CLOTILDE ARMAND ,MANAGER GENERAL EGIS INTERNATIONAL ,EGIS ROMANIA ,AFACEREA BECHTEL SAU „SECRETELE PERICULOASE ALE FRANTUZOAICEI LUI NICUSOR DAN!”

3 iun.

Flux24.ro despre secretele periculoase ale franțuzoaicei lui Nicușor Dan: Firma condusă de Clotilde Armand a câștigat bani frumoși din autostrada Bechtel, unul din cele mai mari tunuri post decembriste
Candidata Uniunii Salvați Bucureștiul la Primăria Sectorului 1, Clotilde Armand, ar fi implicată în scandalul afacerii Bechtel, susține site-ul flux24.ro, într-un articol intitulat „Secretele periculoase ale franțuzoaicei lui Nicușor Dan”.

Autostrada Transilvania nu a fost profitabilă doar pentru americanii de la Bechtel, care au încasat peste 1,2 miliarde de euro deşi au construit doar 52 de kilometri, iar alţi 64 doar pe jumătate. Şi francezii care au supervizat lucrările au încasat bani frumoşi, peste un sfert de miliard de lei. Culmea este că au fost plătiţi de către statul român chiar şi în anii în care niciun utilaj nu a lucrat la autostradă.

Până la plecarea americanilor de la Bechtel de pe şantierul Autostrăzii Transilvania, francezii de la Egis încasaseră mai bine de 213 milioane de lei. Ei urmăreau dacă lucrările sunt de calitate şi respecta proiectul, cum cere legea în cazul fiecărui şantier.

Supervizorii au continuat să fie plătiţi încă 15 de luni după momentul mai 2013 când şefii de la Drumuri au rupt înţelegerea cu americanii de la Bechtel şi au suspendat şi contractul de supraveghere. În acest timp, Egis a încasat în această perioadă 30% din valoarea lucrărilor estimate, pentru că au menţinut un birou la Bucureşti şi câţiva angajaţi, potrivit Companiei de Autostrăzi. Raportările către Ministerul de Finanţe arată însă că francezii nu au avut în acea perioadă niciun om în România. Cu toate acestea, au mai obţinut două contracte de supervizare pentru varianta ocolitoare a Aradului şi pe lotul 1 al autostrăzii Sebeş-Turda.

Dan Costescu, ministrul Transporturilor: „Probabil de aceste lucruri se vor ocupa alte persoane, alte instituţii care vor evalua lucrurile care s-au întâmplat în trecut. Noi trebuie să ne preocupăm dacă în prezent prestaţia este corespunzătoare cu retribuţia”.

Cei mai mulţi bani i-au primit în perioada 2009-2011, adică în perioada în care constructorul american reuşea să inaugureze 52 de kilometri din şoseaua rapidă între Câmpia Turzii şi Gilău.

Potrivit Ministerului Finanţelor, în acea perioadă, francezii de la Egis aveau în România 2-3 angajaţi şi profituri de milioane de lei.

Contractul cu ei a fost reluat în vara lui 2014, când au început lucrările la tronsonul Gilău-Nădăşelu. Valoarea facturilor decontate între timp de stat a mai crescut cu 39 de milioane de lei, deşi până la începutul acelui an s-a lucrat pe doar 9 kilometri din Autostrada Transilvania. Abia acum şi-ar merita banii…

Dan Costescu, ministrul Transporturilor: „Este unul dintre proiectele pe care ne-am propuns să le deblocăm pe anumite sectoare. Pe această autostradă acum se lucrează”.

Fililalele din România ale Egis Internaţional şi J.V. Egis Route Scetauroute, firmele care sunt parte în contractul de supervizarea a lucrărilor la Autostrada Trabsilvania, au raportat zero angajaţi în România începând cu 2012, însă Egis România a raportat în perioada 2010 şi 2014 între 94 şi 49 de angajaţi.

Directorul Egis România, Clotilde Armand, candidatul Uniunii Salvaţi Bucureştiul la Primăria sectorului 1, nu a dorit să comenteze situaţia.

Până la ora difuzării acestei ştiri francezii de la Egis, care au 13.000 de angajaţi şi afaceri de un miliard de euro în toată lumea, nu au răspuns solicitării Digi24.

În prezent, din Autostrada Transilvania sunt semnate contracte sau se lucrează pe aproape 129 de kilometri, iar 17 sunt în licitaţie.

Banii încasaţi de Egis între 2004 şi 2013

2013 7,66 mil. lei

2012 16,59 mil. lei

2011 49,69 mil. lei

2010 26,04 mil. lei

2009 31,07 mil. lei

2008 21,65 mil. lei

2004 – 2007 60,66 mil. lei

sursa: CNADNR

Conform celor de la flux24.ro, Clotilde Armand, general manager at Egis Romania, Egis Bulgaria,  EGIS INTERNATIONAL SA, care vrea să ajungă primar al Sectorului 1 pe listele Uniunii Salvați Bucureștiul,  ar fi fost implicată în scandalul afacerii Bechtel, de unde ar fi obținut sume uriașe.
Armand a coordonat  și activitățile Distrigaz sau alte companii de interes strategic, iar firma condusă de ea a câștigat bani frumoși din autostrada Bechtel, unul din cele mai mari tunuri post decembriste.
Până la plecarea americanilor de la Bechtel de pe șantierul Autostrăzii Transilvania, francezii de la Egis încasaseră mai bine de 213 milioane de lei. Ei urmăreau dacă lucrările sunt de calitate și respecta proiectul.
Supervizorii lui Clotilde au continuat să fie plătiți încă 15 de luni după momentul mai 2013 când șefii de la Drumuri au rupt înțelegerea cu americanii de la Bechtel și au suspendat și contractul de supraveghere. În acest timp, Egis a încasat în această perioadă 30% din valoarea lucrărilor estimate, pentru că au menținut un birou la București și câțiva angajați, potrivit Companiei de Autostrăzi.
Articolul integral poate fi citit AICI.
Reclame

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: