SEFUL MISIUNII FMI PENTRU ROMANIA,ANDREA SCHAECHTER SI AMESTECUL IN OBIECTIVELE FISCALE ALE GUVERNULUI ROMAN,PRIVIND RECUPERAREA UNEI PARTI DIN ACCIZA SUPLIMENTARA LA CARBURANT DE CATRE TRANSPORTATORII DIN ROMANIA!

1 apr.

Recuperarea unei părți din acciza suplimentară la carburant de către transportatorii din România ar trebui deplin compensată cu alte măsuri pentru a nu afecta obiectivele fiscale ale Guvernului, a declarat marți Andrea Schaechter, șeful misiunii FMI pentru România, într-o teleconferință referitoare la aprobarea, de către board-ul FMI, a primelor două evaluări ale acordului cu România.

 

‘Orice recuperare a unei părți din acciza suplimentară la carburant de către transportatorii din România ar trebui deplin compensată cu alte măsuri pentru a nu afecta obiectivele fiscale ale Guvernului. Angajamentul Guvernului pentru 2014 este un deficit bugetar de 2,2% din PIB și orice inițiativă fiscală care este contemplată trebuie analizată cu atenție în vederea atingerea acestei ținte și orice modificare în taxare va trebuie compensată astfel încât această țintă să nu fie pusă în pericol’, a arătat Andrea Schaechter.

Acciza pentru benzină și motorină a crescut cu 7 eurocenți de la 1 aprilie, ceea ce va duce la o scumpire a carburanților de circa 40 de bani, după cum estimează operatorii din sector, în condițiile în care, în prezent, acciza reprezintă 30% din prețul final la benzină și 26% la motorină.

Transportatorii rutieri își vor putea recupera patru cenți din acciza la carburanți, premierul Victor Ponta declarând, luni, că Guvernul va emite cel mai probabil miercuri o ordonanță de urgență prin care se va reglementa acest lucru.

 

Conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, acciza la motorina utilizată drept carburant în transportul rutier de mărfuri cu autovehicule cu greutatea maximă autorizată de peste 7,5 tone și în transportul de călători, exclusiv transportul public de călători, cu autovehicule de peste opt locuri, va scădea cu 40 de euro/1.000 de litri.

‘Este supusă unui nivel de accize diferențiat stabilit prin diminuarea cu 40 de euro/1.000 litri, respectiv cu 47,34 euro/tonă, a nivelului standard prevăzut (…) motorina utilizată drept carburant pentru motor în următoarele scopuri — a) transport rutier de mărfuri în cont propriu sau pentru alte persoane, cu autovehicule sau ansambluri de vehicule articulate destinate exclusiv transportului rutier de mărfuri și cu o greutate brută autorizată de cel puțin 7,5 tone; b) transportul de călători, regulat sau ocazional, exclusiv transportul public de călători, cu un autovehicul din categoria M2 sau M3, definit în Directiva 70/156/CEE a Consiliului din 6 februarie 1970 privind armonizarea legislațiilor statelor membre referitoare la omologarea autovehiculelor și a remorcilor acestora’, se arată în proiectul de act normativ.

Ca urmare a acestei reduceri, rata accizei aplicată după 1 aprilie 2014 este de 360,395/1.000 litri pentru motorina utilizată drept combustibil pentru motor.

Reducerea ratei de impozitare a accizei se realizează prin restituirea sumelor reprezentând diferența dintre nivelul standard de accize și nivelul de accize diferențiat prevăzut către operatorii economici licențiați în Uniunea Europeană.

În urma aplicării nivelului diferențiat de accize, veniturile bugetare estimate pentru 2014 scad cu 353 milioane lei.

AGERPRES.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: