PRESEDINTELE SENATULUI,LIBERALUL CALIN POPESCU TARICEANU ,TRANSANT:”DACA ACEST GUVERN TRECE,DEMOCRATIA REPREZENTATIVA VA FI DESTITUITA!,GRUPUL PARLAMENTAR ALDE NU VA VOTA GUVERNUL CIOLOS!

17 nov.

În contextul prezentării programului de guvernare de către premierul desemnat Dacian Cioloş, în plenul celor două Camere ale Parlamentului, preşedintele Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, a luat şi el cuvântul, după ce anterior au vorbit Liviu Dragnea, liderul PSD, şi Alina Gorghiu, copreşedintele PNL.

Discursul liderului ALDE, care a arătat că nu va vota Cabinetul Cioloş, a fost unul acuzator, în care a arătat că aproape că nu s-a schimbat nimic în condiţiile în care „PSD rămâne la putere şi PNL îşi manifestă intenţia de a rămâne critic la adresa guvernului, adică să rămână în opoziţie”.

„Stau şi mă întreb de ce toată această tevatură cu demisia guvernului; PSD rămâne la putere şi PNL îşi manifestă intenţia de a rămâne critic la adresa guvernului, adică să rămână în opoziţie; aproape că nu s-a schimbat nimic”, a spus liderul ALDE.

Alte declaraţii

„Am fost avertizat că ar fi bine să renunţ la anumite teme; ştiu că prin acest discurs îmi asum o serie de riscuri. Vă bucuraţi de aprecierea mea şi a multor colegi pentru cum v-aţi îndeplinit obligaţiile oficiale. Nu mă îndoiesc de bunele ds. intenţii. Persoana dvs. împreună cu reputaţia şi prestigiul de care vă bucuraţi este parte a unui plan elaborat în urmă cu un an şi care şi-a propus cu orice preţ un guvern ales democratic şi învestit cu respoectarea tuturor procedurilor.
Acest plan urmăreşte golirea de conţinut a democraţiei, acapararea statului de drept. Scopul mărturisit e schimbarea de paradigmă.
Planul acesta are două componente: subordonarea justiţiei unei voinţe exterioare autorităţii judecătoreşti, obiectiv aplicat aproape în întregime și 2. învestirea guvernului meu – obiectiv pe cale să se îndeplinească.

Veţi constata că marja dv. de manevră e încorsetată. Am obligaţia să lupt cu toate mijloacele democratice şi legale pe care le am la dispoziţie împotriva acestui plan. Sub pretextul combaterii corupţiei s-a constituit în afara Constituţiei un cartel instituţional netransparent, cunoscut ca binomul SRI-DNA. Prezumţia de nevinovăţie e anulată în fapt de DNA.
DNA anchetează oportunitatea deciziilor politice luată de membrii guvernului şi ai Parlamentului.
Aşa cum arată justiţia, pare să fie mai degrabă un cazan sub presiune. România e departe de a fi un stat de drept. În privinţa instalării guvernului meu, criza politică a fost generată din păcate de refuzul principalelor partide de a-şi asuma responsabilitatea constituţională pentru formarea unui guvern.
Liderii PNL au calificat Parlamentul drept ilegitim, după părerea mea fără temei.
Fuga de răspundere i-a permis preşedintelui să creeze o criză de regim.
Actualul Parlament a fost ales de 9 milioane de cetăţeni pentru un mandat constituţional de 4 ani. Discursul preşedintelui României se arată a fi unul nedemocratic. Am văzut că vă asumaţi trei măsuri guvernamentale ce exced cadrul constituţional. Dacă acest guvern trece de votul Parlamentului, democraţia reprezentativă va fi destituită.
După Pas cu pas, sper ca discursul meu să nu conducă la un nou pas Parlamentul meu. Grupul parlamentar ALDE nu va vota cabinetul Cioloş.
Nu o majoritate parlamentară a dat premierul astăzi; e o înfrângere a democraţiei. Îl felicit totuşi pe domnul prim- ministru pentru că a retras candidatul de la Ministerul Justiţiei.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.