Arhiva | 5:27 pm

KLAUS JOHANNIS MESAJ DE CONDOLEANTE CATRE FAMILIA REGALA,DUPA INCETAREA DIN VIATA A ALTETEI SALE REGINA ANA A ROMANIEI!

1 aug.

 

Președintele României, Klaus Iohannis, a transmis, luni, un mesaj de condoleanțe către familia Regală, după moartea Reginei Ana a României.

„Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a primit cu profundă durere și tristețe vestea morţii Majestății Sale Regina Ana a României.
<<Majestatea Sa Regina Ana a României va rămâne pentru totdeauna în memoria şi în sufletele noastre drept unul dintre cele mai importante simboluri de înțelepciune, demnitate şi un reper deosebit de conduită morală.
De-a lungul onorabilei sale vieți, Ana a României a fost expresia celor mai distinse valori de decenţă, devotament şi dragoste faţă de Țara al cărei nume l-a purtat. Regina Ana a fost alături de Majestatea Sa Regele pe toată perioada amarului exil și a militat alături de Mihai I pentru propășirea României. Turneele și misiunile diplomatice pentru aderarea României la NATO și la Uniunea Europeană stau mărturie în acest sens.
Doresc să transmit, în aceste clipe dificile, compasiunea şi solidaritatea mea Majestății Sale Regelui Mihai și întregii Familii Regale.>>
Totodată, Președintele României, domnul Klaus Iohannis, i-a transmis astăzi Majestății Sale Regelui Mihai o scrisoare de condoleanțe” , potrivit presidency.ro

LIVIU MIHAIU,FOST ABSOLVENT AL ACADEMIEI „STEFAN GHEORGHIU”,CE PRODUCEA SECURISTI, A INCASAT DE LA OMUL DE AFACERI SORIN OVIDIU VANTU,CAMUMFLAT IN „BLANA ECOLOGICA”ANTERIOR NUMIRII DE GUVERNATOR AL DELTAI DUNARII,SUMA DE:4.519.580.000 ROL!

1 aug.

„Ca orice oportunist camuflat în blană ecologică, fostul guvernator al Deltei Dunării, jurnalistul Liviu Mihaiu, a mirosit perfect potenţialul de combinaţii bănoase din Deltă. După ce, în 2006, l-a plimbat pe Tăriceanu cu şalupa, ademenindu-l că are proiecte ce vor salva ecosistemele Deltei Dunării, pe final de mandat, premierul a „cărui economie a duduit“ (până a explodat – n.r.) i-a făcut cadoul mult visat lui Mihaiu – Delta Dunării. Instalat cu pompă în septembrie 2008, Liviu Mihaiu a demisionat de la conducerea Radio Guerrila pentru a trece în liga „celor 150 de oameni ai lui Vântu“ din structurile publice. Obsesia lui Vântu pentru Deltă e veche şi binecunoscută şi e locul unde îi place să invite oameni politici, dar şi foarte mulţi jurnalişti. La relaxare. Cu toţii ştim care sunt rezultatele unui sejur de recreere la Vântu!

Pentru început, la numai o săptămână de la ungerea sa în funcţia de guvernator, Liviu Mihaiu îi va oferi pe tavă lui Vântu o afacere virgină, la cheie, şi anume benzinării pentru alimentarea cu combustibil a şalupelor din Deltă. Cele două benzinării plutitoare au fost aduse de către PSV Company, firmă care este controlată de omul de afaceri şi patronul trustului Realitatea, Sorin Ovidiu Vântu. Acţionarul majoritar al PSV (fosta Petromservice) este firma Elbahold Limited, care are o participaţie de 54,3%, iar 25% din afacere este deţinută de unul dintre sindicaliştii preferaţi ai lui Vântu, Liviu Luca, prin intermediul Asociaţiei Salariaţilor Petrom, pentru ca 10% să fie deţinute de alte persoane fizice. În anul precedent numirii sale ca Guvernator al Deltei, Liviu Mihaiu a încasat de la Realitatea Media 4 miliarde şi jumătate de lei vechi. Ca să fim mai exacţi, suma a ajuns la 4.519.580.000 de lei. Bani pe care probabil benzinăriile lui Vântu via Liviu Luca i-au scos în câteva zile.
Acum se leagă totul, nu?”

RETEAUA MALEFICULUI SORIN OVIDIU VANTU:”POLITICIENI SI ANALISTI!”

1 aug.

https://i0.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/01-atac.jpg

https://i2.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/03-Avramescu.jpg

 

https://i0.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/03-Dinescu.jpg

https://i1.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/03-saftoiu.jpg

https://i2.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/03-paunescu.jpg

https://i1.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/03-Topescu.jpg

https://i1.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/27/03-Bitang.jpg

 

Poate unul dintre cei mai importanţi piloni pe care se clădeşte imperiul politico-economic al lui Sorin Ovidiu Vântu este cel format din politicieni şi analişti, o adevărată armată care împânzeşte societatea românească atât în instituţiile statului, cât şi pe ecranele televizoarelor la care ne uităm în fiecare zi, acolo unde ne sunt servite imagini şi portretizări apocaliptice ale peisajului actual, dar şi ale viitorului ţării noastre. De la termeni clociţi în laboratoarele Realităţii lui Vântu, precum „grecizare“ sau „faliment statal“, până la „dictator“ sau „revoluţie“, Realitatea încearcă zilnic să inoculeze spectatorilor ideea colapsului şi să creioneze peisajul unei decadenţe irecuperabile a societăţii în care trăim. Pentru a transmite aceste mesaje, analiştii care invadează zilnic ecranele televizoarelor stau aproape lunar la coadă la casieria lui Vântu. Mai grav este că la aceeaşi coadă stau şi politicieni din toate partidele politice, semn că reţeaua mogulului este multicoloră din punct de vedere politic. Pentru numărul de astăzi, ziarul „Curentul“ va da publicităţii în exclusivitate sumele pentru care politicienii noştri şi formatorii de opinie din România îşi vând conştiinţa pe arginţii lui Vântu.

Sfetnic al lui Traian Băsescu plătit de Vântu

Unul dintre numele grele care apar în documentele obţinute de ziarul „Curentul“ ca fiind plătit de mogulul Vântu este chiar cel al şefului Cancelariei Prezidenţiale, Cătălin Avramescu. Într-o emisiune TV realizată în primăvara lui 2008, SOV declara că statul este slab şi că are implantată o adevărată armată care lucrează pentru el din interiorul sistemului. Mogulul a menţionat de asemenea că partidele din actuala clasă politică sunt incapabile de a creşte vârfuri pe care apoi să le propulseze în ierarhia statului român, motiv pentru care acestea apelează la specialişti din zona privată. Pentru a întări această idee, SOV a numărat atunci mai mulţi oameni politici şi ziarişti apropiaţi ai PDL, printre care Sever Voinescu, Cătălin Avramescu sau Traian Ungureanu. Ceea ce au în comun toţi cei enumeraţi de păgubitorul FNI este că la un moment dat s-au aflat în pontajul goarnelor media ale lui Vântu, reunite sub titulatura incorect folosită de „grupul Realitatea-Caţavencu“. Pentru a ne lămuri şi a verifica informaţiile care ne-au parvenit vizavi de consilierul de la Cotroceni, Cătălin Avramescu, am mers pe fir până la sursă. Acesta ne-a declarat că este adevărat că a semnat articole pentru publicaţiile lui Vântu şi că de asemenea a fost plătit pentru apariţiile sale la Realitatea TV, dar nu poate fi acuzat că este omul lui. „Din articolele pe care le scriam. Pe atunci (2007 – n. red.) scriam la «Cotidianul». Ca să vă zic pe ani… întâi am scris la «Cotidianul», apoi la «Bursa». Mai erau drepturi de autor de la reviste unde scriam chiar ocazional, cum ar fi «Revista 22» sau «Dilema Veche»“, a precizat Avramescu. Întrebat dacă a încasat drepturi de autor şi de la Realitatea Media, Cătălin Avramescu ne-a răspuns afirmativ. „Da, cred că da“, a declarat uşor timorat consilierul prezidenţial. „Dar retineţi că nu am fost niciodată angajat al trustului Realitatea pentru că există o confuzie pe care herr (domnul – n. red.) Vântu a făcut-o odată. Dacă nu mă înşel, într-o emisiune a spus ceva de genul că Voinescu, Avramescu sau Ungureanu, la pagina de editorial, erau angajaţii mei. E vorba doar de drepturi de autor. Să zicem că d-voastră trimiteţi o carte sau un articol la o revistă sau editură şi ea se publică. Nu sunteţi angajatul nici al revistei, nici al editurii, dar ţi se dau drepturi de autor. În perioada 2006-2007 am primit şi de la radio BBC pentru că era printre puţinele care plăteau celor care veneau în emisiuni. De asemenea, Realitatea Media practica acest lucru şi chiar TVR“, a precizat consilierul prezidenţial. Trebuie subliniat că Avramescu a primit bani pe drepturi de autor de la Realitatea Media chiar şi în 2008, când a fost numit consilier de stat la Palatul Cotroceni, suma primită de la SOV fiind de doar 11.580.000 de lei. Trebuie precizat însă că în 2007, Avramescu a încasat de la Vântu 285.090.000 de lei, iar adunat, în cei doi ani de colaborare fructuoasă cu firmele lui SOV, actualul consilier de la Cotroceni a încasat 296.670.000 de lei. Interesant este că în declaraţia de avere Avramescu a specificat clar că a primit drepturi de autor de la „Bursa“ sau de la „Nemira“, dar în ceea ce priveşte Realitatea Media a păstrat sub tăcere asumarea publică a faptului că a luat bani, în timp ce era consilier la Cotroceni, de la una dintre firmele lui SOV.

Silviu Prigoană, la taifas cu Vântu pe drepturi de autor

În cazul lui Silviu Prigoană s-a petrecut un fenomen similar ca şi în cazul lui Cătălin Avramescu. Şi pe Avramescu, şi pe Prigoană Vântu i-a plătit generos în 2007 ca să înjure PSD şi PNL şi să susţină poziţiile PDL şi a preşedintelui Traian Băsescu. Ulterior, pe principiul calului troian, Avramescu a ajuns consilier la Cotroceni, iar Prigoană – deputat PDL.
Potrivit datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“, Silviu Prigoană, cel care i-a „pasat“ Realitatea TV controversatului om de afaceri Sorin Ovidiu Vântu, a primit de la partenerul său de afaceri, în 2007, 168.147.200 de lei, bani daţi bineînţeles tot pe drepturi de autor. Deşi oficial după încheierea tranzacţiei cei doi nu au mai avut nimic în comun, Silviu Prigoană intrând în Partidul Democrat Liberal şi de acolo în Parlament, acesta a fost văzut de foarte multe ori parcând pe strada Paris, de unde pleca deseori după ore de taifas cu SOV.

Mariana Bitang, pe lista lui SOV

Pe lângă oameni politici sau jurnalişti, pe statele de plată ale lui SOV au intrat şi consilieri din anturajul Cotrocenilor. Conform declaraţiei de avere depuse pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale în luna iunie a lui 2009, consilierul de stat şi marea antrenoare a lotului de gimnastică al României, Mariana Bitang, a încasat în 2008 suma de 21.740.000 lei pe „drepturi de proprietate intelectuală“. Abordată de ziarului „Curentul“ în această chestiune, doamna Bitang ne-a spus că nu a încasat niciun ban de la Realitatea, deşi singură a scris cu mâna ei în acea declaraţie de avere postată pe site-ul Administraţiei Prezidenţiale. „Nu, nu am luat niciun ban. Niciodată. Poate e o greşeală. Poate v-aţi uitat pe site la declaraţia altcuiva“, ne-a contrazis Mariana Bitang. Reamintim că Mariana Bitang deţine funcţia de consilier prezidenţial pe probleme de sport din anul 2006.

„Poetul-portofel“ Mircea Dinescu se face că nu lucrează la turnătorul Nuş

Un alt nume greu aflat mai dintotdeauna pe lista oamenilor de bază ai lui SOV este membrul Colegiului CNSAS Mircea Dinescu. Alintat de colegul său de breaslă CTP cu apelativul „poetul-portofel“, Dinescu dovedeşte în fiecare zi că îşi merită cu prisosinţă porecla. După ce mai mult a mimat dezgroparea secretelor Securităţii, Mircea „fă-te că lucrezi“ Dinescu nu a avut nicio reţinere în a încasa bănuţi frumoşi de la Vântu pentru a-i înjura împreună cu „deontologul“ Stelian Tănase pe duşmanii mogulului. Conform surselor noastre, Dinescu a băgat în buzunare nu mai puţin de 445.080.600 de lei pentru apariţiile sale poetice din 2008-2009 la Realitatea alternativă a lui Vântu. Deşi nu precizează cât primeşte de la SOV, bardul „anti-securist“ a trecut în declaraţia de avere de pe site-ul CNSAS o sumă de 700.600.000 de lei ca plată pentru prestaţiile sale circo-politice pe la diferite goarne audio-video. Legăturile lui Dinescu cu SOV sunt mult mai vechi. În 1997, Mircea Dinescu a vândut 30% din acţiunile revistei „Academia Caţavencu“ mogulului eolian, care controlează şi grupul de presă Caţavencu. Recent, Dinescu a avut probleme şi cu ANI, care l-a declarat incompatibil cu calitatea sa de membru CNSAS, funcţie ce echivalează cu rangul de secretar de stat. Atunci, ANI a anunţat că Dinescu nu îşi poate exercita funcţia la CNSAS doarece este administrator la o firmă privată. La acel moment, Dinescu, „deconspirat“ ca afacerist privat, spunea: „Nu mă simt în nicio stare de incompatibilitate. Faptul că citesc dosarele Securităţii nu are legătură cu afacerile mele“. Cu toate aceastea, revista „Kamikaze“ a scris că Dinescu ar fi primit de la stat scutiri de taxe în valoare de 2,6 milioane de lei noi.

Adrian Păunescu l-a trecut în testament pe SOV

După ce a intrat într-un con de umbră, Adrian Păunescu a jucat un teatru ieftin, şi ca în zilele Revoluţiei când, huiduit pe stradă, s-a lepădat de Ceauşescu, „poetul de curte“ a anunţat că este pe moarte. Cu lacrimi în ochi şi cu vocea tremurândă, Adrian Păunescu le mulţumea tuturor celor care şi-au amintit de el. Mai mult, pentru a impresiona şi pentru a mai stoarce câţiva bani din buzunarele unor moguli generoşi ca Vântu şi Voiculescu, Adrian Păunescu a scris pe blogul său o scrisoare-testament în care le aduce, aşa cum e obişnuit, osanale controversaţilor oameni de afaceri. „Visul duşmanilor s-a împlinit: nu mai pot ieşi din casă, cum aş fi putut până ieri. Să fie liniştiţi, eu devin un caz clasat pentru domniile lor. Dacă lui Dan Voiculescu şi lui Sorin Vântu ar trebui să le mulţumesc pentru momentele excepţionale pe care mi le-au oferit, surprinzătoare mi s-a părut atitudinea lui Radu Moraru, om talentat şi doritor de atitudini mai puţin previzibile, care, de câteva luni, a uitat şi ce promisese, şi să răspundă la telefon. Acum, la această răspântie, n-am  mai mult de spus contemporanilor mei decât că ar fi păcat să ne despărţim supăraţi.
Dragii mei copii, problema cea mai mare este prăbuşirea ţării. O emisiune de televiziune vine şi trece. La urma urmei, nu e nicio obligaţie, pentru nimeni, să ofere spaţiu de emisie nimănui. Cum aş putea eu să uit sprijinul pe care mi l-a acordat Sorin Ovidiu Vântu, pentru ca să poată apărea «Cartea Cărţilor de Poezie?»“, scrie Adrian Păunescu pe blogul său, http://niculinamoisescu.weblog.ro/2010/07/02/testament-adrian-paunescu/.
Dar asta nu e tot, din datele pe care le deţine ziarul „Curentul“, Adrian Păunescu a primit de la Realitatea Media nici mai mult, nici mai puţin decât 3.469.890.000 de lei pentru anii 2008-2009. Contactat telefonic, Adrian Păunescu ne-a declarat că nu ştie şi nici nu-şi aminteşte câţi bani a încasat şi că nu el se ocupă de partea economică. Dar să nu uităm că în Senatul României, „Bardul de la Bârca“ se ocupa de cultură şi de presă în cadrul Comisiei de cultură.

Cristian Ţopescu neagă că a primit bani de la Realitatea Media

Potrivit informaţiilor redacţiei „Curentul“, unul dintre oamenii politici plătiţi de Vântu este senatorul PNL Cristian Ţopescu. Cunoscut de publicul larg mai mult pentru meseria de comentator sportiv al postului naţional de televiziune, actualul senator şi general de brigadă cu o stea Cristian Ţopescu apare pe statele de plată de la Realitatea Media cu suma de 34.921.000 lei în ultimii trei ani. Cu toate acestea, în declaraţia de avere pe 2008 de la Senat, Cristian Ţopescu nu are trecuţi banii primiţi de la Realitatea Media. Contactat de către ziarul „Curentul“, senatorul PNL ne-a declarat că nu a avut niciodată un contract cu Realitatea Media şi nu a primit nicio sumă de bani. „Ar fi fost bine dacă aş fi primit ceva bani. Dar nu, nu am primit nimic din drepturi de autor de la Realitatea. Nu ştiu de unde aveţi aceste informaţii, dar puteţi să mă credeţi pe cuvânt“, ne-a spus Cristian Ţopescu. Din păcate pentru domnul senator, documentele aflate în posesia noastră spun cu totul altceva, iar în cazul său sunt două variante: fie cineva de la Realitatea Media a semnat în fals contractul de drepturi de autor cu datele lui Cristian Ţopescu, şi atunci organele abilitate ar trebui să se sesizeze, fie senatorul liberal nu i-a declarat şi, în consecinţă, susţine în continuare că nu a primit niciun ban de la Realitatea Media. Oricum, în baza acestor informaţii, ANI va fi obligată să facă investigaţiile ce se impun, atunci când va reintra în pâine.

Săftoii – luaţi la pachet de familie

Din seria sfetnicilor preşedintelui Traian Băsescu trecuţi cu arme şi bagaje în slujba unor duşmani declaraţi ai acestuia, Adriana Săftoiu se distinge de departe. Supărată foc pe Băsescu după ce „Elvis has left the building“ (Elvis a părăsit clădirea – n.r.), aşa cum le place celor de la SIE să glumească despre plecarea în urma unor gafe de proporţii a incompetentului Claudiu Săftoiu de la conducerea acestei instituţii, Adriana a hotărât să demisioneze din funcţia de purtător de cuvânt al Preşedinţiei la numai 10 zile de la această întâmplare. Cum un om cu un bagaj important de cunoştinţe despre secretele Cotrocenilor nu este tocmai de lepădat, fostul informator al Securităţii, SOV, a înregimentat-o imediat pe Adriana Săftoiu. Potrivit surselor noastre, fosta sfătuitoare prezidenţială a încasat, în 2007, anul demisiei de la Cotroceni, circa 76.000.000 lei vechi de la Realitatea Media pentru diverse servicii prestate. În declaraţia sa de avere de la Camera Deputaţilor depusă în 2008 pentru anul fiscal 2007, Adriana Săftoiu nu a trecut şi zecile de milioane luate de la televiziunea mogului, ci doar banii din drepturile de autor de la Editura Trei, în sumă totală de 194.454.000 de ROL. Mai mult decât atât, acest lucru se poate traduce prin evaziune fiscală, deoarece legile statului român obligă la declararea oricărui venit. Probabil legea nu este valabilă şi pentru doamna Săftoiu, în condiţiile în care nici cu moralitatea nu stă prea bine. Nici cu cea profesională, nici cu cea din viaţa personală. Se pare că trecerea Adrianei Săftoiu în cealaltă tabără a fost făcută de mogulul eolian la pachet cu partenerul său de viaţă. Reamintim că soţul său, Claudiu Săftoiu, fost şef la SIE şi consilier prezidenţial, a fost unul dintre cei mai activi agenţi electorali ai lui SOV în atacarea Cotrocenilor pe parcursul cursei electorale prezidenţiale din toamna trecută. Cu informaţii din interior şi o frustrare imensă, Elvis a lovit mereu în punctele vulnerabile ale instituţiei de la care numai în 2007 a încasat 380.251.000 lei. Pe lângă indemnizaţia de la Cotroceni, bugetarul Elvis a încasat şi 160.757.000 de la SIE pentru cele cinci luni în fruntea spionilor români.

Mădălin Voicu, lăutar la masa Realităţii

Nelipsit din talk-show-urile politice ale Realităţii, pesedistul Mădălin Voicu este unul dintre oamenii acontaţi de SOV pentru interesele sale politice. Potrivit surselor noastre, prietenia dintre SOV şi Voicu este una modestă în plan financiar, politicianul luând de la casieria Realităţii, în perioada 2008-2009, numai 40.061.000 lei. În declaraţia de avere, Mădălin Voicu consemnează că a prestat la concerte, spectacole şi apariţii tv sau intervenţii radio, pentru 10.000-15 000 de euro pe an, fără să precizeze care au fost aceste contracte. Astfel, Mădălin Voicu a luat bani „fără număr, fără număr“ de la toţi cei care aveau nevoie de el pentru o nuntă, un spectacol sau un atac politic, în funcţie de ce doreşte omul cu banul. Mult va mai avea de lucru ANI după ce va reintra în drepturi!

Un fost premier a ajuns şi el slujbaş la SOV

Victor Ciorbea, fostul premier ţărănist, a câştigat de la Realitatea Media, doar în 2009, 238.290.000 lei, pe drepturi de autor. Mogulul Sorin Ovidiu Vântu nu l-a uitat niciodată pe cel care i-a facilitat deschiderea Fondului Naţional de Investiţii şi i-a pus la dispoziţie mai multe pârghii prin care să-i fenteze pe cei care şi-au depus banii în fondul de investiţii. Ce a prestat fostul premier de aceşti bani, doar el ştie. Din apariţiile televizate, Victor Ciorbea a reuşit să-i ducă de nas pe telespectatorii Realităţii prin informaţiile pe care le spunea, apărându-l în felul acesta pe mogulul plătitor şi încercând să facă şi politică. Mai mult, Agenţia de Investigaţii Media (AIM) nota pe site-ul său că fostul premier îşi face partid ecologist pe banii controversatului om de afaceri. „Fostul prim-ministru Victor Ciorbea nu mai vrea ca anul acesta să stea deoparte de viaţa politică. Ca atare, la sfârşitul anului trecut, a demarat discuţiile cu mai mulţi oameni de afaceri în scopul asigurării finanţării şi susţinerii unui nou partid politic. Potrivit informaţiilor aflate în posesia AIM, noua formaţiune politică pe care Victor Ciorbea vrea să o înfiinţeze va fi un partid ecologist a cărui denumire încă nu a fost stabilită. Primul om de afaceri care a răspuns afirmativ la propunerea lui Victor Ciorbea de finanţare a unui nou partid ecologist este Sorin Ovidiu Vântu. Acesta este cunoscut pentru sponsorizările efectuate în domeniul protecţiei mediului şi, totodată, ca un susţinător înfocat al acţiunilor ecologiste“, spun cei de la AIM.
Fostul premier Victor Ciorbea suferă brusc de amnezie. Contactat telefonic, fostul prim-ministru ne-a declarat că nu îşi mai aminteşte dacă a semnat sau nu un contract pe drepturi de autor cu Realitatea Media şi ne-a rugat să nu scriem nimic despre acest lucru cel puţin zece zile, cât are de efectuat o lucrare foarte importantă, care l-a pus în situaţia de a-şi amâna chiar plecarea în Japonia. „Nu mai ştiu dacă am semnat sau nu un contract cu cei de la Realitatea Media. Nu îmi mai amintesc. Am avut o propunere, undeva spre sfârşitul lui 2008, începutul lui 2009. A fost o ofertă, dar nu îmi mai amintesc ce s-a întâmplat. Ştiu că m-am dus la o emisiune, şi ăla cu gunoaiele… aşa, Prigoană, îmi tot cerea să explic nişte chestii, ce am făcut eu cu banii din subvenţiile pentru agricultură. Ne-am certat atunci, emisia s-a întrerupt şi nu mai ştiu dacă contractul a fost reziliat sau nu ori ce s-a întâmplat cu el. Nu îmi mai amintesc nici dacă am luat bani. O să sun la ei acolo, să văd. Vă rog, nu scrieţi până nu clarific şi eu. Dar o să pot să fac asta abia peste 10 zile, aşa cum v-am spus“, a adăugat fostul prim-ministru Victor Ciorbea.

Nonagenar în solda mogulului

Ne întrebăm dacă seniorului penelist Mircea Ionescu-Quintus, care a ajuns în această primăvară la venerabila vârstă de 93 de ani, nu îi este ruşine că a ajuns pe lista de remuneraţi ai lui Vântu. Conform documentelor obţinute de „Curentul“ legate de plata unor politicieni de către mogulul eolian, preşedintele de onoare al PNL, Mircea Ionescu-Quintus, a luat în 2008 suma de 24.140.000 de lei vechi. Quintus a ocupat pe rând funcţiile de ministru al Justiţiei şi de şef al Senatului, dar a fost descoperit ulterior ca fost colaborator al Securităţii de către Consiliul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii (CNSAS). „Voi îmbătrâni abia în clipa în care voi crede că nu mai am nimic de făcut“, spunea Quintus, la împlinirea vârstei de 90 de ani. Aşa este, iar noi credem că mânjirea reputaţiei cu banii lui Vântu nu are limite sau vârstă.

Lotul Sportivilor

Ca orice mogul care se respectă, Vântu are pe lista sa şi oameni importanţi din lumea sportivă. Cristian Gaţu, preşedintele Federaţiei  Române de Handbal, a primit în 2008 de la Realitatea Media, pe drepturi de autor, 24.150.000 lei. „Am primit acea sumă de bani din partea Realitatea Media deoarece am făcut parte din juriul concursului «10 pentru România». Pe parcurs, s-a renunţat la această colaborare… mai bine aşa“, ne-a declarat Gaţu. Practic, Gaţu a semnat în fals un contract de drepturi de autor, deoarece el a fost plătit să participe într-un juriu, nicidecum pentru o operă de-a sa. Probabil suma a reprezentat un soi de „avans“, având în vedere că Federaţia de Handbal a sponsorizat ştirile sportive de la Realitatea Tv. Un alt personaj din lumea sportului, Cornel Dinu, administrator delegat la FC Dinamo Bucureşti a încasat şi el de la Realitatea Media, pe drepturi de autor, 34.565.000 lei, în 2008. „Am primit acei bani deoarece am fost colaborator al unei emisiuni a lui Vlad Enăchescu. Totul a fost făcut pe bază de contract, perfect legal“, ne-a declarat Dinu.

Mărunţiş pentru Stere Farmache şi Nicolae Dănilă

În mod surprinzător, pe lista oamenilor plătiţi pe drepturi de autor de către Vântu se află şi doi oameni pentru care banii nu sunt o problemă. Este vorba de fostul preşedinte al Bursei de Valori, Stere Farmache, şi de fostul preşedinte al BCR, Nicolae Dănilă. Stere Farmache a încasat în anul 2008, an în care se afla la conducerea Bursei, 30.240.000 lei pe drepturi de autor de la Realitatea Media. Aceeaşi sumă a încasat-o în acelaşi an şi Dănilă, care ocupă în prezent funcţia de membru în Consiliul de Administraţie al BNR. „Da, eram membru în juriu la «10 pentru România». Erau nişte jurii pe partea economică, pentru cei mai buni oameni de afaceri. La sfârşitul anului, a fost ales cel mai bun om de afaceri“, ne-a declarat Dănilă, fără să-şi pună problema că a semnat în fals un contract de drepturi de autor, întrucât nu a cedat nicio operă către Realitatea Media aşa cum prevede contractul, ci a participat doar la o jurizare a unui concurs.
Stere Farmache şi-a amintit şi mai greu episodul: „Când ziceaţi, în 2008? Nu mai ţin minte, parcă era vorba de un concurs…
A, da, îmi amintesc, eram cu dl Dănilă. Da, la «10 pentru România»“, a spus Farmache, care se află în aceeaşi situaţie ca şi Dănilă.

Vladimir Pasti „prestidigitatorul“ sondajelor din mâneca lui Vântu

„Domnul Vladimir Pasti, unul dintre membrii fondatori ai INSOMAR-ului şi primul director al acestuia, actualmente membru în Consiliul Director al Institutului, este un fost ideolog comunist, un fost profesor de socialism ştiinţific şi apropiat colaborator al lui Ion Iliescu. El a şlefuit, în 2008, în calitate de consilier special de campanie, mesajele electorale ale candidatului Sorin Oprescu. Evident că domnul Pasti îi va oferi sprijinul în continuare. De asemenea, este cunoscut faptul că domnul Alin Teodorescu, unul dintre fondatorii IMAS-ului, este consilierul domnului Oprescu“, spune Tudor Bârlădeanu, un comentator al unui interviu difuzat pe Hotnews, despre manipularea sondajelor cu ajutorul INSOMAR şi IMAS, http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6305312-consilierul-prezidential-sebastian-lazaroiu-despre-sondajul-insomar-care-geoana-invinge-basescu-turul-doi-cadou-vantu.htm. Vladimir Pasti, un bun organizator al rezultatelor sondajelor şi un excelent manipulator, crescut şi specializat în casa lui Vântu, a primit de la acesta pentru prestidigitaţiile sale, în perioada 2007-2008, aproximativ 300.960.000 de lei. Slăbuţă  prestaţie, slăbuţă remuneraţie…

Sondaje părtinitoare pe banii mogulului

Maestrul manipulărilor din mass-media românească nu îşi putea desăvârşi opera până ce nu angaja şi o mică armată de sociologi, persoanele cele mai indicate pentru a manipula sondaje de opinie. Acest lucru a fost cel mai vizibil în timpul campaniei electorale pentru Cotroceni atunci când institute de sondaj aflate sub patronajul mogulilor anti-Băsescu au încercat să creeze imaginea că Mircea Geoană este câştigătorul alegerilor prezidenţiale. Unul dintre sociologii plătiţi de Vântu este Mircea Kivu, care a încasat, conform surselor noastre, suma de 76.000.000 de lei vechi în 2009. Într-o declaraţie din decembrie 2009, Kivu încerca să îl pună pe Traian Băsescu în aceeaşi barcă cu Mircea Geoană pentru întâlniri cu SOV. „Episodul cu Vântu a rămas neexplicat de Geoană, dar a ieşit la iveală că şi Băsescu s-a întâlnit cu Vântu“, declara Mircea Kivu în plină campanie electorală.

Iosif Boda, analistul plătit regeşte de Vântu

Unul dintre cei mai bine plătiţi argaţi ai lui SOV este analistul-stângist Iosif Boda, care ne predă cu fiecare ocazie la Realitatea lui Vântu lecţii de democraţie. Obişnuit să atace cu mânie proletară puterea de dreapta, Boda se poate distinge lejer printre invitaţii unor talk-show-uri spălătoare de creier printr-un limbaj de lemn şi multă transpiraţie care îi şiroieşte de pe frunte la fiecare minut. Cu toate acestea, în ultimii ani, Boda a fost ridicat la rang de deţinător al adevărului absolut în materie de politică, fiind cooptat de mai toate televiziunile de ştiri, inclusiv de TVR. Pentru analizele sale, SOV l-a plătit regeşte în cuantum de 4.537.821.000 de lei vechi pentru apariţii din 2007, 2008, 2009.
Contactat telefonic, Iosif Boda ne-a declarat că suma ar putea fi prea mare şi că din punctul său de vedere nu a fost niciodată în conflict de interese pentru că a respectat drepturile de autor, aşa cum sunt ele impuse prin contractul încheiat cu Realitatea Media. „Eu nu mi-am schimbat niciodată opiniile, atunci când am afirmat ceva, aşa a fost până la capăt. Chiar dacă mă duceam la alte televiziuni nu mi-am exprimat alte opinii şi nici nu a îndrăznit cineva să-mi spună ce să zic, aşa cum se mai întâmplă în unele cazuri. Nu aveam un mod distinct de a trata un subiect. De curând am fost acuzat de Cornel Nistorescu că sunt plătit de Băsescu, cum e posibil aşa ceva. S-a descalificat ca jurnalist spunând asta. Atunci când am auzit acest fel de a pune problema m-am ridicat şi am plecat din emisiune. În opinia mea, cel care atacă la comandă şi nu îşi exprimă părerea aşa cum e se descalifică. Totuşi mi se pare prea mare suma de 4 miliarde. Nu pot nici să confirm, nici să o infirm. Sunt plecat din Capitală şi voi verifica la întoarcere contractele. Mi se pare prea mare suma pentru că îmi amintesc că în vara lui 2008 am fost anunţat că mi s-a reziliat contractul cu Realitatea. Nu am aflat nici până acum de ce“, a mai spus analistul Iosif Boda.

Din pelican sportiv a ajuns analist politic

Una dintre cele mai neavizate persoane pentru a ne da lecţii de politică din slujba lui Vântu este fostul comentator sportiv Dumitru Pelin, convertit mai nou în mare analist la televiziunile mogulice. Când nu este la Antena 3, Pelican se prezintă în studiourile iRealităţii. Astfel, tandemul Vântu-Voiculescu îl promovează pe un fost comentator sportiv ca formator de opinie pe probleme socio-economice. Din informaţiile care le avem, „analistul“ Dumitru Pelican, fost director executiv al Agenţiei Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AMOFM) Bucureşti, poziţie pe care a ocupat-o în această agenţie după ce fostul ministru al Agriculturii, Ilie Sârbu, l-a infiltrat în minister pe post de consilier, se regăseşte şi el pe statele de plată ale Realităţii Media. Conform surselor noastre, Pelican a încasat de la Realitatea Media pentru prestaţiile penibile şi lipsite de orice spirit analitic suma de 33.426.000 de lei în 2009. Deocamdată nu ştim cu cât îl plăteşte celălalt mogul, Dan „Felix“ Voiculescu, dar cert este că a fost înregimentat politic în Partidul Conservator pe funcţia de secretar executiv. Singurul lucru prin care s-a făcut remarcat de când apare pe sticlă este o ceartă în direct cu pedelistul Cristian Boureanu, care l-a acuzat că ar fi în spatele înregistrărilor penibile în care fostul ministru al Muncii, Paul Păcuraru, apare în ipostaze jenante dansând în lenjerie intimă în faţa unui webcam. Contactat de ziarul „Curentul“, Dumitru Pelican ne-a declarat că nu a avut un contract cu Realitatea şi că la un moment dat s-a pus problema semnării unuia, însă nu s-a finalizat.
„Ce importanţă are un drept de autor privat între o persoană fizică şi o societate. În primul rând, nu e vorba că am primit bani, a fost vorba de contract de drepturi de autor şi care nu s-a mai finalizat. Totuşi nu văd rostul discuţiei? A fost vorba de un contract de drepturi de autor şi nu s-a mai finalizat.“ Întrebat dacă în prezent are vreun contract cu Realitatea, Dumitru Pelican ne-a răspuns că nu are „absolut niciunul“. „Nici cu Antena, nici cu vreun alt post nu am niciun contract pe drepturi de autor. Deci s-a pus problema unui contract pe drepturi de autor (cu Realitatea Media -n.red.) dar între timp nu s-a mai finalizat. Asta e declaraţia mea“, a conchis Dumitru Pelican, vizibil stânjenit că a fost devoalată relaţia sa pe bani cu Realitatea lui Vântu.

Mugur Ciuvică: “Aşa am vrut eu şi Realitatea“

Mugur Ciuvică nu a vrut să comenteze informaţiile deţinute de redactorii cotidianului „Curentul“: „Nu e treaba voastră. Nu vă interesează“, aşa ne-a declarat extrem de ofuscat analistul non-stop al mogulilor. „Aşa am vrut eu şi cei de la Realitatea“, a mai adăugat acesta. Probabil supărarea lui Ciuvică este determinată de suma mică zvârlită de Vântu pentru prestaţiile sale la Realitatea TV. Potrivit datelor deţinute de ziarul „Curentul“, Ciuvică a primit, în 2009, de la Realitatea Media, pe drepturi de autor 43.766.400 de lei. Cam puţin, ce-i drept, dar dacă ne gândim la valoarea opiniilor exprimate de Ciuvică putem estima că suma este corectă.

Marius Pieleanu – lăsat repetent de Ana Birchall, răsplătit de Vântu

Sociologul Marius Pieleanu face şi el parte din haremul lui Sorin Ovidiu Vântu. Pentru ce şi pentru cât? Preţul plătit de mogulul de la iRealitatea pentru „specialistul“ în ştiinţe politice este nici mai mult nici mai puţin decât 225.327.400 de lei pentru anii 2007 şi 2008. Marius Pieleanu a devenit celebru în viaţa publică după ce în urmă cu ceva timp presa de scandal a publicat stenogramele unor conversaţii trimise prin SMS deputatei PSD Ana Birchall. Specialistul în ştiinţe politice i-a mărturisit, printr-un SMS, pesedistei că îşi doreşte „să o privească epidermic“, dorinţă tratată cu refuz de către aceasta.

Lecţii de democraţie pe bani

Şeful Pro Democraţia, Crisitian Pârvulescu, s-a dedulcit şi el la banii lui SOV. Potrivit datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“, Pârvulescu a încasat de la Realitatea Media, în 2008, 22.691.600 de lei, tot pe drepturi de autor. Din păcate nu am reuşit să discutăm pe această temă cu Cristian Pârvulescu pentru a ne lămuri ce fel de opere a cedat domnia sa către Realitatea Media.

Răzvan Dumitrescu –  mai valoros pentru SOV decât Liiceanu şi Pleşu la un loc

Deşi de-a lungul anilor Realitatea TV a încercat să ne scoată ochii frecvent cu valorile pe care le promovează, cu intelectualii rafinaţi care colaborează la această televiziune, faptele demonstrează că Vântu dă doar doi bani pe aceste lucruri. Mult mai valoroase pentru moguli sunt însă tonomatele care răspund la comenzi. Potrivit datelor prezentate de „Kamikaze“, Răzvan Dumitrescu a încasat de la Realitatea Media, prin două firme, 8.391.910.000, în 2008, an electoral important pentru interesele mogulului. Pentru a evalua exact sistemul de valori al lui SOV vă informăm că, potrivit documentelor, rafinaţii Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu au primit, tot pentru un an de emisiuni la Realitatea TV, câte 428.720.000 fiecare. Cam cât a primit Oana Dobre şi ceva mai puţin decât Ruxandra Săraru, care a primit peste 460.000.000 de lei de la Realitatea Media, pe drepturi de autor, într-un singur an.

DIN CICLUL ALI BABA SI CEI 40 DE HOTI .CONU’ SORIN OVIDIU VANTU SI CEI 40 DE „JURNALISTI „FAVORITI!

1 aug.

https://i2.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/26/01-atac.jpg

https://i2.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/26/02-Vantu.jpg

https://i1.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/26/03-atac.jpg

 

Din studiul documentelor aflate în posesia ziarului „Curentul“ rezultă că în Realitatea Media a existat un grup al angajaţilor şi colaboratorilor favorizaţi spre care s-a scurs aproape jumătate din bugetul  drepturilor de autor. Astfel, în timp ce  grosul angajaţilor, sutele de reporteri care aleargă zilnic după subiecte, editorii, producătorii, primesc circa jumătate din acest buget, cei 40 de privilegiaţi ai lui Vântu au beneficiat din plin de generozitatea acestuia  deloc dezinteresată, dacă ne gândim că pe această listă se află politicieni, ziarişti din alte trusturi de presă şi chiar personaje din show-business-ul românesc. Din analiza tabelului întocmit pe baza datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“ rezultă că, în 2007, pentru 40 de cedenţi Realitatea Media a cheltuit 46.863.520.000 ROL, iar pentru restul de 722 de cedenţi a cheltuit 127.460.970.000 ROL. Astfel,  pentru 40 de oameni, Realitatea Media a a cheltuit 36,86 % din totalul drepturilor de autor plătite. Anul următor, în 2008, avem 673 de cedenţi cu un total de 131.020.500.000 de lei, iar pentru cei 40 din top 45,15% reprezentând 59.157.950.000 ROL. În 2009 avem mai puţini cedenţi, 446, cu un total de 114.065.440.000 ROL, din care pentru cei 40 s-au cheltuit 44,58% reprezentând 50.851.980.000 ROL. Trebuie precizat că aceste sume reprezintă doar venituri obţinute din drepturile de autor, nefiind incluse în contractele de muncă şi alte contracte încheiate cu Realitatea Media. Lista celor 40 de favoriţi ai lui SOV cuprinde şi politicieni, analişti şi artişti ale căror nume le vom face publice în episoadele viitoare ale „Listei lui Vântu“.
Conform documentelor aflate în posesia ziarului „Curentul“, cei mai mulţi bani, încasaţi într-un an, nu i-a primit, poate cum era firesc, un angajat de la Realitatea TV, care a trudit zi de zi pentru postul de televiziune. Preferatul lui Vântu este, conform datelor noastre, „deontologul“ Doru Buşcu, care a primit într-un singur an – în 2007 –   5.062.560.000 de lei. Interesant este că pe această listă apare şi un angajat al Radioului public, Ruxandra Săraru, şefa Departamentului de Comunicare, care a primit 412.253.333 de lei anual, în ultimii trei ani, de la Realitatea Media. Emilia Şercan a primit 5.379.060.000 de lei pentru a se da de cealaltă parte a baricadei când vine vorba de afacerile lui SOV. Liviu Mihaiu, guvernatorul „peşte prăjit de Deltă“, a încasat în 2008 4.019.580.000 de lei, deşi în toamna lui 2008 îşi dăduse demisia din toate funcţiile deţinute la prăvălia media. Criticul isteric, Cristian Tudor Popescu, cel care a anunţat cu surle şi trâmbiţe că renunţă la contractele emisiunilor de la Realitatea TV pentru că mogulul intervenea în politica editorială, a încasat pentru „deontologia“ sa 2.215.430.000 de arginţi din punga mogulului. Nistorescu Cornel, cu a lui simplitate în vorbe, a bătut câmpii pe ecranele iRealităţii pentru suma de 4.847.270.000 de lei vechi. Pus să îngroape ziarul „Cotidianul“, Nistorescu a fost stipendiat generos de mogulul în slujba căruia se află şi acum. Andreea Creţulescu, prezentatoarea emisiunii „Realitatea te priveşte“, cea despre care colegii ei discută pe la colţuri că ar trage câte o duşcă înaite de a intra în platou, a încasat pentru vehemenţa cu care discută cu invitaţii, în anii 2008, 2009, 5.350.930.000 de lei vechi. Frumuşică sumă pentru ţipat la invitaţi. Corina Drăgotescu, cea care nu l-a convins pe Dinu Costache Patriciu să o pună şefă la „Adevărul“, motiv pentru care a plecat la Realitatea pe banii mogului Vântu, şi care anunţa, pe surse, că-şi va da demisia de la post pentru că el voia să-i scadă din bani, a primit pentru prestaţiile sale lamentabile suma de 5.830.340.000 de lei pentru perioada 2007-2008-2009. După ce a încasat miliarde de la Vântu, Corina a muşcat mâna care a hrănit-o şi s-a reîntors la prima sa dragoste, Conu’ Costache

OMUL DE AFACERI ,TATAL FNI,SORIN OVIDIU VANTU SI CUM A VRUT SA PUNA MANA PE 458 MILIOANE DE EUROI DIN RETEHNOLOGIZAREA CET-URILOR DIN ROMANIA!

1 aug.

https://i1.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/03/15/01-atac.jpg

 

Sorin Ovidiu Vîntu. Fost puşcăriaş de drept comun. „Inginer financiar“ fără diplomă de facultate. Om fără scrupule, Vîntu s-a consacrat prin folosirea în ingineriile  sale a unor interpuşi dintre care unii sunt acum printre cei mai celebri oameni din Romånia: Ioana Maria Vlas şi Nicolae Popa. Avertizori patrioţi ne-au semnalat o nouă lovitură financiară pe care o pune la cale Vîntu, prin intermediul altor interpuşi: 458 milioane de euro alocaţi jumătate de UE şi jumătate finanţare naţională pentru retehnologizarea CET-urilor din Romånia.
Interpusă este, de data aceasta, firma Energon Symbiosis SRL, ce aparţine Roxanei-Cristina Mihăilescu şi lui Konstantinou Kristian Antonis, cetăţean grec de origine romånă (născut în Tulcea).
Roxana-Cristina Mihăilescu este avocat, numele ei apărånd şi în declaraţia de avere a senatorului-avocat Mircea Andrei ca avånd împrumutată de la generosul parlamentar suma de 250.000 de euro.
Konstantinou Kristian Antonis este prezentat, într-un document al Ambasadei Greciei la Bucureşti, ca fiind patronul hotelului El-Greco. Firma care deţine hotelul, HIPER MAHIA S.R.L., aparţine,  conform datelor de la Registrul Comerţului, altor doi cetăţeni greci, Gkekas Georgios şi Maria Gkeka, care o au împuternicită în Romånia pe, aţi ghicit, Roxana Mihăilescu.
La hotelul El-Greco însă, personalul îl percepe ca şef pe senatorul Mircea Andrei. „El e şeful cel mare“, ni s-a spus.

Proiectul european vizat

Unul dintre cele mai importante programe din punctul de vedere al alocării financiare, POS Mediu (Programul Operaţional Sectorial Mediu), desfăşurat sub autoritatea Ministerului Mediului, în baza căruia se pot accesa fondurile europene pentru proiectele de mediu  în perioada 2007-2013, este finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională şi Fondul de Coeziune – cu o valoare de aproximativ 4,5 miliarde euro, la care se adaugă cofinanţarea naţională de aproximativ 1 miliard euro. Aceste fonduri de 5,5 miliarde de euro se pot accesa pentru şase domenii, numite Axe Prioritare. Vîntu a ochit Axa Prioritară 3, care vizează „Reducerea poluării şi diminuarea efectelor schimbărilor climatice prin restructurarea şi reabilitarea sistemelor de încălzire urbană în localităţile cele mai afectate de poluare“. Fondurile alocate acestei axe sunt de 458 milioane euro, din care grantul UE este 229 milioane euro, diferenţa de 229 milioane fiind cofinanţată naţional.
Activităţile care se pot încadra în această axă includ: tehnică nouă pentru reducerea emisiilor de SO2, NOx şi pulberi; reabilitarea boilerelor şi a turbinelor, introducerea unui sistem îmbunătăţit de contorizare, reabilitarea depozitelor de zgură şi cenuşă neconforme, reabilitarea reţelelor de distribuţie a apei calde şi a căldurii.
Minimul de proiecte privind reabilitarea sistemelor CET-urilor ce pot fi astfel finanţate este de 8. Iniţial, în guvernarea Tăriceanu au fost selectaţi primii 3 beneficiari, respectiv municipiile Iaşi, Bacău şi Timişoara.
În continuarea acestui proiect, în luna decembrie 2008, noul ministru al mediului, pesedistul Nicolae Nemirschi, a lansat un proces de preselecţie pentru care s-a adresat autorităţilor locale din 22 de municipii/oraşe care coordonează activitatea operatorului de termoficare în municipalităţile respective, rămânând în final să beneficieze de asistenţă tehnică în vederea pregătirii de proiecte în sectorul de termoficare doar 5: Oradea, Râmnicu-Vâlcea, Focşani, Botoşani şi Reşiţa.
Primul proiect aprobat de Comisia Europeană la începutul acestei luni a fost cel pentru retehnologizarea Centralei Electrice de Termoficare Iaşi, în valoare de aproape 73 milioane euro, repartizaţi astfel: din fondul de coeziune 30 milioane, de la bugetul de stat aproape 28 milioane euro, în timp ce Primăria Municipiului Iaşi va asigura suma de trei milioane euro, un total de peste 61 milioane. La costurile eligibile ale proiectului se adună şi taxa pe valoarea adăugată, de aproape 12 milioane euro.
Astfel, în perioada  2010-2012, se vor retehnologiza cazanele de apă fierbinte în vederea reducerii emisiilor de noxe de la unitatea CET care funcţionează pe gaz şi păcură (CET 1) şi cazanul de abur de la unitatea centralei care funcţionează pe cărbune (CET 2). De asemenea, la CET 2 se vor monta o instalaţie nouă de desulfurare şi un sistem de colectare uscată a cenuşii. În cadrul proiectului, va fi reabilitată şi una dintre cele şase magistrale, pentru a se reduce pierderile de agent termic şi pentru a creşte eficienţa energetică.

Unde e marea afacere

Câţiva specialişti energeticieni consultaţi de ziarul „Curentul“ au precizat că, în mod firesc, primele două lucruri care trebuie făcute în orice oraş din România sunt: mai întâi reabilitarea reţelelor de distribuţie a apei calde şi căldurii pentru a elimina pierderile din sistem şi în al doilea rând reducerea emisiilor de SO2, NOx şi pulberi. E adevărat că schimbarea cazanelor de la CET-uri va duce la mărirea randamentului tehnologic la intrarea pe reţea, dar acest lucru nu se va reflecta în scăderea facturii populaţiei la întreţinere din cauza pierderilor mari pe sistemul de distribuţie. În plus, când reţelele de distribuţie ale oraşelor au fost proiectate, s-a ţinut cont de existenţa marilor platforme industriale,  asigurându-se în principal pentru acestea un flux corespunzător de abur tehnologic. Acum ele au fost desfiinţate, dar reţeaua de distribuţie nu a fost reproiectată corespunzător. Specialiştii în energetică ne-au explicat că pentru reducerea emisiilor de gaze toxice, Comisia Europeană nu acordă fondurile decât pentru tehnologiile BAT (Best Available Techniques) – cele mai bune tehnici disponibile agreate de UE.
Aşadar, cea mai profitabilă afacere pentru posibilii furnizori în cadrul acestui proiect este schimbarea cazanelor. Important e să fie unele noi şi care după montare să poată obţine avizarea şi licenţierea din partea autorităţilor române.
Zis şi făcut. Vîntu înfiinţează, în august 2009, prin interpuşi, firma Energon Symbiosis, cu un capital social „impresionant“ de doar 200 RON. Această firmă devine partenerul din România al firmei ruseşti TECHNOPROMEX, care comercializează şi cazanele ce se potrivesc la CET-urile noastre. Partea rusească a afacerii este reprezentată în România de fostul rezident pentru România al serviciilor de informaţii militare ruse, GRU, Alexander Michael Dokychuk. Dokychuk e român după mamă, ucrainean după tată şi are dublă cetăţenie, americană şi rusă. Este absolvent al ASE Timişoara, vorbeşte perfect româneşte şi deţine şi o locuinţă în Bucureşti. Din sursele noastre, acesta aterizează chiar astăzi în Bucureşti, cu scopul oficial de a organiza vizita unei delegaţii de senatori români la Duma de Stat, după corespondenţa intensă din ultimul timp a lui Alexander Mikhailovich Babakov, vicepreşedinte al Dumei, cu senatorul, aţi ghicit iar, Mircea Andrei.

Primarul Iaşiului, Gheorghe Nichita, un vechi iubitor al ruşilor

CET Iaşi cumpără cărbune de aproape 10 ani prin firma lui Boris Golovin, artizanul vizitelor lui Mircea Geoană la Moscova, şi el fost (actual) agent GRU.
Pentru Golovin, afacerea cu CET-ul este mai mult decåt profitabilă. Firma lui Golovin livrează cărbunele, CET-ul nu plăteşte, şi astfel se strång penalităţi, ceea ce pentru Golovin e mai rentabil decåt să ţină banii respectivi într-un depozit la o bancă. Chiar în urmă cu cåteva săptămåni, CET Iaşi a făcut un împrumut bancar pentru a-şi achita datoriile de 7,9 milioane de euro.
Anul trecut, prefectul de Iaşi Dragomir Tomaseschi a sesizat DNA cu privire la situaţia de la Centrala Electrică de Termoficare (CET) Iaşi, acesta acuzånd un prejudiciu de aproximativ 20 milioane de euro pe care unitatea l-ar fi provocat bugetului de stat.

Pe ultima sută de metri

Aşadar, primul pas e ca şi făcut: proiectul de retehnologizare a CET Iaşi a fost aprobat, primarul Iaşiului e fan declarat al ruşilor, iar pe 17 martie se va semna contractul de finanţare în cadrul şedinţei de Guvern ce se va desfăşura la Iaşi.
Lui Vîntu i-ar mai rămåne un singur pas de făcut, după ce primarul Nichita va semna, încåntat, achiziţionarea cazanelor ruseşti: licenţele şi autorizaţiile de funcţionare, după instalarea noilor cazane la CET. Conform legii, acestea trebuie luate de la Autoritatea Naţională de Reglementare în  Energie (ANRE).
Dar nu credem că vor fi probleme de autorizare, produsele ruseşti noi fiind probabil mai bune decåt cele care sunt acum în funcţiune, iar relaţia dintre senatorul-avocat Mircea Andrei şi Petru Lificiu, şeful ANRE, este una cåt se poate de cordială, după cum puteţi vedea în extrasul din filmul întålnirii din 10 martie 2010, în care personajele principale sunt: Mircea Andrei, Petru Lificiu şi doamna Roxana.

Aşa cum se poate observa clar din imagini, Petru Lificiu pleacă de la întålnire cu un plic. Tot ce vă putem spune deocamdată e că plicul nu conţinea documentaţia de la cazanele ruseşti ale lui Dokychuk.
Şi fiţi pe fază: e abia primul CET cu proiectul de retehnologizare aprobat.

Senatorul Mircea Andrei – avere de peste 20 milioane de euro

Săptămåna trecută dezvaluiam că senatorul-avocat Mircea Andrei are o avere declarată ce depăseşte 20 milioane de euro, obţinută în principal din vånzarea unor acţiuni deţinute la SC GAZ SUD SA, firmă înfiinţată în 2001 împreună cu Viorel Gheorghiu (fost deputat PSD) şi Victor Dombrovschi, cunoscut şi ca Victor Douglas (asociat cu fraţii Sergio şi Giuseppe Pileri – cercetaţi în Palermo pentru asociere de tip mafiot şi spălare de bani). În timpul guvernării Năstase, firma obţine autorizaţii de intermediere exclusivă a livrării de gaz natural de la Romgaz către populaţia din jurul Bucureştiului, ceea ce o transformă într-o afacere profitabilă. În 2.11.2007, cu un portofoliu de contracte şi concesiuni impresionante, compania este våndută către Ligatne Limited, Mircea Andrei încasånd pentru acţiunile sale 20.000.000 de euro.
Pentru fraţii Pileri a lucrat şi colonelul (r) SRI Corneliu Păltånea, condamnat în 2010 la trei ani de închisoare cu suspendare pentru luare de mită, decizie nedefinitivă.
Mircea Andrei este avocatul lui Sorin Ovidiu Vîntu şi Liviu Luca la firmele Giurgiu Nav, la Petromservice, actualmente PSV Company, aflată în insolvenţă, precum şi la Geoasset, firmă ce deţine licenţa de exploatare a zăcămåntului calcar cu brucit, cel mai mare de acest fel din Europa, mina de la Budureasa – Valea Mare.
Senatorul pedelist a fost şi avocatul ofiţerilor SRI Ovidiu Soare şi Gheorghe Dumitrache, acuzaţi de luare de mită, proces pe rol la ÎCCJ, următorul termen fiind pe 16.03.2010. Gheorghe Dumitrache nu este un oarecare, fiind chiar cuscrul lui Liviu Luca, partenerul de afaceri al lui SOV.

Dokychuk – implicat în retrocedarea tezaurului României

Discuţiile romåno-ruse pentru recuperarea tezaurului, din 2003, au adus în atenţia opiniei publice un personaj nou: omul de afaceri ruso-american Dokychuk - implicat în retrocedarea tezaurului României, promotor al retrocedării tezaurului. Jurnaliştii au aflat că Dokychuk are rădăcini romåneşti, fiind născut în 1958, dintr-o mamă olteancă şi un tată fost ofiţer KGB. Dokychuk este consilier pentru relaţii economico-financiare ruso-americane şi expert în afaceri pentru Romånia şi Ucraina al Institutului de Cercetări Ştiinţifice pentru Relaţii Economice Externe din Rusia (VNIIVS), institut de stat aflat în subordinea Ministerului Dezvoltării Economice şi Comerţului al Federaţiei Ruse. Presa centrală din Romånia a relatat faptul că Dokychuk ar fi făcut demersuri convingånd Kremlinul să retrocedeze, printr-un mecanism economico-financiar privat, Tezaurul Romåniei. Tot presa vremii a relatat că omul de afaceri rus nu avea numai girul Ministerului Economiei din Rusia, ci şi aprobarea GRU (serviciul secret al armatei ruse) de care aparţine de fapt şi de drept instituţia la care lucrează. Probabil tocmai această încrengătură de interese din spatele lui Dokychuk a trezit suspiciuni la Bucureşti, autorităţile respingånd în cele din urmă „afacerea tezaurul“.

TARFELE DIN RETEAUA DE PRESA CONDUSA DE OMUL DE AFACERI,MALEFICUL SORIN OVIDIU VANTU!

1 aug.

https://i0.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/20/01-atac.jpg

https://i2.wp.com/www.curentul.ro/2010/images/stories/2010/07/23/01-atac.jpg

„Lista lui Vântu în structurile publice are în jur de 150 de nume“. Anunţul grandoman făcut în martie 2009 chiar de către SOV a stârnit numeroase discuţii contradictorii, mulţi comentând că numărul e mult prea mic faţă de cel real, pentru că, la rândul lui, fiecare dintre cei 150 are o medie de 10 oameni în subordine cu care lucrează direct, pe care să-i influenţeze la nevoie, cei 10 pe alţii şi tot aşa. Alţi comentatori au remarcat imediat: „aceşti 150 sunt doar în structurile publice, dar în structurile concurenţei directe a lui Vântu, câţi o fi având lista?“. Nimeni până acum nu a oferit o listă concretă cu oamenii plătiţi de Vântu şi cu sumele adesea fabuloase pe care s-au vândut conştiinţe din lumea presei, din lumea politică, dar şi din lumea artistică. Lista cu oamenii aflaţi în slujba lui SOV este impresionantă, la fel ca şi sumele pe care s-au vândut jurnaliştii care ne ţin zilnic lecţii de morală la televizor. Pentru început vom aduce la cunoştinţa opiniei publice pe acei ziarişti şi analişti care au pozat ani de-a rândul în independenţi, dar care, potrivit documentelor intrate în posesia noastră, erau dependenţi de ani buni de filonul de bani al lui Vântu.

Turturică, recompensat pentru ruperea redacţiei „Evenimentul Zilei“?

Azi, pe locul I, redactorul-şef al ziarului „România Liberă“, Dan Turturică.

În 23 decembrie 2004, Turturică este demis de trustul Ringier de la conducerea „Evenimentului Zilei“. În 4.01.2005, 80 de angajaţi din redacţia Evz demisonează din solidaritate cu Turturică, unii angajându-se imediat, alţii nu, operaţiune care a distrus una dintre cele mai sudate şi mai profesioniste echipe jurnalistice din ţară. Poate vă întrebaţi ce făcea dl Turturică a doua zi după 4 ianuarie? Semna cu 3 firme controlate de SOV nişte rentabile contracte de cesiune de drepturi de autor, după cum urmează: Global Production SRL (CUI 16371587), contractul 25/5.ian.2005, suma lunară de 3.335 EURO, Global News SRL (CUI  16371595), contractul 21/ 5.ian.2005, suma lunară 4110 EURO şi Global Network Cable (CUI 16330323), 23/ 5.ian.2005, suma lunară de 3.335 EURO.

Ce coincidenţă… Şi iată cum, în loc să dea câteva zeci de milioane de euro ca să cumpere „Evenimentul Zilei“, Vântu i-a oferit lui Turturică 10.780 EURO pe lună şi, brusc, Ringier a constatat că valoarea ziarului a scăzut simţitor, Vântu chiar oferindu-se să-l cumpere. GENIAL! Vântu, nu Turturică, pentru că la scurt timp, în august 2005, Turturică şi-a încasat-o şi el de la SOV, care i-a redus contractele de la 10780 EURO lunar la 2223 EURO lunar. Trebuie subliniat că toate contractele au încetat, prin acte adiţionale, la 01 martie 2009. În acelaşi pachet, Vântu, prin unul dintre avocaţii săi, Florea Felix, i-a înfiinţat şi o firmă lui Turturică, Media Analyst, în ianuarie 2005, declaraţia de asociat unic fiind atestată sub numărul 76 în 28.01.2005 la cabinetul avocatului, ca şi contractul de comodat pentru sediul din bld. Tineretului, firmă cu care, în 2005, Global Video Media SA încheie un contract de consultanţă şi promovare pentru Realitatea TV. Contractul prevedea:

„1. Consultanţa pentru studiul de piaţă privind poziţionarea societăţii Realitatea Media S.A. şi găsirea de soluţii pentru creşterea audienţei şi a vânzărilor.
2. Propuneri privind grila de programe şi promovarea produsului Realitatea Media. 3. Consultanţă privind managementul postului Realitatea.
4. Consultanţă privind strategia de comunicare cu publicul.
5. Consultanţă privind managementul informaţiei“.

Din clauzele contractuale reiese că Turturică nu prea avea încredere în Vântu, aşa că a pus o clauză fulminantă: „În cazul în care Clientul va întârzia plata preţului cu mai mult de 15 zile faţă de termenele prevăzute la articolul 6, Consultantul va putea rezilia unilateral prezentul contract, fără obligaţia de a returna sumele de bani primite până în acel moment şi fără obligaţia de a presta servicii în schimbul sumelor de bani deja primite“. Adică banii i se cuvin orice ar fi.

Valoarea contractelor cu trustul lui Vântu a lui Media Analyst a depăşit, în 2005, 200.000 EURO.

Vântu, călare şi pe Radioul public

Vântu nu s-a mulţumit să îşi asigure reţeaua numai din jurnalişti de la trusturile concurente. Şefa Departamentului de Comunicare şi Marketing al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), Ruxandra Săraru, s-a aflat şi ea pe statele de plată ale lui Vântu la Realitatea Media. Pentru serviciile prestate în slujba mogulului, Ruxandra Săraru a încasat 1.236.760.000 de lei vechi între anii 2007 şi 2009. Mai grav este că numirea ei în această calitate la SRR a avut loc pe 15 septembrie 2008, fapt ce nu a împiedicat-o pe aceasta să încaseze în continuare bani şi de la Vântu, cu toate că trustul media al mogulului deţine postul radio Guerilla, deci un post de radio concurent postului public. Noul şef al Radioului public, Demeter Andras Istvan, a avut o poziţie extrem de tranşantă în legătură cu acest subiect: „Nu am cunoştinţă despre această situaţie. Oricum săptămâna aceasta, pe 23, va avea loc o evaluare când mă întorc în ţară şi este o bună oportunitate pentru a clarifica orice fel de situaţie care ar fi neconformă cu statutul SRR şi cu prevederile legale“. Atunci când i-am explicat despre ce sume de bani este vorba, Demeter Andras ne-a replicat sec: „O să mă interesez în mod special de acest aspect“.

Grigore Cartianu şi Ion M. Ioniţă, şefi la „Adevărul“, s-au dedulcit şi ei la banii lui Vântu

Grigore Cartianu, cel care s-a prezentat lui Paulo Coehlo în redacţia EVZ ca  Gregoire Ecrivain, a fost plătit de SOV cu un contract pe drepturi de autor încheiat în 2009 pentru suma de 186.560.000 de lei vechi. De ce să nu sugi bani din două surse dacă se poate, şi-a spus probabil Cartianu, fără să-şi facă prea mari probleme legate de moralitatea unui asemenea demers. Ne-ntrebăm doar câte anchete şi materiale de investigaţie care ar fi putut viza afacerile lui Vântu au rămas în sertarele lui Cartianu. Pentru orice eventualitate, SOV şi-a mai asigurat un nume important din redacţia „Adevărului“ pe statul său de plată. Este vorba de  redactorul-şef adjunct Ion M. Ioniţă, care avea experienţe mai vechi cu mogulul de la Realitatea. E adevărat însă că preţul pentru deontologul Ion M. Ioniţă a fost mai mare. Astfel, Ioniţă  a încasat de la Realitatea Media, în 2007, 18022 RON, în 2008 – 25139 RON, şi în 2009, doar 7419 RON (deh, era criză şi nu se mai simţea nici SOV ca înainte), în total peste jumătate de miliard de lei vechi.

Peter Imre: „Nu ştiu ca cineva să lucreze pentru alte trusturi“

Peter Imre, managerul holdingului Adevărul, a declarat, pentru „Curentul“, că nu ştie ca cineva din redacţia „Adevărul“ să lucreze sau să primească bani de la trusturile concurente. „Nu ştiu ca cineva să lucreze pentru alte trusturi. Dacă îmi spuneţi despre cine e vorba, pot comenta, dacă nu, vorbim mâine după ce informaţia dumneavoastră va fi publicată“, ne-a spus şeful de la „Adevărul“.

Făţărnicia Corinei Drăgotescu

După ce nu a izbutit în mai multe rånduri să-l convingă pe Dinu Patriciu, care abia preluase, în 2006, trustul Adevărul Holding, să o pună şefa şefilor, Corina Drăgotescu a plecat la  Realitatea TV, unde a dus-o ca-n rai, dacă adunăm banii cåştigaţi de ea la mogul. Potrivit datelor oficiale aflate în posesia ziarului „Curentul“, Corina Drăgotescu a încasat doar în ultimii trei ani nu mai puţin de 5.247.310.000 de lei. Nu e nicio greşeală, e vorba de peste 5 miliarde de lei vechi. Să ne aducem aminte însă cu cåtă ipocrizie anunţa Corina, în urmă cu un an, că demisionează de la Realitatea deoarece are salariul prea mic. În timp ce dădea aceste declaraţii, eterna admiratoare a lui Iliescu încasa circa 3.000 de euro pe lună, sumă considerată insuficientă de deontoloaga reciclată acum de Patriciu. Interesant e că în 2009, cånd Corina se plångea de scăderea salariului, aceasta a primit brut 1.541.510.000 de lei, mai mult decåt în 2008, cånd a încasat 1.241.000.000 de lei. Sfåntă ipocrizie!

Nicolae Ulieru, „Mr. No Comment“, spălătorul public al lui SOV

Lt. Col (r) Nicolae Ulieru, fost purtător de cuvånt al Serviciului Romån de Informaţii pe vremea directoratului lui Virgil Măgureanu, sau „Mr. No Comment“, aşa cum era cunoscut ca şef al biroului de presă pentru că nu exprima nicio opinie, niciodată, a încasat sume frumuşele de la Sorin Ovidiu Våntu pentru diverse servicii de „acoperire a adevărului“ sau a părerilor contra. Normal, pe drepturi de autor, aşa cum îi stă bine unui fost purtător de cuvånt care nu şi-a mai găsit loc în alte părţi. Astfel, Våntu a încheiat un contract în 15.07.2006 cu Nicolae Ulieru, prin societatea Global Video Media, doar se ştie că Våntu nu semnează nimic pentru suma de 1.118 euro pe lună. Ce trebuia să facă Nicolae Ulieru pentru aceşti bani nu ştim, dar am văzut la TeVeu. Ulieru are practic sarcina să destructureze informaţiile şi, la fel ca pe vremea Securităţii, să facă în aşa fel încåt să ascundă adevărul. În plus, în anul 2009, Nicolae Ulieru a primit şi de la Realitatea  56 milioane de lei, o sumă modestă, dar importantă se pare pentru fostul purtător de vorbe al lui Măgureanu, din moment ce-l apără cu înverşunare pe SOV, în toate ieşirile sale publice. Astfel, recent, cånd a fost invitat să comenteze despre dosarul de securitate publicat de Hotnews şi revista „Kamikaze“ (şi ziceam că Våntu nu semnează nimic), Ulieru declara public, cu o nonşalanţă perversă, că Sorin Ovidiu Våntu „este un geniu“ şi că nu crede că acesta a fost turnător la Securitate, fără însă să argumenteze concret aceste puncte de vedere. Cam mulţi bani pentru nimic…

Deontologul Nistorescu, comentator de 5 miliarde de lei

Unul dintre comentatorii „grei“ ai postului Realitatea TV şi şef peste defunctul ziar „Cotidianul“, conservat acum în stare latentă de online, Cornel Nistorescu, apare conform documentelor obţinute de ziarul „Curentul“ ca unul dintre cei mai bine plătiţi mercenari media. Prezentat mereu de Realitatea ca un guru în ale jurnalismului, Nistorescu a încasat de la casieria lui Våntu, doar în ultimii trei ani de activitate (2007-2008-2009), suma de 4.847.240.000 de lei vechi. Cam scump nea Cornel şi sub Corina Drăgotescu?!, dacă ne gåndim că „performanţele“ sale jurnalistice din ultima vreme se leagă exclusiv de îngroparea ziarului „Cotidianul“. Cu siguranţă însă, SOV nu-i dădea atåţia bani pentru calităţile sale jurnalistice.

Adrian Ursu şi Oana Stancu joacă în Liga piticilor

Oana Stancu şi colegul ei de emisiune, Adrian Ursu, fac parte din Liga foarte mică de la Realitatea. Potrivit datelor aflate în posesia noastră, Oana Stancu a fost plătită în 2009 cu 2.300 RON lunar. Iar în urma celebrei emisiuni în care Våntu a intrat telefonic şi i-a spus: „tocmai vi s-a redus salariul cu jumătate“, Oana Stancu  primeşte 1.150 RON lunar, adică sub nivelul mediului pe economie. A evaluat-o bine Våntu: aşa e şi ea ca jurnalistă, sub nivelul mediu, iar gurile rele zic că şi-a scos şi silicoanele. Oare de asta să-i dea aşa puţin Våntu?
Oana nu trebuie să fie supărată, deoarece Adrian Ursu, colegul său de emisiune, a primit în 2009 frumoasa sumă de 350 lei pe lună. Cåt o pensie minimă! Pe acelaşi principiu ca şi-n cazul Oanei Stancu, ni se pare o sumă chiar frumuşică pentru prestaţia lui. E OK, Sorine, cu ăştia doi!
Din aceeaşi categorie de pitici face parte şi jurnalistul Cristian Pătrăşconiu, care a primit în 2008 de la Våntu numai 111 RON, deşi era aproape zilnic la televizor. Jalnic!

Alex Stoenescu – istoric la curtea mogulului

Săptămåna trecută, istoricul Mihai Alex Stoenescu, cel care a recunoscut cu nonşalanţă în 2006 că a colaborat cu Securitatea, din patriotism desigur, a declarat că nu a primit niciodată suma vehiculată la Vox News de Dan Andronic, de 50.000 de euro, pentru o carte pe care i-o comandase Sorin Ovidiu Våntu sau care trebuia publicată sub anumite aspecte tendenţioase favorabile turnătorului Nuş. Stoenescu a precizat că a publicat în lucrarea „Din culisele luptei pentru putere 1989-1990. Prima guvernare Petre Roman“, apărută în 2006, doar un interviu cu SOV, luat în 2005, unde acesta vorbeşte despre oportunităţile de speculă şi îmbogăţire rapidă pe fundalul unei situaţii de haos politico-juridic, în absenţa unei clase politice veritabile şi a unui sistem juridic. Cu toate acestea, lămuririle pe care Stoenescu le oferă în lucrarea citată mai sus denotă o spălare conştientă a imaginii lui SOV pe care încearcă să îl situeze departe de scandalul FNI în anii 2000. Mai mult, istoricul, cu un acces extrem la tot ce au însemnat dosarele Revoluţiei şi figurile implicate în acest fenomen, vorbeşte de faptul că în spatele FNI se află statul. Conform datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“, imaculatul istoric Alex Stoenescu nu a prestat degeaba la curtea mogulului, el încasånd de la Realitatea lui  Våntu, în 2008 şi 2009, nu mai puţin de 360 milioane de lei vechi. Cam mult, pentru un capitol de carte care oricum nu este luată în serios în lumea istoricilor.
Pe Alex Stoenescu şi SOV îi leagă şi o prietenie politică. În lucrarea „Din culisele luptei pentru putere 1989-1990. Prima guvernare Petre Roman“, Stonescu afirmă că „partidul pe care (Våntu – n.r.) îl înfiinţase în 1999 – Uniunea Forţelor de Dreapta -, cu scopul de a recrea forţa politică de dreapta dispărută înainte de război, eşuează în alegerile locale din anul 2000 sub impactul FNI“. Ceea ce „omite“ Stoenescu să spună în cartea sa este că tocmai el s-a aflat printre fondatorii Uniunii Forţelor de Dreapta şi a ocupat funcţia de vice-preşedinte al acestei formaţiuni politice.
Noi nu ne întrebăm decåt cum deontologii presei romåneşti au acceptat aceste sume uriaşe de la Realitatea Media, atåt timp cåt această firmă a înregistrat constant de la preluarea ei de către SOV pierderi colosale: 20,8 milioane euro în 2008, 8,15 milioane Euro în 2007, 5,1 milioane euro în 2006 şi 1,7 milioane euro în 2005. Oare ei s-au întrebat de unde ne vin banii ăştia, din economiile lui SOV la FNI, că Realitatea n-are bani.

Sfårşitul episodului 1

Aşa cum am anunţat, astăzi continuăm lista cu jurnaliştii care pozează zilnic în costumul de independenţi, dar care de ani buni sunt racordaţi la banii lui Sorin Ovidiu Vântu. Pe sume mai mari sau mai mici, aşa cum reiese din documentele aflate în posesia ziarului „Curentul“, ziarişti şi deontologi scorţoşi ai ţării au acceptat fără nicio tresărire morală să fie simbriaşi de rând la curtea lui SOV, spre marea satisfacţie a mogulului care şi-a asigurat astfel, pe bani modeşti, influenţa la nivelul unor importante publicaţii naţionale, precum şi un flux vital de informaţii dinspre trusturile concurente.

Fascinanta poveste a Emiliei Şercan

Emilia Şercan a făcut carieră în presă urcând treaptă cu treaptă, mai întâi în presa locală, apoi în anul 2000 se mută în Bucureşti ca reporter la „Curierul Naţional“, ascensiunea terminându-se la „Evenimentul zilei“ ca şef al departamentului de investigaţii, funcţie pe care a ocupat-o până în ianuarie 2008, când visul său s-a împlinit: pleacă pe postul de şef de departament investigaţii la Grupul Realitatea Caţavencu. Noi o întrebăm pe Emilia, specialista în investigaţii: care grup? Aşa cum scriam cu câteva zile în urmă, Grupul Realitatea Caţavencu nu există din punct de vedere juridic. În România s-a reglementat acest mod de asociere în grup prin Legea 161/2003, care defineşte Grupul de Interes Economic, GIE, înregistrarea fiind obligatorie la Registrul Comerţului. Niciodată firmele Realitatea Media, Caţavencu, Poligraf (editorul „Cotidianului“), Romantica etc. nu au format un GIE la ONRC. Despre educaţia Emiliei Şercan se găsesc doar următoarele informaţii: a urmat cursurile Grupului Şcolar „Vasile Deac“ din Vatra Dornei, promoţia 1995, şi a absolvit în anul 2003 Facultatea de Jurnalism de la Sibiu, probabil o formă de învăţământ la distanţă, având în vedere că locuia din 2000 în Bucureşti, cum ea însăşi declara pe blogul personal.
Bine, o să ne întrebaţi, şi ce-i aşa fascinant la ea? Să vă explicăm: începând cu anul 2005, Emilia şi departamentul condus de ea au început să publice unul după altul articole de investigaţii privindu-l pe SOV, care nu mai are nevoie de nicio prezentare. L-au urmărit în Creta, la Viena, când s-a operat pe cord deschis –  deh! blestemele feneiştilor -, l-au acuzat trei ani de zile că banii feneiştilor sunt la SOV, aşa cum a stabilit expertiza judiciară, că foloseşte intermediari pentru a-şi camufla afacerile, că a fost „groparul FNI, rămas curat şi uscat folosind o armată de oameni de paie“, după cum plastic se exprima chiar Emilia Şercan într-o anchetă publicată în EvZ la şase ani de la căderea FNI.

Şi în 2008, ce să vezi, Emilia se înrolează şi ea în armata de paie a lui SOV pentru preţul brut corect: 5.244 lei-ROL pe cartea de muncă, după cum dezvăluia Tiberiu Lovin pe blogul său, în urmă cu câteva luni, şi 5.379.060.000 de lei-ROL pe drepturi de autor, o medie de 8.500 EURO lunar, în mână. Şi acum fascinaţia: un producător executiv la CNN nu depăşeşte 6.000 EURO lunar, şi asta ar fi cam cel mai mare salariu de jurnalist la CNN. No more comments.
Dar să lăsăm foştii colegi să vorbească despre ea:

Cătălin Prisecariu
, revista „KAMIKAZE“:

„Emilia Şercan. Şefa departamentului de investigaţii la EvZ în 2005, când am ajuns eu acolo. Deci şi şefa mea, din septembrie 2005 până în iulie 2006, când am părăsit EvZ pentru «Academia Caţavencu». Nu-i discut Emiliei calităţile profesionale, care nu mă interesează. Dar îmi amintesc foarte clar că avea o pasiune pentru subiectele privitoare la Sorin Ovidiu Vântu. Morbidă, aproape. Sigur, gusturile femeii la bărbaţi nu se discută, deci nu comentez. Totuşi, încă îmi amintesc fapte. Să vă povestesc una din ele: era în toamna lui 2005. Nu mai ţin minte ziua, dar ştiu că era chiar ziua Emiliei. Sau ziua lui Vântu. Cu ocazia asta, pişicher, Vântu i-a trimis Emiliei trandafiri şi nişte sticle cu vin, pe care le-a lăsat la intrarea în redacţia EvZ din Pipera. Reacţia Emiliei a fost: sufocare, uluire, congestionare bruscă, preludiul unui atac de cord şi altele asemenea. După ce şi-a revenit, Emilia a decis: nu avea să se mânjească cu darurile lui Vântu, îi va înapoia acestuia şi florile, şi vinul. S-a urcat într-o maşină a redacţiei, a zburat până pe strada Paris, la vila mogulului, şi a lăsat la poartă ofrandele. Apoi s-a întors în redacţie şi a făcut un tur de onoare. Învinsese! Rămăsese curată, nu acceptase nimic de la SOV, nici măcar flori! În aceeaşi perioadă (sau poate la începutul lui 2006), Emilia a refuzat mai multe oferte venite de la «Cotidianul». De la «Cotidianul» lui SOV, desigur. Le-a refuzat pe toate. Argumentul? Suprem: ea nu-şi vinde virginitatea jurnalistic-deontologică pentru a lucra la Vântu, despre care scria articole în rafală“.

Deci? A acceptat doar când preţul de cumpărare a fost unul corect. Negociere curată: atât a considerat ea costul conştiinţei ei! Cătăline, ea s-a enervat în halul ăla pentru că Vântu a crezut că o poate cumpăra cu nişte sticle de vin. Hai, te rog, ce să facă ea cu florile şi vinul?

Faptul că jurnalistul Emilia Şercan a ales banii lui Vântu pentru a abandona orice anchetă sau investigaţie legată de Vântu reprezintă o opţiune personală, care ar putea fi înţeleasă de dragostea pentru arginţi a oamenilor. Probleme apar atunci când este vorba de Emilia Şercan cea care desfăşoară activităţi didactice la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării. Potrivit declaraţiilor făcute chiar de Şercan, aceasta le predă studenţilor Tehnici de investigare jurnalistică. Având în vedere traseul său profesional, probabil tehnicile sunt legate de investigarea oamenilor de afaceri care îţi pot asigura un viitor lipsit de griji, după modelul practicat cu succes chiar de ea. În lumina noilor informaţii date acum publicităţii de ziarul „Curentul“, solicităm conducerii FJSC să fie mai selectivă atunci când alege îndrumătorii viitorilor jurnalişti.

CTP şi Marius Niţu, plătiţi şi ei de Vântu

Povestea metamorfozei „Prezent“ – „Gândul“:

22 martie 2005: Cristian Tudor Popescu, Adrian Ursu şi Bogdan Chirieac anunţă plecarea de la „Adevărul“. Alături de ei pleacă şi 93 de oameni din redacţie. Orice asemănare cu povestea Turturică –  „Evenimentul zilei“ întâmplată cu două luni înainte este pur întâmplătoare, desigur.

7 aprilie 2005
: Cristian Tudor Popescu&Comp. anunţă că scot un nou ziar, al cărui nume va fi „PREZENT“.
Pardon, spune Turturică. Acesta anunţă că marca PREZENT îi aparţine şi că e înregistrată la OSIM din ianuarie, adică atunci când avocatul lui Vântu îi constituia şi firma Media Analyst, după cum am relatat în episodul 1 .
Turturică declara atunci că gazetarul Cristian Tudor Popescu a luat acest nume, care îi aparţine, fără acordul său, subliniind că nu există nicio legătură între ziarul scos de C.T. Popescu şi cel pe care-l va scoate fosta echipă EvZ.  Ha, ha, ha, ambele echipe dezertoare se băteau pe aceeaşi marcă?

Până la urmă, CTP a cedat şi a scos ziarul „Gândul“. CTP a negat tot timpul că Vântu ar fi în spatele ziarului condus de el. Ziarul condus de CTP, „Gândul“, a înregistrat – conform datelor de la Ministerul de Finanţe – o pierdere în anii 2005-2008, de 20.431.809 RON (aprox. 5,3 milioane EURO). Dar dl Popescu, acţionar fondator, a avut de unde să susţină pierderea. Numai de la Realitatea Media a încasat pe drepturi de autor peste 2 miliarde de lei, potrivit datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“. Bogdan Chirieac, autointitulat „sunt pielea pulii“, nu se dezminte: nu ia niciun drept de autor de la Realitatea. Vântu a considerat că nu are ce drepturi de autor să-i cedeze…

Şi tu, Marius Niţu de la PRO?

Un alt „deontolog“ cu degete fine şi buzunare popeşti este redactorul-şef de la ziarul „Gândul“, Marius Niţu. Împletind armonios jurnalismul politic cu cel sportiv (a doua sau chiar prima lui specializare), editorialistul Niţu, din eşalonul doi al aşa-zişilor formatori de opinie, ne (dez)informează constant despre purgatoriul cotidian în care guvernanţii ne afundă în fiecare zi. Cum o vuvuzea cu potenţial este imediat observată şi cooptată de headhunter-ul SOV, înregimentarea sa în „corul vânătorilor de Băsescu“ nu a fost decât o chestiune de timp. În 2007, Marius Niţu încasează 9.134 RON, în 2008 – 11.853 RON, în 2009 – 17.273 RON. Sumele sunt modeste, generând o medie lunară de aprox. 1.000 de lei. Problema e că pentru aceşti bani, Marius Niţu, angajat al trustului Mediapro, din care face parte ziarul „Gândul“, a semnat în contractul de cesiune de drepturi de autor cu Realitatea Media, din care vă prezentăm doar două dintre obligaţiile CEDENTULUI: „nu întreprinde nimic din ceea ce ar putea prejudicia imaginea sau drepturile Cesionarului“, „are datoria de a respecta şi de a proteja imaginea REALITATEA T.V., atât prin activităţile sale profesionale, cât şi prin prestaţiile sale din afara acesteia“. Aoleu, adicăşi ca redactor-şef la „Gândul“, nu?

Oana Dobre – de la Nuş la Felix

Oana Dobre, acreditată timp îndelungat la CNSAS, nu a fost impresionată de ororile securităţii văzute prin documente, aşa că se plimbă de la turnătorul Nuş la turnătorul Felix.

Încercarea sa de a se acredita ca jurnalistă de război a eşuat lamentabil atunci când, într-un interviu din septembrie 2007 realizat de un reporter al Realităţii TV, Oana a fost prinsă cu temele nefăcute în ceea ce priveşte o lectură minimă vizavi de cărţile celebre despre zonele de conflict. Nici la capitolul politică externă Oana n-a excelat, nefiind în stare să articuleze o poziţie vizavi de intervenţia americană din Irak. Să fie oare slaba pregătire a unui jurnalist care crede că partea teoretică a unui reporter de război este doar o pierdere de timp? Sau poate superficialitatea şi indiferenţa care de multe ori sunt percepute ca fiind curaj? Chiar în anul realizării interviului, Oana îşi lua de la  Realitatea Media pe drepturi de autor,  în paralel cu evoluţia sa la EvZ, 427.000.000 de lei vechi. Frumoasă sumă pentru o jurnalistă care a dat chix în tentativa de a face o emisiune cu Mihai Tatulici!

Pentru comparaţie, Adelin Petrişor, un adevărat jurnalist de război, a încasat de la Realitatea Media în 2009 162.167 RON şi în 2008 127.509 RON. Să ne înţelegem, Oana.

Deontologul-afacerist, Doru Buşcu, 5.062.500.000 ROL de la Realitatea Media

Doru Buşcu, Sorin Vulpe şi Liviu Mihaiu fac parte dintr-un grup aparte: grupul jucătorilor de poker cu Sorin Ovidiu Vântu. Sumele extrem de generoase încasate de cei trei reprezintă o evoluţie în cariera lor, având în vedere faptul că în urmă cu nouă ani, potrivit unui participant la partidele de poker organizate de SOV, acesta din urmă îi lăsa să câştige. Un amănunt interesant: după ce Vântu îi lăsa să câştige, Buşcu, Vulpe şi Mihaiu pierdeau toţi banii câştigaţi, tot la poker, în faţa participantului care ne-a relatat cum decurgea jocul. Deh, lăcomia se plăteşte… Dar să-i luăm pe rând.
Doru Buşcu. Acuzat direct de Sergiu Crupenschi, acţionarul Editurii Univers, firma care a cerut falimentul POLIGRAF SA, că a falimentat ziarul „Cotidianul“, fondat de regretatul Ion Raţiu.

„În august, Doru Buşcu mi-a dat toate asigurările, spunându-mi că nu există niciun fel de risc. Textual, a zis: «Eu îmi plătesc întotdeauna datoriile, nu rămân dator la nimeni». Ei aveau o tactică: promiteau ceva, apoi, când venea scadenţa, după câteva săptămâni, nu mai era nimeni de găsit. Când trecea scadenţa, venea altcineva şi promitea altceva. Şi tot aşa. Noi vom cere o expertiză contabilă, prin care să aflăm cum s-a ajuns în insolvenţă. Ei au vândut aceste cărţi, iar vânzările acopereau factura medie de aproximativ 15.000 de euro pe titlu. Cornel Nistorescu a vrut să cumpere creanţa şi să continue ziarul. El trebuia să ajungă la un acord şi cu ceilalţi creditori, ceea ce, din informaţiile mele, nu s-a întâmplat. Mi-am dat seama că se încerca să nu îi dau în judecată până după alegeri. După alegeri au cerut singuri insolvenţa. Doru Buşcu este autorul moral al acestei situaţii.“ (Declaraţie pentru paginademedia.ro)

Presa a relatat deja că Buşcu îşi ia pe lună 15.000 euro de la „Caţavencu“. Noi adăugăm şi cei 5.062.500.000 ROL luaţi pe drepturi de autor de Realitatea Media.
Plătit regeşte de Vântu la cele două firme, Buşcu e în stare să spună orice. Iată ce îi declara lui Mihnea Măruţă în martie anul acesta:

– Ai avut două ziare de suflet, pe care le-ai considerat «copiii tăi» din presă: «Caţavencu» şi «Cotidianul». Unul a murit, celălalt pare că-şi pierde aura. Ce-ţi reproşezi în fiecare dintre cele două cazuri?
– La «Cotidianul» îmi reproşez pripa în care l-am construit“
.

Buşcule, chiar ai face orice pentru bani? TU AI CONSTRUIT „COTIDIANUL“? Se răsuceşte domnul Raţiu în mormânt. Cred că ai vrut să spui:
– La „Cotidianul“ îmi reproşez pripa în care l-am dărâmat.

Despre caracterul deontologic al lui Doru Buşcu am mai scris.

Ziarul „Curentul“ a scris, în vara lui 2008, cum, după ce a lătrat împotriva chiriaşilor simbolici din vilele RAAPPS, tocmai el, „imaculatul“ jurnalist deontolog Doru Buşcu s-a dedulcit la rahatul de stat. Acesta, împreună cu soţia sa, fosta prezentatoare de la PRO TV, Ioana Moldovan, au profitat din plin de aranjamentele imobiliare ale RAAPPS, având la dispoziţie o vilă cu etaj chiar în buricul Capitalei, în cartierul Dorobanţi.

Obiectul „deontologiei buşciene“ l-a făcut atunci o frumoasă vilă cu un etaj, aflată în totalitate la dispoziţia acestuia. Conform informaţiilor, soţii Ioana Moldovan şi Doru Buşcu au cumpărat apartamentul de la etajul 1 al vilei de la RAAPPS, după care, prin jonglerii imobiliare, au preluat şi contractul de închiriere pentru apartamentul de la parter, de la un personaj extrem de dubios, celebrul „Doctor Moarte“, Adrian Murea, chirurgul de la spitalul Ministerului Administraţiei şi Internelor „Prof. dr. Gerota“ renumit pentru „calitatea“ operaţiilor sale care se finalizau des cu decesul pacienţilor. La acea dată, „Curentul“ a scris că în apartamentul de la parter funcţionează Fundaţia „EuroFilm“, o fundaţie fără niciun fel de activitate, dar care are norocul să aparţină tot Ioanei Moldovan şi lui Doru Buşcu. Cum ar spune Vadim: „hai sictir!“.

Liviu Mihaiu – guvernatorul verde a lui SOV

Ca orice oportunist camuflat în blană ecologică, fostul guvernator al Deltei Dunării, jurnalistul Liviu Mihaiu, a mirosit perfect potenţialul de combinaţii bănoase din Deltă. După ce, în 2006, l-a plimbat pe Tăriceanu cu şalupa, ademenindu-l că are proiecte ce vor salva ecosistemele Deltei Dunării, pe final de mandat, premierul a „cărui economie a duduit“ (până a explodat – n.r.) i-a făcut cadoul mult visat lui Mihaiu – Delta Dunării. Instalat cu pompă în septembrie 2008, Liviu Mihaiu a demisionat de la conducerea Radio Guerrila pentru a trece în liga „celor 150 de oameni ai lui Vântu“ din structurile publice. Obsesia lui Vântu pentru Deltă e veche şi binecunoscută şi e locul unde îi place să invite oameni politici, dar şi foarte mulţi jurnalişti. La relaxare. Cu toţii ştim care sunt rezultatele unui sejur de recreere la Vântu!

Pentru început, la numai o săptămână de la ungerea sa în funcţia de guvernator, Liviu Mihaiu îi va oferi pe tavă lui Vântu o afacere virgină, la cheie, şi anume benzinării pentru alimentarea cu combustibil a şalupelor din Deltă. Cele două benzinării plutitoare au fost aduse de către PSV Company, firmă care este controlată de omul de afaceri şi patronul trustului Realitatea, Sorin Ovidiu Vântu. Acţionarul majoritar al PSV (fosta Petromservice) este firma Elbahold Limited, care are o participaţie de 54,3%, iar 25% din afacere este deţinută de unul dintre sindicaliştii preferaţi ai lui Vântu, Liviu Luca, prin intermediul Asociaţiei Salariaţilor Petrom, pentru ca 10% să fie deţinute de alte persoane fizice. În anul precedent numirii sale ca Guvernator al Deltei, Liviu Mihaiu a încasat de la Realitatea Media 4 miliarde şi jumătate de lei vechi. Ca să fim mai exacţi, suma a ajuns la 4.519.580.000 de lei. Bani pe care probabil benzinăriile lui Vântu via Liviu Luca i-au scos în câteva zile.
Acum se leagă totul, nu?

Sorin „Şobolanul“ Vulpe – miliardarul curat-murdar

Un alt personaj pitoresc din cadrul „Reţelei Vântu“ este noul director de Dezvoltare Internaţională a grupului Realitatea-Caţavencu, grup care nu e grup. Considerat unul dintre locotenenţii lui Vântu de la „Caţavencu“, Sorin Vulpe, cel alintat de prieteni „Şobolanul“, se va ocupa de identificarea oportunităţilor de extindere a business-ului în afara României (?!). Reamintim că SOV a declarat imediat după rezultatul alegerilor prezidenţiale din ţara noastră că afacerile din mass-media vor fi conservate în stare de online, iar ţările-ţintă pentru dezvoltarea afacerilor vor fi statele din proximitatea graniţelor României. Cu toate acestea, Vântu l-a folosit pe Vulpe pentru a scăpa şi de câteva produse şi oameni deveniţi între timp indezirabili. Astfel, în vara lui 2009, Vulpe a scăpat de publisherul revistei „Aventuri la pescuit“, Cristi Vezure, publicaţie pe care a cumpărat-o apoi la începutul acestui an de la Vântu cu suma de circa 100.000 mii de euro, conform paginademedia.ro. Considerat de mulţi colegi un manager mediocru, Sorin Vulpe se află în graţiile lui Vântu care îl foloseşte la manevrele interne din cadrul trustului pe care îl patronează. Păi, cred şi eu, la ce bani îşi ia de la Vântu… Numai de la Realitatea Media SA a încasat 4.703.850.000 de lei vechi.

Şi la cererea fanilor… Andreea Creţulescu!

Cum nu are fani? Îl are pe Geoană, care a anagajat-o consiler la Cotroceni. A, pardon, Geoană a pierdut alegerile şi n-a mai angajat-o. A recuperat-o însă Vântu, pentru că e bună. În 2008, Andreea, pe numele din buletin Popescu-Creţulescu Andreea-Ileana, încasa de la Realitatea Media 420.809 RON, iar în 2009, 67.528 RON. Vi se par mulţi 125.000 euro? Ei, dar şi soţul ei cică lucrează la SIE.

Arginţii l-au apropiat şi pe Tudor Octavian de Vântu

La cei aproape 71 de ani, Tudor Octavian are încă un condei care surprinde pe toţi cei care i-au citit textele publicate de-a lungul timpului, spun criticii. Acest talent nu-l împiedică, însă, să fie la fel de sarcastic şi, mai mult de atât, manipulator atunci când e vorba despre prostit masele. Da. Tudor Octavian manipulează sau măcar încearcă să o facă pentru cei care se uită la emisiunile tv la care apare aproape în fiecare zi, fiind „omul bun la toate“. Tudor Octavian a şocat cu violenţă verbală şi cu felul în care discuta despre pensii şi pensionari atunci când guvernul a cerut ca aceia care obţin acest drept de la stat, pensia, să nu mai poată lucra în posturi publice. Ce n-a povestit Tudor Octavian la televizor este arta sa de a lua bani de la toţi mogulii, având câte o părere, bine argumentată, pe aceeaşi problemă, pentru fiecare mogul care îl plăteşte. Şi asta chiar dacă opiniile sale exprimate sunt contrare, în funcţie de televiziunea unde se află. Dacă Voiculescu trebuie să aibă dreptate, la prânz spune ce vrea să audă Voiculescu. Dacă scaunul e la Realitatea, subiectul acelaşi, dar mogulul Vântu are altă părere, nu mai contează, iar seara Tudor Octavian infirmă ce a spus în aceeaşi zi.

Ce mai contează adevărul când trebuie să ai portofelul plin? Tudor Octavian scrie editoriale la „Jurnalul Naţional“, apare şi la Antene, dar prestează ori de câte ori este nevoie şi la Realitatea Media de unde a primit pentru perioada 2007-2009, pe drepturi de autor, peste 250 milioane de ROL.

Ziaristul eolian Pavel Lucescu nu refuză nici concurenţa

Pavel Lucescu a fost şi el cooptat în reţeaua Vântu, după ce i-a manipulat pe ieşeni pentru două partide concurente. Ajuns jurnalist de Capitală, Lucescu s-a dedulcit şi el la banii lui SOV, încasând, în 2009, suma de 100 milioane de lei de la Realitatea Media. De ce a ajuns un „ziarist eolian“ spune chiar el pe blogul său: „Licenţiat în Sociologie-Politologie, ediţia ‘95. În prezent, senior-editor la «Cotidianul». Vorbesc despre politică, politici, politicieni şi alte chestii uşor plictisitoare pe la Realitatea TV, dar nu refuz nici «concurenţa» dacă sunt invitat şi-mi convin, în dezordine aleatoare: ora, invitaţii, moderatorul, tema.
Fac presă politică de 14 ani. Am şi un blog pe care-l alimentez cu păreri doar atunci când am şi nu suport să le ţin doar pentru mine“
. Sau poate ai păreri doar când se umflă portofelul?

Şi la final, bomboana de pe colivă:

Victor Ciutacu

Deşi m-a criticat pentru primul meu articol, Grigore Cartianu mi se pare de-a dreptul de bun-simţ, comparativ cu Ciutacu: Cartianu a recunoscut că a luat bani de la Realitatea Media pentru nişte bani mai vechi pe care-i datora firma Telesport şi că a semnat contractul cu Realitatea pentru a-şi putea recupera banii. Am arătat deja aici  că acesta e ca un autodenunţ pentru infracţiunea de evaziune fiscală, suma reprezentând pentru Realitatea Media o cheltuială fictivă.

Dar Victor Ciutacu este de-a dreptul SENZAŢIONAL. Publică azi pe blogul lui următoarele:

„UPDATE şi MAI SENZAŢIONAL: Patriciule, mogulule, bloaghere, vezi că unii răi scriu că Gregoar a luat bani de la Vântu. În timp ce lua şi de la tine, ca să fim foarte bine înţeleşi. Ştiu cât, dar mă interesează pentru ce. Cred că şi pe tine“.

Şi acum vine lovitura: ŞI CIUTACU A LUAT BANI DE LA REALITATEA MEDIA ÎN 2007: 56.850.000 de ROL.

Acum scriu şi eu: Voiculescule, mogulule, bloaghere, vezi că unii răi scriu că Ciutacu a luat bani de la VÂNTU. În timp ce lua şi de la tine, ca să fim foarte bine înţeleşi. Ştiu cât, dar mă interesează pentru ce. Cred că şi pe tine.

Până să ne răspundă Ciutacu sau Voiculescu, să spicuim din postările lui Ciutacu de pe blogul personal despre Vântu:
După publicarea dosarului de informator al lui SOV, Ciutacu publica un articolaş pe sub titlul „A jucat Albă-ca-Zăpada în filme porno?“.

Cităm şi un portret creionat de tonomatul Antenelor: „terminaţi dracului cu demonizarea lui Vântu! Omul ăsta este negustor. Cumpără ieftin şi vinde scump; orice, de la active şi titluri de valoare cu potenţial de profit, până la conştiinţe care-i pot aduce (prin manipulare) valoare adăugată. Nu s-a cerut pictat angelic în biserică nici când a spoliat o armată de prostălăi la FNI, nici când şi-a parcat uneltele în toate structurile statului, nici când şi-a pus trustul la dispoziţia/contra diverşilor politicieni. Vrea să câştige numai el şi (pour les connaisseurs) cei pe care-i reprezintă. Şi dacă i l-a predat cu premeditare cinică pe Geoană, ambalat festiv, lui Băsescu (aşa cum cred că s-a întâmplat), atunci a făcut-o nu fiindcă-i vreun trădător de neam şi ţară, ci pentru că aşa (i-)au dictat interesele. SOV e cinic şi punct. N-are nicio vină că soarta unor oameni ca Geoană sau Băsescu – şi, în definitiv, a noastră, a tuturor – a ajuns să depindă de el“.

Auzi, ştii ceva, speak for yourself!

DOLIU NATIONAL. LA 1 AUGUST 2016 MAJESTATEA SA REGINA ANA A ROMANIEI A INCETAT DIN VIATA!,ODIHNEASCA-SE IN PACE!

1 aug.

regina ana © sorin radu.jpg

Majestatea Sa Regina Ana a României a încetat din viaţă, anunţă un comunicat din partea Casei Regale.

Majestatea Sa Regina Ana a României a murit, astăzi, 1 august 2016, la ora 13.45, la Spitalul din Morges, în Elveţia, anunţă Casa Regală. Regina Ana va fi înmormântată la Curtea de Argeş.

„La căpătâiul Reginei au stat, până în ultima clipă, Alteţele Lor Regale Principesa Moştenitoare Margareta şi Principele Radu, Principesa Elena, Principesa Sofia şi Principesa Maria. Majestatea Sa Regele Mihai a venit la spital, alături de Regină, în fiecare zi din ultima săptămână.

Cu o zi înainte, Regina Ana a primit ultimele sacramente de la părintele titular al Parohiei Catolice din oraşul Morges.  În cursul zilei de mâine va fi făcut public, în detaliu, programul funeraliilor.

Conform cu tradiţia Funeraliilor Regale din ţara noastră, corpul neînsufleţit al Reginei Ana va fi depus pentru o zi în Holul de Onoare al Castelului Peleş, iar apoi pentru o zi în Sala Tronului, la Palatul Regal din Calea Victoriei. Înmormântarea va avea loc la Curtea de Argeş, în Noua Catedrală Arhiepiscopală şi Regală.

Ultimele Funeralii Regale din ţara noastră au avut loc la 24 iulie 1938, când Regina Maria a fost condusă pe ultimul drum. La dorinţa Majestăţii Sale Regelui Mihai I, funeraliile Reginei Ana vor respecta tradiţia înaintaşelor Majestăţii Sale.

Familia Regală anunţă mare doliu pentru primele 7 zile de la înmormântare şi doliu timp de 40 de zile”, se arată în comunicatul Casei Regale.

 

Alteţa sa regală principesa Anne Antoinette Françoise Charlotte Zita Marquerite de Bourbon-Parma s-a născut la Paris, la 18 septembrie 1923, ca fiica a principelui René de Bourbon-Parma şi  a principesei Margareta a Danemarcei, şi a copilarit în Franţa împreuna cu cei trei fraţi ai săi Jacques, Michel şi  André.

În anul 1939, după începerea războiului, familia şi-a găsit în refugiu în Spania, Portugalia şi Statele Unite ale Americii, unde principesa a urmat o şcoală de artă la New York  şi a lucrat în acelaşi timp ca vânzătoare la magazinul universal Macy’s.

(w300) Regina AnaÎn 1943, cu permisiunea mamei,  Ana de Bourbon-Parma pleacă pe front ca voluntar, alături de Forţele Franceze Libere, în campaniile din Algeria, Maroc, Italia, Luxemburg şi Germania, unde a fost şofer pe ambulanţă şi infirmieră, pentru acestea primind „Crucea de Război” a Franţei.

L-a cunoscut pe Regele Mihai în noiembrie 1947, la un dineu la ambasada Luxemburgului din Londra, iar la o săptămână s-au logodit, înainte de întoarcerea regelui în România.

Guvernul Groza nu şi-a dat agrementul pentru căsătorie şi l-a forţat pe Mihai să abdice la 30 decembrie 1947, cuplul căsătorindu-se în exil, în ciuda opreliştilor de natură religioasă, în 10 iunie 1948, la Atena.

(w300) CasatoriaPapa Pius al XII-lea nu îşi  dăduse consimţământul pentru căsătorie, din cauza refuzului regelui Mihai de a-şi  boteza urmaşii în religia catolică.  Ca urmare, familia reginei Ana nu a luat parte la nuntă, dar toţi urmaşii regelui Mihai au fost botezaţi în rit ortodox.

Exilul Regelui Mihai şi al Reginei Ana a început odată cu revenirea de la nunta din Atena a durat peste cinci decenii.

Pâna la sfârşitul anului 1948, au locut la vila reginei-mame Elena de lânga Florenta, iar din 1949 la Lausanne, unde s-au născut principesele Margareta, în 1949, Elena, în 1951 şi  Irina, în 1953. Între timp, familia s-a stabilit în Anglia, unde pentru a-şi  câstiga existenta, Regele şi  Regina au dezvoltat o ferma de pui şi au construit un mic atelier de tâmplarie.

(w300) Regele Mih

Au păstrat contacte strânse cu familia britanica, în special cu regina Elisabeta a II-a şi  cu principesa Marina, ducesa de Kent.

Familia s-a întors în Elvetia în 1956, după ce Regele Mihai a semnat un contract cu compania aeriana „Lear Jeats and Co” , şi s-au instalat la Versoix, un mic oraş de pe malul lacului Léman, la câţiva kilometri de Geneva, unde au locuit peste patruzeci şi  cinci de ani.

Principesa Sofia s-a nascut la Atena, în 1957, iar Principesa Maria la Copenhaga, în 1964.

În anul 1959, Regele a înfiinţat o companie de electronică şi mecanisme automate denumita METRAVEL, care a funcţionat bine până în 1964, producând elemente pentru calea ferata, alarme şi vânzând avioane de ocazie.

Regele şi  Regina au calatorit mult în Grecia, Italia, Danemarca, Statele Unite ale Americii şi de asemenea, în Africa.

Regina Ana a vizitat România pentru prima dată în 1992, de Paşti, iar în anii 1993-1997, când Regelui nu i s-a permis intrarea în ţară, ea a făcut mai multe călătorii în România.

Primul interviu al Reginei Ana, acordat TVR 1

Regina Ana a Romaniei a povestit în interviul acordat Eugeniei Voda (emisiunea „Profesionistii”, TVR 1) în anul 2008, cum l-a întalnit pe viitorul său soţ, Regele Mihai, dar şi amanunte despre viaţa familiei regale.

Cele mai interesante declaratii ale Reginei Ana:

  • Sunt o femeie normală, care a avut bucuria, fericirea de a se căsători cu un om extraordinar, regele Mihai de Romănia. Sunt fericita sa fiu sotia Sa.
  • Am fost vânzătoare de panglici şi flori artificiale într-o florărie din New York

  • În scrisoarea adresata lui Carol al II-lea la nunta mea cu Regele Mihai am scris: „Sper să fiu la fel de buna soţie, pe cat de bun soţ aţi fost pentru soacra mea!” Cred ca era foarte ironic.

  • L-am cunoscut pe Mihai la vărul meu, Jean de Luxemburg, care dadea un dineu la ambasada Luxemburgului de la Londra. Cum nu ieşisem de multa vreme din armată, în loc să fac o reverenţă, am luat poziţie de drepţi şi l-am salutat lovind călcâiele ca un soldat! M-am simţit atăt de umilită de mine însămi, ăncat am iesit imediat.

  • Am mers la cinema împreuna cu Mihai, pentru ca regele nu ştia cum se stă la coadă la un cinematograf, cum se plateste. Nu ştia nici cum se plateşte taxiul.

  • Mama şi soacra mea, regina Elena, au mers amandouă sa ceară acordul papei Pius XII pentru căsătoria mea cu Mihai. Şi mama a mers atât de departe încat a dat cu pumnul în masă!

  • Eram foarte buni prieteni cu Rainier şi Grace de Monaco.

  • La Palatul Elisabeta este o fantomă. E vorba de o femeie foarte draguţă.

  • Ideea ca Regele Mihai sa candideze la presedintie – imposibilă.

(w380) Familia re

În 2008, Regina Ana şi Regele Mihai au sărbătorit nunta de diamant: 60 de ani de la căsătorie.

Surse

familiaregala.ro

historia.ro

wikipedia.ro

Majestatea Sa Regina Ana a României a murit

Avocatul Casei Regale a României, Ioan Luca Vlad, a anunțat, luni, pe contul de Facebook că Majestatea Sa Regina Ana a României a murit.

Majestatea Sa Regina Ana a Romaniei a trecut la cele veșnice. Ea este cea a carei caldura si atentie, aratate fata de mine in 1993, cu prilejul unei vizite la o expozitie unde expunea si tatal meu, la Galeria Catacomba (actualul Muzeul al Colectiilor – Calea Vicatoriei), m-au facut sa decid ca misiune de viata sa lucrez pentru Familia Regala si, ulterior, sa aleg Dreptul in acest scop.

Multi ani mai tarziu, in 2011, ajungand la biroul sau din Aubonne, am gasit o fotografie cu noi doi inramata si semnata…

Sunt profund intristat de aceasta pierdere, si imi sunt vii in memorie momentele petrecute in Romania alaturi de Majestatea Sa, dar si in Elvetia, unde imi aduc aminte ca, gasind in arhiva o imagine cu doi tineri in pozitie „en-garde” la scrima, am intrebat-o cine erau, deschizand astfel o povestire despre copilarie, scoala si despre colegul sau de scrima.

Ma bucur de aceste momente si de faptul ca am putut sa-i aduc un prinos de recunostinta, ajutand la publicarea celor doua timbre (2014 si 2015) romanesti care o portretizeaza sub titlul corect.

Majestatea Sa imi va ramane in suflet mereu ca simbol al misiunii mele in viata.

Odihneasca-se in Pace!”, a scris Ioan Luca Vlad pe Facebook.

Principesa Ana de Bourbon-Parma (cunoscută și sub apelativul Regina Ana, prenume complet Anne Antoinette Françoise Charlotte Zita Marquerite; n. 18 septembrie 1923, Paris) a fost soția fostului suveran Mihai I al României și fiica prințului René de Bourbon-Parma și a prințesei Margaret a Danemarcei. Este strănepoata regilor Christian al IX-lea al Danemarcei (pe linie maternă) și Miguel I al Portugaliei (pe linie paternă) și nepoata de soră a împărătesei Zita de Bourbon-Parma, conform wikipedia.ro.

Principesa Ana, cetățean francez naturalizat, a participat la cel de-al Doilea Război Mondial. L-a cunoscut pe regele Mihai al României la nunta principesei Elisabeta a Marii Britanii, în noiembrie 1947, cei doi logodindu-se înainte de întoarcerea regelui în România. Guvernul Groza nu și-a dat agrementul la căsătorie și l-a forțat pe regele Mihai I să abdice la 30 decembrie 1947, cuplul căsătorindu-se în cursul anului următor, în ciuda opreliștilor de natură religioasă. În cercurile monarhiste și în familia regală a României este cunoscută sub titlul Regina Ana (cu calificativul Majestatea Sa).â

Regina Ana a României s-a născut la Paris în arondismentul al 16-lea, fiind singura fiică a prințului René de Bourbon-Parma și a prințesei Margareta a Danermarcei, primind astfel titlul de principesă de Bourbon-Parma. Aceasta și-a petrecut copilăria împreună cu familia, respectiv cei trei frați Jacques, Michel și André în Franța. În 1939 și-a însoțit familia, care fugea din calea naziștilor, în Spania, Portugalia, apoi în Statele Unite. La New York a urmat cursurile școlii de artă Parson’s School of Design în perioada 1940-1943 și a lucrat în același timp ca vânzătoare într-un magazin. Din 1943 până la sfârșitul războiului a participat, înrolându-se voluntar alături de Forțele Franceze Libere (trupele sub comanda generalului Charles de Gaulle), la campaniile din Algeria, Maroc, Italia, Luxemburg și Germania unde a fost șofer pe ambulanță și infirmieră, pentru acestea primind „Crucea de Război” a Franței.[1]

Întâlnirea cu Majestatea Sa Regele Mihai

Principesa Ana de Bourbon-Parma nu a participat în noiembrie 1947 la nunta principesei Elisabeta a II-a a Marii Britanii, dar în acele zile vărul său primar, Jean de Luxemburg, oferea un dineu la ambasada Luxemburgului de la Londra. Acolo s-a cunoscut cu Regele Mihai I, moment despre care își amintește ca fiind stânjenitor, din cauza unei gafe protocolare: „Am văzut-o pe regina Elena, pe ducesa de Aosta, pe sora ei și pe mama, iar de vorbă cu ele, în picioare, era un tânăr în uniformă, regele Mihai al României… Cum nu ieșisem de multă vreme din armată, în loc să fac o reverență, am luat poziție de drepți și l-am salutat lovind călcâiele, ca un soldat! M-am simțit atât de umilită de mine însămi, încât am ieșit imediat“.[1] Cu acest prilej s-a petrecut, la Londra, logodna sa cu regele Mihai I, însă la 30 decembrie 1947 a survenit abdicarea forțată a acestuia.

În martie 1948 regele Mihai a declarat la Londra că abdicarea sa este nulă, fiind smulsă prin amenințare cu forța și șantaj. Ca urmare a acestei declarații, guvernul comunist le-a retras atât acestuia, cât și membrilor Familiei Regale, cetățenia română.

Căsătoria

Căsătoria Principesei Ana de Bourbon-Parma cu Regele Mihai a avut loc în exil, în iunie 1948, la Atena. Fiind de religie catolică, Principesa ana avea nevoie de o dispensă papală pentru a se căsători cu regele României, care era creștin-ortodox. La acel moment o astfel de dispensă era considerată normală numai dacă soțul/soția non-romano-catolic ar fi îngăduit ca eventualii copii rezultați din căsătorie să fie botezați și crescuți în religia romano-catolică. Regele Mihai a refuzat să facă o astfel de promisiune din moment ce ar fi violat statutul constituțional al monarhiei românești. Pentru a rezolva această problemă, însăși regina-mamă Elena însoțită de mama miresei, principesa Margareta, au hotărât să prezinte cazul în fața Sfântului Scaun, respectiv mergând în audiență la papa Pius al XII-lea. În ciuda argumentelor reginei Elena și a faptului că principesa Margaret a izbucnit de nervi trântind cu pumnul în masă, papa nu a fost de acord cu dispensa invocând cazul principesei Giovanna a Italiei, care s-a căsătorit cu regele Boris al III-lea al Bulgariei, de altfel ortodox, nerespectând promisiunea de a-și boteza copii în religia catolică, ci în cea orthodoxă.[2]

Nereușind să obțină dispensa necesară, cuplul a continuat cu pregătirile pentru nuntă. Astfel, la cererea papei Pius, Xavier ducele de Parma a emis o declarație prin care obiecta împotriva oricărei căsătorii fără acordul papei sau a familiei miresei, interzicându-le părinților miresei să participela ceremonie. În aceste circumstanțe familia miresei a fost reprezentată de unchiul matern al principesei, Erik al Danemarcei, care a condus mireasa la altar.[2] La ceremonie au fost prezenți, printre alții, regina-mamă Elena a României, Irina ducesa de Aosta, Katherine principesă a Greciei, Regina Alexandra a Iugoslaviei, Regina Frederika a Greciei alături de regele Paul al Greciei, gazdele evenimentului, Amedeo duce de Aosta, principele Erik al Danemarcei, unchiul reginei Ana, și rude din partea familiilor de Hanovra și Hesse. Tatăl regelui Mihai, Carol, și surorile acestuia, Maria, fostă regină-mamă a Iugoslaviei, Elisabeta, fostă regină a Greciei, și Ileana, arhiducesă de Habsburg-Toscana au fost înștiințați de eveniment însă nu și invitati.[1] La început, au trăit în Italia și în Marea Britanie, apoi s-au mutat în Elveția.

Au avut împreună cinci fiice: Margareta, Principesă Moștenitoare a României, Custode al Coroanei României (n. 1949), Elena (n. 1950), Irina (n. 1953), Sofia (n. 1957) și Maria (n. 1964).

Majestatea Sa Regina Ana a României a acordat puține interviuri dar întotdeauna au fost memorabile.

Majestatea Sa Regina Ana a României în dialog cu Doina Uricariu:„Istoria demonstrează că monarhiile constituţionale nu-şi destabilizează poporul.” (p.96)

„Cei care-şi pun problema monarhiei se gândesc la o formă de construcţie a României verificată istoric.” (p.115) @ „Maximarul inferior”, vol. II (Polirom, 2010) Sursa: monarhiasalveazaromania

Regina Ana a Romaniei a povestit în interviul acordat Eugeniei Voda (emisiunea „Profesionistii”, TVR 1) în anul 2008, cum l-a întalnit pe viitorul său soţ, Regele Mihai, dar şi amanunte despre viaţa familiei regale, conform tvr.ro.

Cele mai interesante declaratii ale Reginei Ana:

– Sunt o femeie normală, care a avut bucuria, fericirea de a se căsători cu un om extraordinar, regele Mihai de Romănia. Sunt fericita sa fiu sotia Sa.

– Am fost vânzătoare de panglici şi flori artificiale într-o florărie din New York

– În scrisoarea adresata lui Carol al II-lea la nunta mea cu Regele Mihai am scris: „Sper să fiu la fel de buna soţie, pe cat de bun soţ aţi fost pentru soacra mea!” Cred ca era foarte ironic.

– L-am cunoscut pe Mihai la vărul meu, Jean de Luxemburg, care dadea un dineu la ambasada Luxemburgului de la Londra. Cum nu ieşisem de multa vreme din armată, în loc să fac o reverenţă, am luat poziţie de drepţi şi l-am salutat lovind călcâiele ca un soldat! M-am simţit atăt de umilită de mine însămi, ăncat am iesit imediat.

– Am mers la cinema împreuna cu Mihai, pentru ca regele nu ştia cum se stă la coadă la un cinematograf, cum se plateste. Nu ştia nici cum se plateşte taxiul.Integral pe tvr.ro / Sursa: www.tvr.ro

LASATA SECULUI!

1 aug.

72523_adormirea-maicii-domnului

Biserica Ortodoxă se află duminică, 31 iulie 2016, în ziua Lăsatului secului pentru Postul Adormirii Maicii Domnului. Începând cu data de 01 august, Biserica a rânduit începutul unei noi etape de pregătire duhovnicească printr-un post așezat spre cinstirea Născătoarei de Dumnezeu și pururea Fecioarei Maria. Postul mai este numit Postul Sântămăriei Mari sau Postul lui August.

Despre importanța acestui post a vorbit astăzi Patriarhul României în cuvântul rostit la Paraclisul istoric al Reşedinţei Patriarhale.

Postul Adormirii Maicii Domnului este un post al bucuriei, al evlaviei noastre faţă de Maica Domnului, deoarece în această perioadă se citesc Paraclisele Maicii Domnului şi se fac pelerinaje la bisericile închinate Maicii Domnului. De asemenea, se intensifică rugăciunile către Maica Domnului, cerându-i ca să ne ocrotească, să ne păzească de tot răul, de toate necazurile şi în mod deosebit să ne ajute să sporim în dragostea faţă de Hristos, faţă de Biserică şi de toţi sfinţii lui Dumnezeu, a spus Preafericirea Sa.

Maica Domnului este prin excelență ocrotitoarea Bisericii, a mai subliniat Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române.

Maica Domnului însăşi este ocrotitoarea fecioarelor şi a maicilor, a orfanilor, a văduvelor. Maica Domnului este păzitoarea pruncilor, dar şi a părinţilor care au mulţi copii. Este ocrotitoarea preoţilor, diaconilor, episcopilor, întrucât Fiul ei este Mare Preot, Arhiereul veşnic, Iisus Hristos. Ea este ocrotitoarea întregii Biserici şi mult rugătoare nebiruită, adică nerefuzată. Este izbăvirea din nevoi a neamului creştinesc, a explicat Preafericitul Părinte Patriarh Daniel.

 

 Momentul Adormirii Fecioarei Maria nu este consemnat în Sfânta Scriptură, dar mărturia lăsată de Dionisie Areopagitul lămurește faptul că Fecioarei Maria i-a fost descoperit momentul morții – adormirii sale, iar Apostolii care erau în diferite țări spre a împlini misiunea de propovăduire au fost aduși pe nori la sicriul Maicii și, desigur, au săvârșit rugăciuni și cântări până în momentul îngropării ei în satul Ghetsimani.

Astfel, pe lângă faptul că Biserica a stabilit data prăznuirii Adormirii Maicii Domnului la 15 august, a mai hotărât ca acest eveniment din viața religioasă să fie precedat de post.

Încă din primele secole, postul acesta nu se ținea peste tot în același timp și în același fel. Creștinii din Antiohia posteau doar o singură zi, la praznicul Schimbării la Față a Domnului. În partea Constantinopolului se postea doar patru zile; doar creștinii din Ierusalim posteau opt zile. Această situație a făcut ca Biserica să ia atitudine asupra stabilității acestui post.

Astfel, în anul 1166, la Constantinopol a avut loc întrunirea unui sinod prezidat de Patriarhul locului respectiv, Luca Chrisoberg, unde s-a hotărât: Postul acesta să înceapă în ziua de 1 august și să se termine în dimineața zilei de 15 august, când începem sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului.

Postul Adormirii Maicii Domnului este rânduit de Biserică spre aducerea aminte de virtuțile alese ale Sfintei Fecioare și de postul cu care ea însăși, după tradiție, s-a pregătit pentru trecerea la cele veșnice.

În această perioadă de două săptămâni, Biserica recomandă credincioșilor înfrânarea și îi îndeamnă la rugăciune și fapte bune.

PENALUL „SASE CASE”,KLAUS WERNER JOHANNIS FACE IN CONTINUARE BANI DIN IMOBILUL PIERDUT IN INSTANTA DEFINITIV SI IREVOCABIL,NU SE INDURA SA PIARDA „CLOSCA CU PUII DE AUR!”

1 aug.

Klaus Iohannis lasă greu din mână cea mai valoroasă casă din cele șase care alcătuiesc portofoliul său imobiliar. FOTO: Octav Ganea/Mediafax.

Statul român întârzie să își reclame dreptul de proprietate asupra casei pe care Klaus Iohannis a pierdut-o, prin hotărâre irevocabilă, în urmă cu trei luni.

Președintele încasează în continuare chiria imobilului al cărui titlu de proprietate i-a fost anulat, în noiembrie, de Curtea de Apel din Brașov.

Informația aceasta este reiese dintr-un răspuns pe care Raiffeisen Bank l-a transmis la o întrebare adresată de RISE Project.

„Raifeissen Bank, în calitate de chiriaș, nu a fost notificată de către nicio instituție cu privire la schimbarea proprietarului. Plata chiriei se face, așadar, trimestrial, conform contractului comercial în vigoare”, scrie în răspunsul dat de bancă.

Raiffeisen Bank afirmă că, în continuare, virează chiria pentru imobilul de pe Strada Nicolae Bălcescu nr. 29 din Sibiu în contul acelorași persoane.

Declarația băncii Raiffeisen este sprijinită de datele de la oficiul de cadastru Sibiu.

Un extras de carte funciară obținut de RISE Project arată că imobilul încă mai este, în acte, al familiei prezidențiale. (Extrasul, eliberat pe 9 februarie 2016, AICI).

Klaus Iohannis, soția sa, Carmen Georgeta Iohannis, și asociata lor, Rodica Baștea, figurează și astăzi ca proprietari ai clădirii de pe Strada Nicolae Bălcescu nr. 29 din Sibiu.

În evidențele Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară din Sibiu, proprietarii clădirii de pe strada Nicolae Bălcescu sunt neschimbați: Klaus Iohanns, Carmen Iohannis și Rodica Baștea.

Potrivit contractului încheiat în 2006 între Iohannis și Raiffeisen, chiria anuală pe care banca trebuie să o plătească proprietarului este de 60.000 de euro.

Dacă ritmul de plată al chiriei este astăzi trimestrial, așa cum precizează Raiffeisen, atunci, între 12 noiembrie 2015 (ziua hotărârii pronunțate de Curtea de Apel Brașov) și 16 februarie 2016 (ziua de astăzi), banca i-a putut plăti cel puțin o rată, dacă nu chiar două, președintelui României.

RISE l-a întrebat pe Klaus Iohannis dacă a continuat să încaseze chiria de la Raiffeisen după pronunțarea verdictului irevocabil de la sfârșitul toamnei trecute. Președintele nu a răspuns.

După ștergerea familiilor Iohannis și Baștea din cartea funciară a imobilului, parterul clădirii, care acum e închiriat la Raiffeisen, ar trebui să revină statului, precedentul titular al dreptului de proprietate.

Instituția care trebuie să reclame acest imobil de la Iohannis și Baștea este Ministerul de Finanțe. De altfel, fiscul a și fost parte în procesul pe care șeful statului l-a pierdut în noiembrie.

RISE Project a întrebat atât ministerul, cât și serviciul său din teritoriu, Direcția Regională a Finanțelor Publice Brașov (DRFPB), ce au întreprins pentru a pune în aplicare hotărârea Curții de Apel Brașov.

Ministerul nu a răspuns la întrebare, iar DRFPB ne-a comunicat că a trimis întrebarea mai departe, la minister, de unde așteaptă, la rându-i, un răspuns. (Răspunsul DRFPB, AICI).

Spațiul comercial pe care statul român amână să îl reclame de la Klaus Iohannis este închiriat băncii Raiffeisen. Produce rente anuale de 60.000 de euro și are o valoare de piață de circa 900.000 d euro. FOTO: Ionuț Stănescu/RISE Project.

„Contestație în anulare”

Deși hotărârea pronunțată de Curtea de Apel Brașov este „irevocabilă”, sistemul judiciar permite redeschiderea procesului pe care Iohannis l-a pierdut în noiembrie.

Una dintre căile care pot fi folosite pentru a cere rejudecarea litigiului este „contestația în anulare”.

Klaus Iohannis a înregistrat, încă de pe 27 noiembrie 2015, o contestație în anulare la Curtea de Apel Brașov, prin care cere desființarea verdictului irevocabil pronunțat toamna trecută.

Deliberările asupra contestației în anulare au loc la această instanță, unde, de altfel, între timp, au și curs două termene de judecată.

Avocatul Ionuț Dobrinescu, specializat în drept civil, spune că procesul contestației în anulare nu poate împiedica ștergerea lui Iohannis și Baștea din cartea funciară a clădirii de pe Strada Nicolae Bălcescu: „Calea extraordinară de atac a contestației în anulare, aflată încă pe rol, nu ar putea în mod normal împiedica sau întârzia radierea, dacă cineva ar cere-o în baza hotărârii de la fond a Tribunalului Brașov 235/16.05.2014 (n.r. – cea pe care decizia Curții de Apel din toamna trecută a menținut-o neschimbată), legalizată cu formula <<irevocabilă prin respingerea recursului>>”.

[ACTUALIZARE 3.03.2016] Ministerul de Finanțe a răspuns, în cele din urmă la întrebarea adresată de RISE Project: „La nivelul instituției noastre, s-au inițiat demersurile legale în vederea punerii în executare a deciziei Tribunalului Brașov nr. 235/16.05.2014, în sensul că s-a formulat cerere de legalizare cu mențiunea <<irevocabilă>> a acesteia”. Ministerul nu spune însă când s-au inițiat aceste demersuri și în ce fază se află ele acum. 

Extras din decizia Tribunalului Brașov, pronunțată în mai 2014, prin care se dispune anularea titlului de proprietate al familiei Ioahnis pentru clădirea de pe Strada Nicolae Bălcescu nr. 29. Decizia a rămas definitivă prin verdictul Curții de Apel Brașov din noiembrie 2015.

Strămutarea

Iohannis nu vrea însă ca procesul contestației în anulare să se judece la Curtea de Apel Brașov, unde a pierdut fazele anterioare ale litigiului.

Pentru a obține strămutarea la o altă curte de apel din țară, președintele a depus, în decembrie 2015, o cerere la Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ).

Cererea de strămutare se judecă mâine, în cadrul procedurii întitulate „camera de consiliu”, adică în spatele ușilor închise. (Dosarul, AICI).

[ACTUALIZARE, 06.04.2016] Ședința a fost reprogramată pentru ziua de 9 martie, apoi pentru 6 aprilie, când Iohannis a obținut câștig de cauză. Contestația de anulare nu se va mai judeca la Brașov – a decis ÎCCJ – ci la Curtea de Apel Pitești. 

În acțiunea pe care a înregistrat-o la instanța supremă, Iohannis a încercat să demonstreze lipsa de imparțialitate a magistraților din Brașov.

Pe lângă presupusul subiectivism al judecătorilor din Brașov, pe care avocații președintelui au căutat să îl identifice în mai multe hotărâri anterioare, apărătorii lui Iohannis au acuzat și supraexpunerea mediatică de care procesul a avut parte în presa din acest oraș.

La capitolul presei locale, avocații au menționat și RISE Project, deși publicația noastră nu este una locală, nici ca tematică, nici ca audiență și nici nu are vreo legătură specială cu Brașovul.

În acțiunea depusă la Înalta Curte de Casație și Justiție au scris: „Prezintă relevanță și împrejurarea că litigiile au făcut obiectul unor ample investigații jurnalistice, a căror (!) concluzii defăimătoare la adresa subsemnaților, (!) au fost publicate în mod constant pe site-ul RISE Project”.

Trebuie spus că pe riseproject.ro a fost publicată doar o investigație referitoare la acest caz. (O puteți citi AICI).

Clipboard-1

Tot la capitolul presei din Brașov, care ar afecta obiectivitatea judecătorilor, avocații președintelui citează și articolele revistei „Justițiarul”. Aceasta însă e o publicație din Sibiu, nu din Brașov, iar începând cu anul 2012, potrivit lui Marius Albin Marinescu, proprietarul ei, revista apare exclusiv on-line, deci nu are în niciun caz o audiență limitată la publicul brașovean.

Marinescu – care e și parte în procesul lui Iohannis, ca fost chiriaș al unui spațiu de la parerul casei de pe Strada Nicolae Bălcescu – spune că „Justițiarul” a avut o ediție specială de Brașov pentru o scurtă perioadă de timp, în 2003 și 2004.

Alte publicații locale care ar fi alterat deciziile judecătorilor din Brașov nu sunt citate.

Practic,  aproape o treime din argumentele puse în sprijinul cererii de strămutare formulate de Klaus Iohannis la Înalta Curte încearcă să demonstreze influența pe care două publicații, RISE Project și Justițiarul – fără legătură între ele, complet diferite în conținut și formă, niciuna din Brașov sau cu audiență limitată la publicul din Brașov – ar fi avut-o asupra magistraților din acest oraș.

(Cererea de strămutare depusă de Iohannis la ÎCCJ, AICI).

[ACTUALIZARE, 19.04.2016]: În trena dezvăluirilor făcute de RISE, HotNews.ro anunță că familiile Iohannis și Baștea au fost radiate, ieri, 18 aprilie – deci la cinci luni după sentința din noiembrie – din cartea funciară a imobilului de pe Strada Nicolae Bălcescu. HotNews.ro a obținut și o declarație de la Administrația Preziențială, prin care Klaus Iohannis spune că va returna statului român banii pe care i-a încasat ulterior deciziei definitive pronunțate de Curtea de Apel Brașov. 

Cea mai valoroasă casă a președintelui

RISE Project a reconstituit, anul trecut, felul în care Klaus Iohannis a ajuns să dețină șase proprietăți imobiliare.

Confruntând acte administrative, contracte comerciale, hotărâri judecătorești și declarații ale președintelui, a reieșit că din cele șase „case” ale lui Iohannis patru sunt legate între ele după principiul păpușilor rusești.

Astfel, a treia casă dobândită în ordine cronologică a produs atât de mulți bani din chirii încât cu ei președintele le-a cumpărat pe a patra, a cincea și a șasea.

Aceasta a treia casă – care, potrivit calculelor RISE, a generat rente în valoare de câte 320.000 de euro, pentru Iohannis și Baștea – este cea pe care Iohannis a pierdut-o în justiție în noiembrie 2015.

Casa pe care a pierdut-o în noiembrie 2015 i-a adus lui Klaus Iohannis venituri din chirii în valoare de circa 320.000 de euro. Banii aceștia au stat la originea înfloririi stării sale materiale. INFOGRAFIE: Sergiu Brega. FOTO: RISE Project, Ovidiu Dumitru Matiu/Mediafax.

Ea fusese dobândită în 1999, printr-o acțiune de retrocedare întemeiată pe acte false – după cum au stabilit mai mulți magistrați.

În noiembrie 2015, la capătul unui proces care a durat 13 ani, falsul actelor respective a dus la anularea titlului de proprietate pe care familia Iohannis și asociata ei, familia Baștea, încă îl aveau asupra imobilului.

Anul trecut, RISE a mai arătat și că, pe vremea în care era primar al Sibiului, președintele a consemnat în declarația de avere sume chiar și de douăzeci de ori mai mici decât cele care apăreau în contractele sale de chirie.

Ionuț Stănescu

OMUL DE AFACERI SORIN OVIDIU VANTU ADEVARATUL CONDUCATOR AL STATULUI MAFIOT INSTAURAT DE EL PRIN FONDUL MUTUAL „SOVINVEST SI FNI”,CONDUS DE FOSTA SECURITATE LOVESTE DIN PUSCARIE PE LANGA TARFELE DIN POLITICA SI „JURNALISTII”CARE S-AU INFRUPTAT DIN „DORMI IN PACE FNI DE VEGHEZA!”

1 aug.

 

https://i1.wp.com/adevarul.ro/assets/adevarul.ro/MRImage/2011/11/08/50a883e57c42d5a6636f4bad/646x404.jpg

Sorin Ovidiu Vântu lovește din pușcărie și, pe lângă politicieni, Vântu susține că regretă acum și faptul că a plătit anumiți jurnaliști ”cu mult peste valoarea lor profesională sau umană, creându-le o imagine falsă vizavi de propriile persoane, astfel încât răzbunarea lor, perfect legitimă, a căpătat aspectul unei exorcizari în masă a unui corp cu sute de capete cuprins de convulsii epileptice și cu bale la guri”.

 

În 2009, Vântu arăta că pe această listă de ”vedete” plătite de el se află peste 150 de jurnaliști, care acum îl înfierează. O listă întocmită de jurnaliștii de la Curentul ne arată numele care sunt pe lista lui SOV:

Dan Turturică 10.780 EURO lunar
În 4.01.2005, 80 de angajaţi din redacţia Evz demisonează din solidaritate cu Turturică, concediat de Ringier unii angajându-se imediat, alţii nu, operaţiune care a distrus una dintre cele mai sudate şi mai profesioniste echipe jurnalistice din ţară. Poate vă întrebaţi ce făcea dl Turturică a doua zi după 4 ianuarie? Semna cu 3 firme controlate de SOV nişte rentabile contracte de cesiune de drepturi de autor, după cum urmează: Global Production SRL (CUI 16371587), contractul 25/5.ian.2005, suma lunară de 3.335 EURO, Global News SRL (CUI  16371595), contractul 21/ 5.ian.2005, suma lunară 4110 EURO şi Global Network Cable (CUI 16330323), 23/ 5.ian.2005, suma lunară de 3.335 EURO.
În plus, valoarea contractelor cu trustul lui Vântu a firmei lui Turturică a depăşit, în 2005, 200.000 EURO.

Răzvan Dumitrescu –  mai valoros pentru SOV decât Liiceanu şi Pleşu la un loc

Deşi de-a lungul anilor Realitatea TV a încercat să ne scoată ochii frecvent cu valorile pe care le promovează, cu intelectualii rafinaţi care colaborează la această televiziune, faptele demonstrează că Vântu dă doar doi bani pe aceste lucruri. Mult mai valoroase pentru moguli sunt însă tonomatele care răspund la comenzi. Potrivit datelor prezentate de „Kamikaze“, Răzvan Dumitrescu a încasat de la Realitatea Media, prin două firme, 8.391.910.000, în 2008, an electoral important pentru interesele mogulului. Pentru a evalua exact sistemul de valori al lui SOV vă informăm că, potrivit documentelor, rafinaţii Andrei Pleşu şi Gabriel Liiceanu au primit, tot pentru un an de emisiuni la Realitatea TV, câte 428.720.000 fiecare. Cam cât a primit Oana Dobre şi ceva mai puţin decât Ruxandra Săraru, care a primit peste 460.000.000 de lei de la Realitatea Media, pe drepturi de autor, într-un singur an.

CTP peste 2000 EURO lunar

De la Realitatea Media, CTP a încasat pe drepturi de autor peste 2 miliarde de lei, potrivit datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“.

Deontologul-afacerist, Doru Buşcu, 5.062.500.000 ROL

Doru Buşcu, Sorin Vulpe şi Liviu Mihaiu fac parte dintr-un grup aparte: grupul jucătorilor de poker cu Sorin Ovidiu Vântu. Sumele extrem de generoase încasate de cei trei reprezintă o evoluţie în cariera lor, având în vedere faptul că în urmă cu 15 ani, potrivit unui participant la partidele de poker organizate de SOV, acesta din urmă îi lăsa să câştige pentru a-i stipendia.

Presa a relatat că Buşcu îşi lua pe lună 15.000 euro de la „Caţavencu“ la care s-au adăugat şi cei 5.062.500.000 ROL luaţi pe drepturi de autor de la Realitatea Media.

Andreea Creţulescu 10.000 Euro lunar

În 2008, Andreea, pe numele din buletin Popescu-Creţulescu Andreea-Ileana, încasa de la Realitatea Media 420.809 RON.

Ruxandra Săraru 1.500 EURO pe lună
Şefa Departamentului de Comunicare şi Marketing al Societăţii Române de Radiodifuziune (SRR), Ruxandra Săraru, s-a aflat şi ea pe statele de plată ale lui Vântu la Realitatea Media. Pentru serviciile prestate în slujba mogulului, Ruxandra Săraru a încasat 1.236.760.000 de lei vechi între anii 2007 şi 2009.

Corina Drăgotescu, 3000 de EURO lunar

Potrivit datelor oficiale aflate în posesia ziarului „Curentul“, Corina Drăgotescu a încasat între 2007-2009 nu mai puţin de 5.247.310.000 de lei vechi.

Nicolae Ulieru, 1118 EURO lunar
Lt. Col (r) Nicolae Ulieru, fost purtător de cuvånt al Serviciului Romån de Informaţii pe vremea directoratului lui Virgil Măgureanu, sau „Mr. No Comment“, aşa cum era cunoscut ca şef al biroului de presă pentru că nu exprima nicio opinie, niciodată, a încasat sume frumuşele de la Sorin Ovidiu Våntu pentru diverse servicii de „acoperire a adevărului“ sau a părerilor contra.

Deontologul Nistorescu, comentator de 5 miliarde de lei

Unul dintre comentatorii „grei“ ai postului Realitatea TV şi şef peste „Cotidianul“, Cornel Nistorescu, apare conform documentelor obţinute de ziarul „Curentul“ ca unul dintre cei mai bine plătiţi mercenari media. Prezentat mereu de Realitatea ca un guru în ale jurnalismului, Nistorescu a încasat de la casieria lui Våntu, doar în trei ani de activitate (2007-2008-2009), suma de 4.847.240.000 de lei vechi.

Iosif Boda 3000 de Euro lunar

Pentru analizele sale la Realitatea, SOV l-a plătit regeşte pe Boda în cuantum de 482.747 RON pentru apariţii din 2007, 2008, 2009.

Din analiza tabelului întocmit pe baza datelor aflate în posesia ziarului „Curentul“ rezultă că, în 2007, pentru 40 de cedenţi de drepturi de autor Realitatea Media a cheltuit 46.863.520.000 ROL, iar pentru restul de 722 de cedenţi a cheltuit 127.460.970.000 ROL. Astfel,  pentru 40 de oameni, Realitatea Media a a cheltuit 36,86 % din totalul drepturilor de autor plătite. Anul următor, în 2008, avem 673 de cedenţi cu un total de 131.020.500.000 de lei, iar pentru cei 40 din top 45,15% reprezentând 59.157.950.000 ROL. În 2009 avem mai puţini cedenţi, 446, cu un total de 114.065.440.000 ROL, din care pentru cei 40 s-au cheltuit 44,58% reprezentând 50.851.980.000 ROL. Trebuie precizat că aceste sume reprezintă doar venituri obţinute din drepturile de autor, nefiind incluse în contractele de muncă şi alte contracte încheiate cu Realitatea Media.

Lista celor 40 de favoriţi ai lui SOV o puteți vedea dând click pe fotografie.

În continuare vă prezentăm sumele mai mici luate pe drepturi de autor de diverse vedete:
Grigore Cartianu 18.560 RON
Ion M. Ioniţă 50.580 RON
Alex Stoenescu 36.000 RON
Tudor Octavian 25.000 RON
Pavel Lucescu 10.000 RON
Cătălin Avramescu 29.667 RON
Silviu Prigoană 16.814, 72 RON
Mircea Dinescu 44.508 RON
Adrian Păunescu 347.189 RON
Cristian Ţopescu 3.492 RON
Adriana Săftoiu 76.000 RON
Mădălin Voicu 4.006,10 RON
Victor Ciorbea 23.829 RON
Mircea Ionescu-Quintus 2.414 RON
Stere Farmache 3024 RON
Nicolae Dănilă 3024 RON
Vladimir Pasti 30.096 RON
Mircea Kivu 76.000 RON
Dumitru Pelican 3342,60 RON
Mugur Ciuvică 4376,66 RON
Marius Pieleanu 22.532,74 RON
Cristian Pârvulescu 2.269,16 RON

content-image

DANIEL MODOVEANU,NASUL NASILOR DIN REGIMUL BASESCU ALBIT DE DNA!

1 aug.

Foto evz.ro

Un tun de câteva milioane de euro dat statului român, câțiva inculpați trimiși în judecată, iar păpușarii afacerii – liberi ca pasărea cerului. Sceneta aceasta devenită familiară în România se repetă.

După celebrul caz Microsoft în care Claudiu Florică și Dinu Pescariu au fost scăpați de procurori pe motiv că i-au sesizat înainte în legătură cu faptele, un alt păpușar din liga mare a regimului Traian Băsescu a fost albit.

DNA a confirmat, într-un răspuns la solicitarea Cotidianul.ro, că fostul consilier de stat de la Cotroceni Daniel Moldoveanu a scăpat basma curată în tunul de la ANRP dat în favoarea afaceristului Horia Simu. Moldoveanu este cel despre care DNA vorbește în rechizitoriul trimis instanței ca fiind sprijinitorul lui Simu. Acesta a fost însă scăpat pe motiv că a denunțat fapta înainte ca procurorii să fi fost sesizați cu privire la aceasta.

Cotidianul.ro a solicitat Direcției Naționale Anticorupție să precizeze dacă fostul consilier de stat Daniel Moldoveanu a făcut sau face obiectul unui dosar penal în legătură cu cazul ANRP – Simu sau dacă a fost absolvit de răspundere penală și sub ce temei.

Iată răspunsul DNA: „În dosarul penal menționat de dvs., procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de Combatere a Corupției au dispus, în cazul persoanei la care faceți referire, soluția clasării cu privire la infracţiunea de dare de mită săvârșită în forma complicității, aceasta beneficiind de prevederile art. 290 alin. 3 C.pen., “mituitorul nu se pedepseşte dacă denunţă fapta mai înainte ca organul de urmărire penală să fi fost sesizat cu privire la aceasta”.

Chichița prin care Moldoveanu a fost scăpat – articolul 290 alin. 3 C.pen. care prevede că “mituitorul nu se pedepseşte dacă denunţă fapta mai înainte ca organul de urmărire penală să fi fost sesizat cu privire la aceasta – este cea mai de succes rețetă pentru țeparii din liga mare care trec pragul procurorilor anticorupție și este generatoare de cele mai multe semne de întrebare.
Cât știau de fapt procurorii despre ițele afacerii și cât au aflat de la persoana făcută scăpată? În plus, rechizitoriul în cazul de față indică mai degrabă un trafic de influență decât „dare de mită săvârșită în forma complicității”. Afaceristul Horia Simu, coleg de învârteală cu Moldoveanu, afirmă că fostul consilier s-a autodenunțat la două săptămâni după arestarea sa, când ancheta era deja în floare. Mai mult, acesta susține că a denunțat și alte fapte de corupție ale lui Daniel Moldoveanu, dar că au fost ignorate de procurori.

Povestea tunului. Orchestrată direct din curtea lui Traian Băsescu

Horia Simu şi fosta şefă a ANRP, Crinuţa Dumitrean, alături de mai multe persoane, și-au dat mâna pentru despăgubiri acordate pentru un teren în municipiul Constanţa omului de afaceri, prejudiciul calculat fiind de peste 7,7 milioane de euro.

Totul a început când la data de 22 octombrie 2009, când Simu a achiziționat printr-un intermediar, drepturile litigioase pentru o suprafață de teren situată în municipiul Constanța, prețul cesiunii fiind de 700.000 euro, potrivit procurorilor.
De la acea dată, susține DNA, Simu a inițiat demersuri prin intermediul unor angajați ai societăților sale și prin intermediul unor persoane cu funcții de conducere din cadrul unor instituții publice, cu sprijinul cărora să urgenteze obținerea despăgubirilor prin intervenția acestora la nivelul autorităților implicate în procedura de retrocedare.
„Urmare a acestor demersuri, la data de 26 mai 2011, inculpații Dumitrean Crinuța Nicoleta, Mihai Cristian Sebastian, Baciu Remus Virgil, Vasilescu Oana, Bogdan Dragoș, Teodorescu Cătălin Florin și Marko Atilla Gabor, în calitate de președinte respectiv membri ai Comisiei Centrale pentru Stabilirea Despăgubirilor, prin exercitarea abuzivă a atribuțiunilor de serviciu (…), au aprobat, în unanimitate, raportul de evaluare întocmit de expertul evaluator Dima Alin Horațiu, prin care, valoarea unui teren în suprafață de 25 hectare situat în municipiul Constanța (zona Brătianu – Anadalchioi) a fost stabilită la suma de 8.750.000 euro (35 euro/mp), echivalentul a 37.243.500 lei”, arătau procurorii când au anunțat trimiterea în judecată a acestor persoane.
Însă, potrivit DNA, aceasta reprezintă o supraevaluare a terenului respectiv cu suma de 7.715.000 euro, echivalentul a 32.838.126 lei, ceea ce a provocat un prejudiciu echivalent cu această sumă în dauna bugetului de stat concomitent cu obținerea unui avantaj de către Simu și alte persoane, beneficiare ale drepturilor litigioase, în cuantum total de 32.209.990,76 lei.

Dar „surpriza” abia acum urmează. La câteva zile după ce DNA a comunicat că inculpații mai sus menționați au fost trimiși în judecată, a venit cireașa pe tort. Simu a fost ajutat de un consilier de stat din cadrul Administrației Prezidențiale. Nu a descoperit presa, ci au spus-o procurorii DNA în rechizitoriul prin care afaceristul a fost trimis în judecată.

Iată câteva fragmente relevante din acest rechizitoriu:

„Obţinerea acestor despăgubiri nelegale de inculpat s-a datorat intervenţiilor făcute de acesta direct, prin intermediul unor angajaţi ai societăţilor sale ori prin intermediul unor persoane ce ocupau diverse funcţii de conducere în cadrul Ministerului Mediului, Administraţiei Prezidenţiale sau RAAPPS pe lângă autorităţile implicate în procedura de retrocedare, respectiv Primăria Municipiului Constanţa, Prefectura Judeţului Constanţa, ANRP şi Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, intervenţii care au avut ca finalitate, pe de o parte, urgentarea soluţionării dosarului de despăgubire, iar, pe de altă parte, soluţionarea favorabilă a acestuia, prin acordarea de despăgubiri care nu i se cuveneau”.

„În acelaşi scop al obţinerii cât mai urgente a despăgubirilor, inculpatul Simu Horia, prin intermediul (…) – consilier de stat în cadrul Administraţiei Prezidențiale la acea dată, s-a întâlnit cu prefectul judeţului Constanţa (…) şi a obţinut sprijinul acestuia pentru soluţionarea favorabilă şi urgentă a dosarului, aspect materializat prin validarea cererii de despăgubire de către Comisia Judeţeană pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor şi înaintarea dosarului la ANRP”.

„În urma demersurilor pe care le-a făcut la nivelul Primăriei Constanţa şi a Instituţiei Prefectului (…) se reuşise ca dosarul să ajungă la Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor, astfel încât inculpatul Simu Horia a avut nevoie de alte persoane care să-i mijlocească legătura cu (…) inculpata Dumitrean Crinuţa Nicoleta. Profitând de relaţia profesională şi de prietenie cu (…), care deţinea o funcţie importantă la nivelul Administraţiei Prezidenţiale, inculpatul Simu Horia i-a transmis acestuia disponibilitatea sa de a ceda un procent de 25% din drepturile deţinute în dosarul de despăgubire nr. 22804/FFC/2010 pentru obţinerea cât mai urgentă şi într-un cuantum cât mai mare de despăgubiri de la Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor”.

„La data de 15.12.2010, la numai câteva zile de la înregistrarea dosarului la ANRP, din dispoziţia inculpatului Simu Horia, (…), prin intermediul (…), a cedat lui (…) 10% din drepturile litigioase şi, întrucât la momentul respectiv acesta deţinea o funcţie publică importantă în cadrul Administraţiei Prezidenţiale, l-a interpus ca intermediar şi beneficiar aparent pe un apropiat de-al său, respectiv pe (…).”

Simu: „Am denunțat și alte fapte de corupție ale lui Moldoveanu, dar au fost ignorate de DNA”

Supărat că a fost trimis în judecată fără să-l aibă companie și pe Moldoveanu, afaceristul Horia Simu a început să dea din casă.

„Daniel Moldoveanu – șeful Comunității Naționale de Informații – adică forul care centralizează activitatea tuturor serviciilor de informații din România, este cel care a venit la mine CERÂNDU-MI să-i dau un dosar de care să se ocupe ca să-i iasă și lui niște bani, S-a grăbit anul trecut (la două săptămâni dupa arestarea mea) să se autodenunțe pentru a scăpa. Cine l-a învățat să facă asta??? De ce DNA a ignorat toate dovezile împotriva lui – inclusiv declarațiile CONTRADICTORII ale prietenilor lui? Dacă eram vinovați, era normal să stăm împreună pe banca acuzaților nu să-l facă scăpat! Mai mult, văzând denunțul calomnios făcut de Daniel Moldoveanu, am denunțat și alte fapte de corupție ale acestuia dar care au fost ignorate de DNA. Cât despre doamna Crinuța Dumitrean, tot ce pot preciza este ca nu am cunoscut-o vreodată. Domnul Moldoveanu a menționat în schimb, în denunțul de la DNA, faptul că s-a întâlnit cu dânsa și a întrebat-o despre stadiul revendicărilor. Domnul Moldoveanu a mai intermediat și alte revendicări și tranzacții comerciale pe care nu e avea în atribuțiile legale. (…). Consider că opinia publică ar trebui să se intereseze la fel de mult de artizanii sistemului trecut și pentru ce motive ei sunt acoperiți și de actualul sistem. Dacă tot e să spunem adevărul, să-l spunem până la capăt!”, a scris Simu, într-o postare pe Facebook, după trimiterea sa în judecată.

Horia Simu și-a continuat acuzațiile și în fața jurnaliștilor. Acesta a susținut că Moldoveanu a luat „25% din cei 7 milioane de euro” primiți de la ANRP.

Cum s-a spălat Băsescu pe mâini, neluat la întrebări

După ce s-a aflat că omul său a fost implicat în această afacere, Traian Băsescu, despre care nu știm fi fost luat la întrebări de procurori, a ținut să explice public că Moldoveanu era… consilier de stat și nu prezidențial la Cotroceni.

”Constat că, în spațiul public, există o dezbatere cu privire la implicarea Administrației Prezidențiale și a unui ‘consilier prezidențial’ din timpul mandatului meu în fapte de corupție referitoare la retrocedări făcute de ANRP. Resping categoric acest tip de abordare! Din declarațiile domnului Horia Simu și comunicatul DNA, rezultă clar că este vorba despre o persoană și nu despre întreaga Administrație Prezidențială. Mai exact, rezultă că este vorba despre Daniel Moldoveanu, consilier de stat și nu prezidențial și care îndeplinea funcția de ȘEF AL COMUNITĂȚII NAȚIONALE DE INFORMAȚII…”, a scris Băsescu, pe pagina sa de Facebook.

Cine este Daniel Moldoveanu

Daniel Moldoveanu (foto) este naşul de cununie al altui naș de mare învârteală al fostului regim, Sorin Blejnar. Moldoveanu a fost numit în decembrie 2005 de către Traian Băsescu consilier de stat la Departamentul Securității Naționale al Administrației Prezidențiale și director al Oficiului pentru Informații Integrate din cadrul Comunității Naționale de Informații.
„Comunitatea Națională de Informații” a fost inventată de Traian Băsescu în 2005 ca să mai strângă și el niște informații de la serviciile secrete.

La începutul anilor 2000, Moldoveanu avea înființate cel puțin cinci societăți comerciale. În anul 2004 a candidat pentru un post de parlamentar de Giurgiu din partea PD, dar fără succes. Ulterior, când Romeo Raicu a fost numit în funcţia de şef al Comisiei parlamentare pentru controlul activităţii SIE, Moldoveanu devine consilier. A lucrat în cadrul comisiei conduse de consilierul prezidențial Claudiu Săftoiu, la realizarea proiectului privind înființarea Comunității Naționale de Informații.

ZiuaNews scria în martie anul trecut că Daniel Moldoveanu, implicat în mai multe firme, a derulat afaceri de zeci de miliarde cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). „Atât de încurcate sunt afacerile sale, încât el însuşi s-a încurcat în declaraţia de venit. Veniturile din dividende sunt mai mari decât profitul declarat. Fostul consilierul prezidenţial Daniel Moldoveanu a reuşit, cel puţin declarativ, performanţa de a încasa în anul 2005 dividende mai mari de câteva ori decât profiturile nete înregistrate de firmele sale”, scria publicația.

Mare depozitar de informații și afaceri, Moldoveanu nu este străin nici de SRI.

Cotidianul.ro relata în luna martie că Daniel Moldoveanu împreună cu şeful Serviciului SRI pe Municipiul Bucureşti, col. Vasile Cămărăscu, cu Sorin Blejnar şi încă vreo câţiva au alcătuit o adevărată platformă de învârtit bani, vacanţe, vânători şi proprietăţi. Moldoveanu ar avea chiar un apartament în SUA.

CINEASTII CER PREMIERULUI „VARZA A LA BRUXELLES”,JULIEN CIOLOS SA O DEMITA PE CORINA SUTEU DIN FUNCTIA DE MINISTRU AL CULTURII PENTRU ABUZURI!

1 aug.

Un număr de 58 de cineaşti au semnat o scrisoare deschisă adresată premierul Dacian Cioloş prin care îi cer să o demită pe Corina Şuteu din funcţia de ministru al Culturii pe care o acuză de repetate încercări de a modifica legea cinematografiei abuziv .

“Denunţăm audierea publică organizată de Ministerul Culturii pentru data de 2 august 2016 drept o acţiune în afara legii şi o încercare de inducere în eroare a factorilor de decizie şi a opiniei publice, solicităm respingerea tentativei de a legifera în domeniul cinematografiei prin ordonanţă guvernamentală, cerem demiterea doamnei Corina Şuteu din funcţia de ministru al Culturii pentru ceea ce considerăm a fi încălcări ale legii şi abuzuri, incapacitate managerială şi acţiune partizană şi de rea credinţă”, spun regizori, producători, scenografi, actori şi critici de film, în scrisoarea deschisă transmisă premierului Dacian Cioloş, prezentată de agenția Mediafax.

Cineaştii care cer demiterea ministrului Culturii spun că primele încercări de modificare a legii cinematografiei au avut loc pe vremea când Corina Şuteu era secretar de stat. Aceasta a lucrat împreună cu un grup de oameni, aleşi pe criterii necunoscute de ei, pentru a pune la punct ordonanţa. Doar că proiectul nu a fost adus la cunoştinţa breslei şi nici a Centrului Naţional al Cinematografiei. Aceeaşi lipsă de transparenţă au reclamat-o public mai mulţi cineaşti şi în momentul în care ministrul Şuteu a propus ca actul normativ să fie pus pe lista de abilitare a Guvernului de a da ordonanţe pe timpul vacanţei parlamentare. Iar acum situaţia se repetă, odată cu audierea publică, convocată de minister pentru marţi, 2 august.

“Rezultatul acestei acţiuni va înşela atât pe cei consultaţi, cât şi instituţiile ce vor primi raportul care o va finaliza, căci documentul supus consultării nu e proiectul de ordonanţă, ci o compilaţie de câteva măsuri, formulate sintetic, rupte din angrenajul dispozitivului legal. Prin acest tertip se încearcă convingerea membrilor Guvernului că ordonanţa propusă are o susţinere publică, fără ca proiectul ei să fi fost vreodată făcut public”, se arată în scrisoare.

SULTANUL IMPERIULUI OTOMAN ERDOGAN AMENINTA PASALICUL UNIUNEA EUROPEANA ,IN PRIVINTA TRIBUTULUI PE CARE TREBUIE SA FIE PLATIT PENTRU IMIGRANTI!

1 aug.

Turcia dă un ultimatum UE cu privire la scutirea de vize pentru cetățenii turci, altfel adio acord în cazul refugiaților, transmit agențiile de presă străine.

„Dacă nu se ajunge la o liberalizare a vizelor, vom fi obligați să ne distanțăm de acordul asupra returnării migranților din 18 martie”, a declarat ministrul de Externe turc Mevlut Cavusoglu.

Guvernul turc așteaptă o dată precisă a liberalizării vizelor. Cavusoglu a spus că acest lucru s-ar putea întâmpla „la începutul sau la mijlocul lunii octombrie, dar aşteptăm o dată fermă” pentru liberalizarea regimului de vize.

UE a ajuns la un acord cu Turcia în martie vizând oprirea fluxului de migranți care încearcă să ajungă în Europa. În schimb, a fost de acord să plătească pentru proiecte pentru refugiați în Turcia și a promis, printre alte beneficii, călătorii fără vize pentru cetățenii turci care vizitează UE.

FOSTUL PDELIST AL LUI TRAIAN BASESCU,DEVENIT SOCIAL-DEMOCRAT,LIVIU DRAGNEA „GHIOCEL” ,LIDER AL PSD ANUNTA „O ALTFEL DE POLITICA!”

1 aug.

Preşedintele PSD, Liviu Dragnea şi-a exprimat duminică seara sprijinul pentru copreşedintele ALDE Călin Popescu Tăriceanu, al cărui nume a fost vehiculat în dosarul lui Bogdan Olteanu.

”Călin Popescu Tăriceanu rămâne prietenul şi partenerul meu indiferent ce se va întâmpla, avem o relaţie veche bazată şi construită pe un parteneriat foarte solid, pe o colaborare foarte bună şi pe o înţelegere foarte bună şi nu are ce să se întâmple ca noi doi să nu avem această relaţie sau inclusiv cu domnul Daniel Constantin sau ca PSD şi ALDE să nu aibă această relaţie”, a spus Dragnea la Antena 3.

Chestionat dacă nu consideră că există un plan ca PSD să nu câştige alegerile parlamentare, Dragnea a declarat că în ultima perioadă a început să se gândească serios la această variantă. „Dacă cumva în perioada următoare o să fiu din ce în ce mai convins sau o să apară şi alte lucruri, atunci sigur că o să abordăm şi noi un alt mod de a face politică”, a spus Liviu Dragnea.

„Încă nu sunt foarte sigur, dar este posibil ca undeva, cineva, cândva să fi gândit un plan de genul acesta pentru că prea seamănă. Ponta e trimis în judecată, Tăriceanu trimis în judecată, eu sunt trimis în judecată, dar o să vedem ce se întâmplă în perioada următoare”, a mai spus acesta.

În ce privește declarația lui Victor Ponta potrivit căreia se înțelege foarte bine cu Liviu Dragnea pentru că nu comunică, președintele PSD a spus că nu vrea să comenteze acest lucru, nu vrea să răspundă „nici la înțepături, nici la ironii”.

„Nu vreau să comentez, în schimb vă pot spune altceva, eu am un obiectiv foarte serios, câștigarea alegerilor parlamentare de către PSD și PSD să formeze guvernul și să furnizeze candidatul pentru funcția de prim-ministru. Mă ocup de lucruri serioase împreună cu toți colegii din partid și nu vreau să răspund nici la înțepături, nici la ironii. Oricine vrea să muncească în partid este bine primit”, a declarat Dragnea.

Liviu Dragnea a spus totodată duminică seară, referindu-se la ce spune Alina Gorghiu, cum că va demisiona din fruntea PNL dacă va exista varianta formării unui guvern PSD-PNL, că aceasta „poate fi acuzată de plagiat”.

„Nu prea comentez ce spune această doamnă, mai ales că poate fi acuzată de plagiat. Eu am spus, în ultima perioadă, că noi nu vrem să facem guvern cu PNL, pentru că nu avem cu cine să ne înțelegem. Pe de altă parte, noi am asumat în partid că facem alianță cu ALDE și o vom putea face. În rest, cine își dă demisia de acolo, este strict problema dumnealor”, a precizat Dragnea într-o intervenție telefonică la Antena 3.

SIMONA HALEPA CASTIGAT CEL DE AL 14-LEA TROFEU DIN CARIERA ,DEVENIND CAMPIOANA LA WTA MONTREAL!,FELICITARI SIMO!

1 aug.

 

Simona Halep a câștigat duminică seara Turneul de la Montreal după ce a învins-o pe americanca Madison Keys (12 WTA) cu scorul 7-6 (2), 6-3.

Pentru Halep acesta este al treilea trofeu din acest an și al paisprezecelea al carierei sale. Românca și-a adjudecat trofeul de la Montreal într-o oră și 15 minute.

„A fost o săptămână minunată, m-am simțit ca acasă aici. Felicitări și lui Madison pentru că a avut o săptămână foarte bună. Îți urez succes pe viitor. Deja e a doua finală la rând pentru mine, m-am simțit extraordinar aici. Mulțumesc și echipei mele. Vă mulțumesc că mă ajutați. Săptămâna asta a fost un maraton, am jucat și la dublu”, a declarat Halep după meci.

În urma acestui rezultat, bilanţul întâlnirilor directe dintre Keys şi Halep a devenit 3-1 pentru româncă.

Simona va încasa un cec în valoare de 497.700 de dolari și 900 de puncte WTA grație acestui succes. De luni va reveni pe locul al treilea în clasamentul WTA.

Titlurile obținute de româncă la simplu: 2013 — Nurnberg, ‘s-Hertogenbosch, Budapesta, New Haven, Moscova, Sofia, 2014 — Doha, București, 2015 — Shenzhen, Dubai, Indian Wells, 2016 — Madrid, București, Montreal.

Finala la dublu, pierdută

După câștigarea titlului la simplu, Simona Halep a jucat duminică noapte și finala probei de dublu din cadrul turneului WTA de Montreal alături de Monica Niculescu. Cele două românce au fost învinse de rusoaicele Ekaterina Makarova/Elena Vesnina cu 6-3, 7-6 (5).

Halep și Niculescu, beneficiarele unui wild card, au avut un parcurs remarcabil în proba de dublu, însă au cedat în finala cu favoritele numărul patru după o oră și 35 de minute de joc.

Rusoaicele au primit un cec de 142.375 dolari și 900 de puncte WTA, iar româncele – 71.920 dolari și 585 puncte WTA.

%d blogeri au apreciat: