rapoarte complete privind măsurile şi acţiunile derulate în scopul salvării victimelor evenimentului aviatic.

 

Guvernul anunţa marţi dimineaţă că premierul Victor Ponta l-a desemnat pe vicepremierul Gabriel Oprea să prezinte până la şedinţa de miercuri a Executivului o informare despre modul în care a acţionat fiecare instituţie în parte în cazul operaţiunilor de luni.

Potrivit Executivului, în cursul şedinţei de miercuri va fi analizată activitatea fiecărei instituţii implicate şi vor fi luate măsurile care se impun.

La scurt timp, vicepremierul Gabriel Oprea anunţa că a solicitat tuturor instituţiilor cu atribuţii să transmită de urgenţă rapoarte complete privind măsurile şi acţiunile derulate în scopul salvării victimelor evenimentului aviatic de luni.

Astfel, Ministerul Administraţiei şi Internelor, Ministerul Transporturilor, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Sănătăţii, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale urmează să furnizeze date şi informaţii complete referitoare la modul în care structurile responsabile au acţionat.

Surse din MAI au declarat pentru AGERPRES că ministrul de resort, Radu Stroe, ar fi fost marţi după-amiază la sediul Guvernului pentru a-i prezenta vicepremierului Oprea o primă informare în acest caz.

IGPR, MApN, MAI şi STS au reacţionat marţi cu privire la implicarea în cazul accidentului aviatic, ca replică la o serie de speculaţii apărute în presă.

Astfel, Poliţia Română informa printr-un comunicat că sistemul utilizat de Direcţia Operaţiuni Speciale din IGPR cu ajutorul căruia se pot localiza terminalele GSM folosite de principalii suspecţi de comiterea unor infracţiuni grave poate fi folosit doar în baza autorizării magistraţilor, în instrumentarea unor cauzelor penale.

IGPR mai preciza că în activităţile de căutare a victimelor accidentului aviatic au fost angrenaţi aproximativ 100 de poliţişti, fiind folosite 21 de autospeciale.

De asemenea, din dispoziţia şefului Poliţiei Române, Petre Tobă, o echipă de specialişti din cadrul Institutului Naţional de Criminalistică, formată din ofiţeri experţi în accidente aviatice, s-a deplasat la locul incidentului în vederea efectuării de cercetări, sub coordonarea procurorilor criminalişti din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.

Totodată, în noaptea de luni spre marţi, după identificarea victimelor, potrivit dispoziţiei inspectorului general s-au demarat procedurile de anunţare a familiilor persoanelor decedate de către poliţişti şi psihologi din cadrul DGPMB şi IPJ Ilfov.
MApN preciza că în cazul accidentului aviatic de la Cluj pregătise două elicoptere IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata pentru plecarea în misiune, însă, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, aparatele de zbor nu au putut desfăşura misiunea.

Ministrul Afacerilor Interne, Radu Stroe, informa că Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă va prezenta un raport detaliat cu privire la intervenţia în cazul accidentului aviatic din Munţii Apuseni, pe care îl va prezenta şi premierului Victor Ponta.

Cât priveşte faptul că respectivul zbor nu a fost efectuat cu aeronava SMURD, prezentată în urmă cu şase luni, Stroe a precizat că nu a fost folosită pentru că „este pentru salvare de oameni, nu pentru alte activităţi”.

„Nu pot comenta cum îşi rezolvă problema Ministerul Sănătăţii”, a spus Stroe.

Potrivit acestuia, localizarea epavei prăbuşite în Munţii Apuseni s-a făcut pe o rază de patru kilometri pătraţi, iar „răspunsul” la această problemă se află la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale – Cluj.
STS a reacţionat şi el, precizând prin intermediul unui comunicat de presă că localizarea avionului prăbuşit luni s-a realizat potrivit prevederilor legale, pe baza informaţiilor furnizate de operatorii de comunicaţii mobile, odată cu primirea primului apel la 112, respectiv la nivelul sectorului celulei din care a fost generat acesta.

Potrivit sursei citate, toate informaţiile au fost puse la dispoziţia instituţiilor care au participat la operaţiunea de căutare şi salvare.

Procurorii Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia au deschis un dosar având ca obiect accidentul aviatic petrecut luni, la limita teritorială dintre judeţele Alba şi Cluj, în urma căruia au decedat pilotul şi un medic rezident.

Potrivit unui comunicat al Parchetului General, la locul accidentului s-a deplasat o echipă operativă, formată din procurori coordonaţi de Lazăr Augustin, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, precum şi din ofiţeri criminalişti de la inspectoratele de poliţie din Alba şi Cluj, specialişti ai Institutului de Criminalistică al Poliţiei Române, conduşi de chestorul Gabriel Ţâru, împreună cu inspectori din cadrul Centrului de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile, în vederea efectuării cercetării la faţa locului.

Marţi, procurorul general al Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, Augustin Lazăr, a declarat pentru AGERPRES că echipa de procurori, ofiţeri criminalişti şi inspectori din cadrul Centrului de Investigaţii a Aviaţiei Civile care a efectuat cercetări marţi, la locul accidentului aviatic produs în Munţii Apuseni, a adunat mijloacele materiale de probă, care au fost depuse în saci ce au fost sigilaţi, urmând să fie transportate la laboratoare specializate. Potrivit acestuia, aeronava nu dispune de o cutie neagră.

În ceea ce priveşte epava avionului, dacă condiţiile meteorologice o vor permite, se va încerca scoaterea acesteia din zona împădurită în cursul zilei de miercuri, urmând să se găsească o soluţie tehnică în acest sens, a menţionat Lazăr.

Locul în care s-a prăbuşit avionul va fi conservat şi securizat în zilele următoare de către Jandarmeria Alba, pentru eventuale alte cercetări.

La faţa locului au sosit şi experţi din cadrul Centrului de Investigaţii a Aviaţiei Civile, experţi din cadrul Institutului Criminalistic al Poliţiei Române, cercetările fiind conduse de către procurorii din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia.
O posibilă cauză a accidentului a fost prezentată de Aleodor Frâncu, preşedintele Romatsa. Acesta a declarat pentru AGERPRES că accidentul aviatic de luni din Munţii Apuseni ar putea să fi fost cauzat de o problemă tehnică apărută la aeronavă, însă concluziile oficiale ale anchetei vor fi prezentate în maximum 30 de zile.

„Romatsa realizează acum o analiză internă, revedem momentele zborului şi timpii, precum şi convorbirile cu pilotul. Avionul a plecat pe ruta Bucureşti-Oradea, iar pilotul a reclamat condiţii meteo favorabile givrajului şi a cerut permisiunea să reducă altitudinea. Apoi comunicarea cu el s-a întrerupt când a ajuns la 2.000 de metri”, a precizat Frâncu.

El a explicat că givrajul înseamnă că, la temperaturi joase, particulele de apă se transformă în gheaţă şi se depun pe elice şi pe alte echipamente ale avionului, schimbând greutatea aparatului de zbor şi făcând mult mai dificilă controlarea lui.

Au existat reacţii pe acest subiect şi din partea medicilor. Astfel, profesorul Irinel Popescu, şeful Clinicii de Chirurgie şi Transplant Hepatic de la Spitalul Fundeni, consideră că persoanele implicate în accidentul aviatic de luni ar fi avut şanse mai mari de supravieţuire dacă se ajungea mai devreme la locul accidentului. Şi Colegiul Medicilor din Romania şi-a exprimat marţi regretul privind tragedia cauzată de accident şi solidaritatea faţă de cei implicaţi şi familiile lor.

Potrivit CMR, „cei bine plătiţi şi instituţiile în care s-a investit major” tocmai pentru a răspunde la astfel de situaţii „nu au fost capabili” să-şi îndeplinească obligaţia.
Medicul Radu Zamfir, de la Institutul Clinic Fundeni, supravieţuitor al accidentului aviatic de luni, a declarat într-o conferinţă de presă că toţi cei care au fost salvaţi îi datorează viaţa pilotului Adrian Iovan.

„Era ceaţă, avionul a givrat, a pierdut un motor, am văzut copacii aproape. A durat ceva până să fim găsiţi”, a afirmat dr. Zamfir.

El a încercat să-l descarcereze pe pilotul Adrian Iovan, care fusese prins între fiarele avionului. „Nu a avut timp să ne zică nimic. Adrian Iovan m-a rugat să-l scot. Am încercat să o fac”, a spus Zamfir.

Medicul a precizat că toţi cei care se aflau în avion aveau centurile de siguranţă puse şi fiecare pasager fusese aşezat în avion de către pilot, în funcţie de ghidaj.

Întrebat când a putut să sune la serviciul de urgenţă 112, dr. Zamfir a spus că îndată ce s-a asigurat că nimeni nu mai are nevoie imediată de el.

În ceea ce priveşte tânăra care a decedat în urma accidentului aviatic, Radu Zamfir a spus că a încercat să o resusciteze.

Avionul de mici dimensiuni, de tip BN 2, condus de pilotul Adrian Iovan, s-a prăbuşit luni în zona Beliş, Pasul Ursoaia. În avion, care aparţinea Şcolii Superioare de Aviaţie, se aflau cinci pasageri – cadre medicale, pilotul şi copilotul. Echipa medicală urma să participe la Oradea la o operaţie de prelevare de organe pentru transplant. Pilotul Adrian Iovan şi o tânără studentă şi-au pierdut viaţa în urma accidentului aviatic. Cei cinci supravieţuitori au fost internaţi la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Cluj-Napoca. AGERPRES.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: