LEGATURI MAFIOTE SI PRIMEJDIOASE INTRE NICUSOR DAN,USR ,CU AFACERISTUL MATEI PAUN,CARE DUC IN PARADISUL FISCAL DIN OCEANUL INDIAN,DAR SI IN EST MAI PE LA MINSK,MAI PE LA MOSCOVA,BANCHERUL DIN SPATELE USR ALATURI DE SOROS ,MATEI PAUN ESTE CO-FONDATOR AL UNEI COMPANII DIN BELARUS CU COMUNITATEA STATELOR INDEPENDENTE ALE RUSIEI,VITALI BUZDUGAN,CTATEAN BELARUS CU AFACERI IN ROMANIA SI LEGATURI CU ULTIMUL DICTATOR COMUNIST AL EUROPEI LUKASENKO SI CU ACCES LA MARORUL DE CUNUNIE A LUI VLADIMIR PUTIN,VIKTOR KHMARIN!

2 Noi

matei-paun-nicusor-dan-rusia-putin-viktor khmari - vitali buzdugan belarus

Legăturile primejdioase ale şefului de campanie al lui Nicuşor Dan, afaceristul Matei Păun, nu duc doar în paradisul fiscal din Oceanul Indian, după cum ne relevă Panama Papers şi RISE Project ci şi undeva, aici, în Est, mai pe la Minsk, mai pe la Moscova. Matei Păun este co-fondator al unei companii în Belarus şi Comunitatea Statelor Independente ale Rusiei, împreună cu Vitali Buzdugan, un cetăţean belarus cu afaceri în România şi legături până la Aleksandr Lukaşenko, ultimul dictator comunist al Europei şi cu acces la “cercul interior” al mafioţilor lui Vladimir Putin, respectiv chiar la martorul lui de cununie, Viktor Khmarin.

Am aflat azi dimineata, dintr-un articol despre prezenta lui in Panama Papers, ca Matei Paun este seful de campanie al lui Nicusor Dan. Intamplator, am ajuns pe profilul lui de Facebook in urma cu vreun an. Ce personaj bizar, mi-am zis, si i-am retinut numele. Una dintre preocuparile constante din ultimii ani ale sefului de campanie al lui Nicusor Dan este Rusia. Cel putin asa reiese de pe contul de Facebook. Si vizitele la Moscova.

matei paun putin

Printr-o postare din decembrie 2014, Matei Paun ne anunta ca nu Putin e „evil”, ci Occidentul este „the bloodthirsty warmonger” pentru ca impunand sanctiunile impotriva Rusiei, Occidentul il va transforma pe „patriotul” Putin (asta e, se pare, singurul lui defect), intr-un Hitler. Si pentru ca acum si Romania face parte din Occident, incercarea noastra, impreuna cu aliatii din NATO, de a preveni a 13-a invazie „patriotica” a Romaniei din ultimii 200 de ani, ne transforma, in logica articolului, in „atatatori de razboi insetati de sange”.

putin secera si ciocanul comunism crimeea

„Russia now defending Christianity, while the American and Western political and media elites viciously attack it”, scrie intr-un articol recomadat de Matei Paun tot in dec. 2014, cu fraza: „Very insightful and documented article on who Putin really is and what is currently happening in Russia. Read and decide for yourself”.

„Anticrestinismul agresiv” al politicienilor din SUA si Europa este pus de articol in oglinda cu „traditionalismul” si „conservatorismul” credinciosului Vladimir Putin. Iar in oglinda asta Occidentul arata „vicious”, depravat, iar crestinismul numai bun de salvat de kaghebistul Volodea. Pentru seful campaniei electorale a lui Nicusor Dan, candidatul „antisistem” la primaria capitalei, aberatia asta paralela cu realitatea, dar parte din propaganda Kremlinului care a luat cu asaltat Occidentul de cam jumatate de deceniu, este „very insightful.”

Articolul de pe site-ul „viciously” pro-rus unz.com este de o bogatie care merita atent explorata.

Autorul isi propune sa refuteze stiintific 5 adevaruri, altfel evidente, despre Putin:

  1. ca e KGB-ist si e inconjurat de talhari kaghebisti;
  2. ca sub Putin, Biserica Ortodoxa Rusa continua sa fie condusa de kaghebisti;
  3. Putin vrea sa refaca URSS si considera ca prabusirea URSS a fost cea mai mare tragedie a Secolului 20;
  4.  Putin e corupt si a adunat miliarde de ruble, fraudand economia ruseasca;
  5. Ca este un antidemocrat autoritar.

Si le refuteaza de le zboara fulgii prin trimiteri si citate ample din bibliografia stiintific-putinofila.

Schimbul de replici de sub postare ajuta la lamurirea situatiei.

matei paun walt dantay

Cand i se spune ca rostogoleste bazaconii, Paun se fofileaza si scoate din tolba previzibilul whataboutism, „da’ americanii nu sunt criminali?!”.

Si dintr-un articol postat de seful campaniei lui Nicusor Dan in decembrie 2013, inainte ca berkutii lui Ianukovici sa ucida cei peste 100 de protestatari, aflam lucruri interesante.

matei paun ucraina proteste

Scopul real al protestelor de la Kiev din 2013-2014 nu au fost cel declarat, fraierilor! Articolul nu ne spune exact ce se intampla in strada, dar oricum, toata lumea stie, via Russia Today, ca a fost vorba de o provocare occidentala:

the prejudice – that what is going on in the streets of central Kiev revolves around „European values” that are alien to Russia, and that Ukraine is once again facing a civilisational choice between „Europe” and Russia.

Pentru ca NATO vrea sa se extinda fix in coasta patrioticei Rusii:

Nato’s hopes of getting Ukraine to join the ever-expanding Atlantic alliance

De fapt, NATO , din pacate, nu vrea asta. A vrut-o Bush in 2008, dar Germania si Franta au votat impotriva. Daca Ucraina ar fi intrat atunci in NATO, invazia Ucrainei nu ar fi avut loc. In fine, dar ce vrea occidentul de fapt de la Rusia?

west’s new cold war against Russia.

Si oricum Vladimir Putin a raspuns agresiunii occidentului mult prea bland si mult prea tarziu:

Vladimir Putin, prompted the volte-face by threatening Ukraine with economic penalties but here, too, the surprise is that the Russian leader had not reacted to the EU’s hard line sooner.

Presedintele prooccidental al Georgiei, cea invadata de rusi in 2008, la cateva saptamani dupa ce i s-a refuzat aderarea la NATO, este „confruntantional si turbat pro-NATO”:

confrontational and rabidly pro-Nato Mikheil Saakashvili

Cat despre Ianukovici….

is right not to resign, as the more extreme of his opponents are demanding.

Nu a demisionat, a ucis 100 de protestatari si a fugit in Rusia.

Iar pentru Matei Paun, seful de campanie al unui important candidat „antisistem” la primaria capitalei, cele de mai sus reprezinta „finally, some sanity”.

Intr-o postare din 30 decembrie 2014, dupa ce Ianukovici deja ii omorase pe cei 100 de demonstranti, Paun publica aceasta postare despre vizita regizorului Oliver Stone la Moscova, pentru un interviu cu fostul presedinte pro-rus. Oliver Stone s-a specializat in ultimii ani in realizarea de filme documentare in care relativizeaza crimele lui Stalin si ne indeamna sa apelam la empatie si sa intelegem ca si lui i-a fost greu. Acelasi lucru fiind valabil si pentru Hitler. Cand l-am vazut la Mosocova, imbratisand si rostogolind propaganda putinista, pot spune ca nu m-am mirat deloc.
postare indisponibila

update

Matei Paun si-a schimbat setarile de pe Facebbok, iar postarile nu mai sunt vizibile.

Asta e postarea cu Oliver Stone si Ianukovici, in Moscova, in care Oliver Stone rostogoleste cea mai grotesca propaganda rusa:

oliver stone matei paun
Vedeti Kremlinul l-a ”recrutat” probabil pe cel mai influent propagandist american

Si as putea continua cu astfel de exemple pana maine.

In final, poate nu lipsit de importanta e faptul ca Paun face vizite dese la Moscova, cel putin conform propriilor declaratii, si cred ar fi interesant de aflat ce face acolo dl. sef de campanie al candidatului Nicusor Dan.

moscova matei paun

 

Cat despre Nicusor Dan, nu sunt foarte multe de spus.

 

nicusor dan willy schuster erwin albu

In imagine, alaturi de Nicusor Dan, la sediul Romaniei Curate al Alinei Mungiu Pippidi, sunt Willy Schuster (dreapta) si Erwin Albu (stanga). Schuster, promovat pe site-urile finantate de Kremlin si ambii, colegi de transee gazpromiste la Pungesti cu Iulian Capsali, impotriva americanilor exploatatori. (click pe foto)

El e Willy:

willy schuster

Apoi, daca adunam cu datele de aici:
https://goo.gl/zIsf46

si de aici:
http://goo.gl/7xd3JZ

Raman doua posibilitati:

1. Ori Nicusor Dan e infiorator de naiv si habar nu are pe ce lume traieste, si cine sunt oamenii cu care s-a inconjurat mereu in ultimii 4-5 ani;
2. Ori nu e prost, stie ce face, ceea ce complica lucrurile si mai mult.

update, 6 iunie 2016

Matei Păun și Nicușor Dan, în campanie.

update, 2 iunie 2016

https://www.facebook.com/plugins/video.php?href=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fvlad.ursulean%2Fvideos%2Fvb.610041889%2F10153459397456890%2F%3Ftype%3D3&show_text=0&width=560

Nicușor Dan, matematician care vrea să facă istorie. FOTO: Răzvan Lupică/Mediafax.

Nicușor Dan, un matematician care vrea să facă istorie. FOTO: Răzvan Lupică/Mediafax.

Făcând naveta între dezbaterile de la televizor și reuniunile din cartiere și străduindu-se să bifeze tot programul de întâlniri al unei zile, Nicușor Dan a intrat adânc în costumul de politician a cărui etichetă o refuză.

Își impune singur teme tabu, de frica prejudecăților ascunse în mintea alegătorilor, alunecă spre generalizări și ocolește subiectele pe care publicul le privește prin sita unor șabloane.

E tuns și îmbrăcat de designeri care și-au propus să-i domesticească ținuta de student perpetuu și se înfățișează, la a doua sa candidatură la Primăria Capitalei, alături de 120 de cvasinecunoscuți – candidați la consiliile și primăriile de sector – pentru care cere, de asemenea, votul.

Se află la capătul a opt ani de procese în care s-a judecat cu toate administrațiile locale din București, obținând victorii de etapă, succese depline sau contabilizând înfrângeri care nu au reușit să-l demoralizeze.

Vrea să aibă puterea, pe care, până astăzi, doar a hărțuit-o prin tribunale.

Fostul medaliat cu aur la olimpiada internațională de matematică – doctor în matematică la Paris, la vârsta de 28 de ani – a coborât din lumea cu puține echivocuri a științelor exacte și, acum, mai dă o dată piept cu neprevăzutul întreprinderii lui sociale.

Candidatul Uniunii Salvați Bucureștiul (USB) a acordat un interviu pentru RISE Project, în care a povestit că politica, înainte de toate, l-a tuns și în care și-a exprimat convingerea că un grup de oameni harnici, testați la strângerea de semnături pentru înscrierea în alegeri, va fi eficient în guvernarea unui oraș.  

Cumva, pe parcursul acestui interviu, Nicușor Dan a devenit tată. 


RISE Project: Aveți din ce trăi?

Nicușor Dan: Eu nu sunt un om sărac. Am avut o firmă de calculatoare pe care am vândut-o cu vreo 200.000 de euro, chiar înainte de criză, parcă prin 2006. (N.r. – potrivit datelor din Monitorului Oficial, candidatul USB a fost asociat în două firme, ProCa Romania și Atlas Computer Comimprodex, ale căror părți sociale le-a vândut în august 2008).

Ce făcea firma asta?

A fost o firmă de apartament. Eu am investit bani în ea. M-am asociat cu două persoane, aveam 50 la sută. Am finanțat-o cu banii pe care îi aveam din bursa mea din Franța. 500-1200 de euro/lună, în banii de azi.

În loc să cheltuiți bursa pentru studiu, strângeați banii la ciorap?

Îi strângeam la ciorap, dar mai și împrumutam oameni din România. Oameni din industria asta de vânzări de calculatoare, care a trecut printr-un boom în anii 1990. Aveam prieteni care aveau firme în zona asta, iar eu le dădeam împrumuturi cu dobândă. Nu știu dacă era legal… La un moment dat, parcă prin 1997, am pus niște bani într-o firmă proprie. Importam componente de la Philips și le vindeam în țară. Eu nu mă implicam, mă întâlneam cu asociații mei cam de două ori pe an. Când nu ne-am mai ajuns cu banii, ni s-a alăturat Radu Octavian de la RTC. El a mai cumpărat și alte firme, pe care le-am reunit. Apoi, prin 2006, am vândut tot, și Octavian Radu, și noi. Eu am luat 200.000 de euro pentru partea mea. (N.r. – vânzarea a fost făcută în 2008).

Din declarația de avere, reiese că aveți o datorie de 27.000 de euro scadentă peste doi ani, pe lângă o altă datorie de circa 90.000 de euro, scadentă în 2032. În condițiile în care veniturile dumneavoastră anuale sunt de circa 10.000 de euro. Nici dacă ați sta nemâncat, nu ați avea cum să plătiți 27.000 de euro până în 2018.

Creditul de 27.000 de euro este făcut la o foarte bună prietenă. L-am făcut în campania din 2012. Cred că dacă nu o să pot să i-l plătesc până în 2018, o să mă mai păsuiască. Din creditul de 90.000 de euro, mai am de plată, dacă nu mă înșel, vreo 76.000 de euro. Plătesc o rată de 540 de euro/lună la el.

V-ați pus amanet economiile personale în campania din 2012?

Nu poți să controlezi tot ce se întâmplă într-o campanie. Se strâng niște cheltuieli pe care, în cele din urmă, candidatul trebuie să le plătească. Am însă un teren la Predeal care valorează cam 200.000 de euro. A valorat și 500.000 de euro în perioada de boom, dar m-am lăcomit și nu am vrut să-l vând, am zis să mai aștept. Dacă vând acest teren, scap de datorii și îmi mai rămân și bani.

Locuiți cu chirie în Militari. Vă plac aglomerația, zgomotul, cum de stați acolo?

Cu excepția unui adolescent care dă muzica mai tare, o dată la trei luni, blocul în care locuiesc e foarte liniștit. Am stat până acum în Cotroceni, până când proprietara, care era în vârstă, ne-a anunțat că vrea să vândă casa, pentru că se muta la rudele ei de la Mangalia. Și a trebuit să eliberez repede și să găsesc ceva de urgență, așa am ajuns în Militari, la Gorjului. Din 1998, de când stau cu chirie în București, am locuit până acum, cu chirie, și în zona Berzei, pe Calea Plevnei, și pe lângă Cișmigiu, într-un bloc cu bulină roșie. Aici, în Berzei și la Cișmigiu, mi s-a părut cel mai interesant.

Vă place viața asta de nomad, cu valiza la ușă?

Nu, deloc!

Și nu v-a tentat să vă luați măcar o garsonieră, să nu vă mai dea nimeni afară din casă?
Ba da. Până am vândut firma asta de calculatoare, toți banii mei s-au dus aici. După asta, am avut tot felul de urgențe personale și nu mi-am cumpărat locuință.

Hala Matache a fost apărată în zadar de Nicușor Dan, pentru că nu a reușit să o salveze, și dărânată în van de Sorin Oprescu, pentru că nu a folosit, decât în mică parte, spațiul creat  prin demolarea ei. FOTO: Daniel Mihăilescu/Mediafax.

În cluburi mergeți?

La sala de forță? Nu!

Nu la sală. La club, la discotecă.

În ultimii șapte-opt ani, nu cred că am fost de zece ori în cluburi. Nu mai am timp fizic. În vremea în care făceam matematică, atunci când locuiam în Berzei, lucram câte 10-12 ore pe zi, continuu. Nu aveam foarte multe obligații sociale. Când mă așezam la birou, îmi puneam ceasul să sune peste zece ore. Lucram până la epuizare, până nu îmi mai funcționa creierul. Mi se întâmpla să lucrez și până la 3 noaptea. Alături, în vecini, era un club care se chema Stuf Vama Veche. Mai ajungeam pe-acolo, o oră sau două. După aceea, mă întorceam acasă, îmi puneam iar ceasul să sune peste alte zece ore și mă culcam.

La „Colectiv” ați fost vreodată?

Niciodată.

Ce o să facă un om obișnuit să se gândească la calcule abstracte toată ziua, când o să ajungă la primărie, într-un mediu atât de neabstract?

Nu e deloc așa! E o diferență… Cred că primul care a făcut această diferență a fost Pascal. Grosier vorbind, există două tipuri de matematici și două tipuri de matematicieni. Geometri și algebriști. Eu sunt un geometru. Toate realitățile matematice eu le transform în imagini. Bineînțeles că am o anumită capacitate de a jongla și cu abstractul, dar acolo unde sunt eu puternic în matematică este capacitatea de a vizualiza niște realități. Munca administrativă cere să pui ordine într-o realitate complicată – exact ceea ce eu am făcut și în matematică.

Sunteți o persoană solitară? Vă vedeți stând de vorbă cu oamenii, cu mulțimile?

Eu relaționez foarte ușor cu oamenii. Nu mă pasionează relațiile sociale, să o spun drept. De la un anumit nivel de maturitate, în opinia mea, dintr-o discuție cu un om înveți mai puțin decât studiind pe cont propriu.

Ați postat pe Facebook, în precampanie, poze alături de niște băbuțe din Piața Rahovei? Ce vorbeați cu ele?

Mai degrabă, ele aveau o curiozitate legată de noi. Când au aflat ce facem acolo, au devenit foarte curioase. Pozele pe care le-ați văzut n-au fost făcute la cererea noastră, ci la cererea lor.

Erau bucureștence?

Nu, mai degrabă din afara Bucureștiului, de undeva de pe lângă Târgoviște. Ne-au vorbit despre prețul de închiriere a tarabelor, mafia piețelor, asta le interesa pe ele.

Ați cumpărat și dumneavoastră ceva de la ele?

Eu am cumpărat urzici. Le-am luat să le fac mâncare, nu de formă.

Percepția este că Sorin Oprescu a fost votat pentru că a făcut lucruri de dimensiuni mari, cu care a convins electoratul că e un bun manager. Dacă ați apela la aceeași tactică de impresionare a oamenilor, cu ce le-ați scoate ochii?

Șoseaua de centură mi se pare ceva suficient de concret ca să fie pe înțelesul tuturor. Apoi, schimbarea întregului sistem de încălzire centralizată a Bucureștiului. Dar asta, am spus-o deja, nu se poate face în patru ani, ci poate că în șase ani pentru tot orașul.

Cineva scria pe Facebook că se teme de eventuala dumneavoastră ratare în funcția de primar: „Nu vreau să pierd un activist excepțional, ca să câștig un primar mediocru”. Dumneavoastră aveți teama asta?

Nu mi-e frică de faptul că nu voi avea succes ca primar. Sunt foarte încrezător în mine. Sunt ferm convins că sunt mult mai competent decât Piedone sau Olguța Vasilescu sau oameni din aceștia care au gestionat, într-un fel sau altul, orașe. Eu nu vreau să îmi trec în CV că am fost primar al Bucureștiului. Nu de asta fac tot ceea ce fac. Nu am niciun orgoliu în asta, orgoliul meu a rămas în matematică. Imediat ce vor apărea alții care să îmi ia locul, voi fi fericit să mă întorc la matematică.

Dar acești „alții” tot nu apar…

Este un mic progres, dar nu așa de rapid precum îl dorim noi. Sunt niște oameni acum în Asociația „Salvați Bucureștiul”, care, într-un an-doi, pot să o preia. Au venit în timp. Unii au mai și plecat, dar în cei care au rămas am încredere.

Nicușor Dan, în campania din 2012, la finalul căreia a obținut un scor de 8,48%, adică 66.000 de voturi dintr-un total de  785.000 voturi valabil exprimate. FOTO: Eduard Enea/Adevărul.

La o emisiune de pe B1TV, ați fost întrebat dacă sunteți de dreapta sau de stânga și ați spus că nu veți face această mărturisire, ca să nu vă atrageți antipatii de la unii sau de la alții. Tipul ăsta de prudență nu e o renunțare la statutul dvs. de om liber? De ce să vă temeți să spuneți ce gândiți?

Dacă aloci niște ani din viață pentru ceva, evident că faci și tipul ăsta de compromis. Dacă ne uităm la nivel global, vedem că în societatea noastră există o mare criză. Noi suntem actori într-o mare criză. Dacă privim din perspectiva acestei uriașe probleme a României, faptul că alegi să nu îți exprimi orientarea ideologică este o chestiune minoră. Nu avem voie să ne lăsăm dezbinați de orientările noastre politice. Nu avem voie să ne împărțim între noi pe chestiunea stânga-dreapta. Îmi mențin poziția. Și faptul că mă îmbrac regulamentar, la costum, și faptul că mă tund sunt parte din același compromis.

Vă temeți de lipsa de nuanțe a publicului?

Mă tem de fragmentarea societății civile care nu a atins încă nivelul unei mase critice. Or, din moment ce suntem atât de puțini, nu avem voie să ne mai și împărțim în două. În mod deliberat, în programul nostru politic, pe care l-am depus la Tribunal, nu am făcut o împărțire ideologică, pentru ca publicul din ambele tabere să se poată regăsi, indiferent de afinitățile lui doctrinare.

Funcția de primar nu e una strict administrativă? Ce loc au „stânga” și „dreapta” în guvernarea unui oraș?

Pentru administrație, și eu cred că nu ai nevoie de o definire ideologică. Dar lumea este preocupată și de acest tip de discuții. Una dintre caracteristicile politicii este și distincția aceasta ideologică.

De ce spuneți că tunsul e un compromis? Când v-ați tuns?

Cred că în 2012, când mi-am anunțat candidatura la alegerile locale. Pe 7 ianuarie 2012, a fost o gală a ligii studenților din străinătate și în ziua aia m-am dus cu o fată designer care m-a îmbrăcat și m-a tuns.

Unde?

La Mall Vitan. Acum două luni, am avut o întâlnire cu oameni de afaceri și nu mai aveam un costum potrivit și m-am dus iar în Mall Vitan. E în mare suferință acest magazin. În 2012, era încă bine aprovizionat.

Ce haine v-a cumpărat de acolo domnișoara designer?

Tot. Vreo două costume, opt cămăși, ciorapi.

Ciorapii, de firmă?

Da, da, ea a ales. A mers inclusiv cu mine la frizer și a spus cum să mă tundă.

Și v-a plăcut ce-a ieșit?

M-am obișnuit repede.

Nicușor Dan, pe vremea în care părul, barba și vestimentația nu îi erau persecutate de ambițiile politice. FOTO: Andreea Alexandru/Mediafax.

Aveți și o pălărie foarte interesantă. E tot de la Mall Vitan?

Nu, e de mai demult, dinainte de 2012. Cred că pe la 30 de ani, am cumpărat-o. Am luat-o fiindcă îmi era frig la cap. Dintre celelalte variante – căciulă cu urechi, bască etc. – pălăria mi s-a părut cea mai potrivită. Probabil, corespundea cu genul de personaj boem care eram atunci.

Cum vă alegeți pălăriile? Aveți un pălărier personal?

Am avut o pălărie pentru mult timp, pe care i-am făcut-o cadou prietenei mele. Acum am alta. Sunt doar la a doua mea pălărie.

Ca și în cazul mașinilor…

Da, un Citroen și o Dacia 1100. (N.r. – Dacia 1100, deținută în coproprietate de Nicușor Dan, imediat după Revoluție, a fost dată ciubuc de mama celuilalt proprietar pentru privilegiul unei adrese de e-mail, la mijlocul anilor 1990. Amânunte, AICI, într-un interviu de acum patru ani, despre nonconformismul din tinerețea candidatului USB).

De condus, cum conduceți? Ați avut evenimente rutiere?

O singură dată, în Franța, când eram la doctorat. Mă duceam cu un prieten la o conferință de matematică. Eu eram la volan, iar el îmi prezenta o teorie foarte complicată. Cel din fața noastră a frânat brusc, n-am avut timp să încetinesc și am intrat în el. N-a fost grav. Ne-am dus și ne-am întors de la conferință cu mașina lovită. Nu ne-a oprit poliția.

Ați fi eliberat autorizație de construire pentru Catedrala Mântuirii Neamului?

Nu-mi aduc aminte ce prevedea Planul Urbanistic General pentru terenul respectiv. Nu mi se pare cel mai fericit amplasament. Și probabil că aș fi făcut o dezbatere publică.

O autorizație pentru o clădire care va marca orașul pentru sute de ani trebuie judecată inginerește, în baza PUG-ului? Nu există și o judecată estetică?

E o problemă generală. Legea Construcțiilor nu prevede, dar nimic nu îl împiedică pe arhitectul-șef să aibă o comise pe partea estetică, așa cum are o comisie de urbanism.

Cum poate, legal, un primar să își apere orașul de o aberație arhitectonică susținută de liderii unei confesiuni religioase?

În primul rând, amplasarea unei construcții monumentale nu se potriviește cu PUG-ul. Trebuie făcută în baza unui Plan Urbanistic Zonal, care presupune o dezbatere publică. Tu, ca primar, ești suficient de vizibil ca să faci o dezbatere publică reală, în care cetățenii să-și exprime opiniile.

Catedrala de la dumnevoastră de-acasă, din Făgăraș, vă place?

Nu! Fiindcă oamenii din Făgăraș nu mă votează, îmi pot permite să fiu tranșant, în cazul ăsta… (Râde). Dacă nu era lipită de Cetatea Medievală, construcția aceea putea fi rezonabilă. Eu nici nu știu dacă au avut aviz de la Comisia Națională a Monumentelor să construiască acolo, lângă un monument istoric de clasa A.

În anii din urmă, în orășelul Făgăraș, preoții au ridicat o catedrală în are se simt ecourile ambiției care a produs în București Catedrala Mântuirii Neamului. FOTO: Silvana Armat.

Câți candidați ați strâns pentru listele USB?

Cu totul, la sectoare și la primăria mare, cred că avem vreo 120.

Adică mai puțini decât toate funcțiile pentru care se fac alegeri.

Da, nu avem liste complete.

De ce?

Mulți dintre oamenii noștri lucrează în multinaționale și fie ei, fie soţii lor au contracte de confidențialitate în privința salariilor. Or, legea te obligă să declari veniturile întregii familii, atunci când candidezi.

Și ce faceți dacă nu o să puteți acoperi cu oameni locurile din consilii câștigate?

Avem suficienți candidați pentru a deține majoritatea de 50 la sută din toate consiliile. Doar dacă o să câștigăm cu 100 la sută, vom avea probleme. Dar nu cred că va fi cazul. Suntem ca o echipă de fotbal fără rezerve.

Cum i-ați găsit pe cei 120?

Sunt oameni care au venit alături de noi din 2012 și acum s-au înscris în partid. Alții au venit mai recent, după 2012. Sunt oameni care nu aveau nevoie de politică în viața lor, de fapt. Dar fac asta ca un sacrificiu personal pentru binele comun, pentru că și-au dat seama că nu se mai poate.

USB este construit în jurul imaginii dumneavoastră. Care credeți că e riscul să vă asociați numele cu niște oameni pe care, în fond, nu îi puteți cunoaște decât la un nivel superficial?

Am ajuns să îi cunosc pe oamenii ăștia și am mare încredere în ei. Eu am o notorietate pe care nu mi-am construit-o singur. Dacă rămâneam liderul Asociației „Salvați Bucureștiul” și n-aș fi participat la alegerile din 2012, aș fi rămas la o notorietate de 2 la sută. Dacă acum am o notorietate de 60 la sută, este meritul lor.

Ei au contribuit la popularizarea imaginii dumneavoastră, nu la activitatea care v-a făcut pe dumneavoastră să dobândiți aceată imagine.

Eu văd lucrurile altfel. Societatea e într-o mare criză. Clasa politică a eșuat. E nevoie de alți oameni, iar în 2012 eu am fost singura persoană care s-a potrivit acestor aspirații. Dar nu sunt eu singura persoană care să răspundă acestor aspirații. Oamenii ăștia, 120 – sper că într-un an vor fi o mie, răspund și ei acestor așteptări. Eu sper că, într-un an sau doi, ei vor arăta că au ceva de spus. Nu poți să schimbi o societate cu un singur om, ci cu mai mulți, care contează și care se legitimează unii pe alți. Vorbesc serios, nu e exces de modestie.

Au fost trecuți printr-un filtru, cum i-ați ales?

Au fost și respinși. E o fișă de două pagini în care îți scrii CV-ul, dacă ai colaborat cu Securitatea, dacă ai trecut și prin alte partide etc. După ce răspunzi la toate întrebările, un grup de oameni te evaluează și ești primit sau respins.

Aveți o formulă care spune „Noi, echipa USB…”. Nu credeți că greșiți creând impresia unei identități comune pentru un grup ai cărui membri nu aveți cum să-i cunoașteți foarte bine?

Oamenii ăștia sunt foarte serioși, noi îi propunem pentru guvernarea Bucureștiul, cel puțin din poziția de consilier local.

Nu aveți cum să stabiliți gradul lor de seriozitate.

Am văzut oamenii din partid strângând semnături. Șase săptămâni. I-am detectat și pe cei mai leneși, i-am văzut și în relațiile umane, i-am văzut și la ora 1 noaptea, pe mese, adunând semnături. Am o evidență a lor. În plus, nu construim o operă de artă. Construim o organizație care să funcționeze și să aducă niște răspunsuri în societate… Ce-ar fi trebuit să scriem pe aceste bannere, că „ne îndoim de noi înșine”?

Vi se pare că ar suna rău?

„Nici noi nu suntem siguri că vom putea să guvernăm…”. (Râde).

O parte din dosarele deasupra cărora Nicușor Dan și-a tocit coatele în ultimii ani, încercând să pună frână proiectelor edilitare pe care le-a considerat ilegale sau inoportune. FOTO: Andreea Alexandru/ Mediafax.

Matei Păun, șeful dumneavoastră de campanie, apare în #Panama_Papers. Cum l-ați cooptat?

Informația asta e o noutate pentru mine.

(Pe ecranul unui laptop, Nicușor Dan studiază documentul prin care Păun a fost numit director al firmei din Seychelles. Apoi, întreabă): Ce spune hârtia asta?

Spune că, în 2001, împreună cu alți trei asociați, cu care avea afaceri și în România, conducea o societate offshore în Seychelles. Cum l-ați cooptat?

Este un prieten. L-am cunoscut prin alți prieteni, în 2012. Ne-a ajutat în campanie. Ne-am mai întâlnit de atunci și acum s-a oferit să facă această muncă.

Ce presupune această muncă?

Coordonează logistic întreaga campanie.

Au mai venit oameni în această campanie pe filiera lui?

Oameni pe care el îi cunoștea, da.

Și sunt și pe listele USB?

Nu, sunt doar două persoane în echipa de comunicare.

Păun e și membru de partid?

S-ar putea să fie, la sectorul 1.

Lăsând cazul lui Păun la o parte, cineva de la USB a apelat la presă pentru verificarea uneia dintre persoanele care urmau să fie puse pe lista de consilieri de la un sector. Ca dovadă că nu îi cunoașteți bine pe candidați.

Cel care a apelat la presă putea să verifice singur acea persoană… Dar, poate din criză de timp, a preferat să externalizeze această sarcină… Dacă insistați, putem să ducem discuția asta și la acest nivel și să filosofăm la nesfârșit. Dar noi suntem în poziția de a încerca să punem capăt unei politici total rupte de realitate, care a făcut ca o floare să coste 300 de lei, care a dat șase primari din șapte cu dosare penale. Sunt lucruri concrete de făcut într-o campanie: până pe 26 aprilie, trebuie să strângi 18.000 de semnături, apoi trebuie să mergi să-ți aperi candidatura în instanță… Dacă sunt oameni care au intrat aici din interese personale, la un moment dat, vom vedea asta și îi vom înlătura.

Ce o să faceți dacă Gabriela Firea vă acuză, în campanie, că nu aveți copii, cum l-a acuzat pe Iohannis? Aveți un răspuns pregătit?

Am un răspuns. O să i-l dau ei direct.

(Interviul a avut loc în prima parte a lunii mai. În ziua și la ora la care programaserăm o altă întâlnire cu Nicușor Dan, ca să continuăm interviul – adică pe 26 mai, la ora 14:30 – candidatul USB a devenit tată. Vestea, atât de neașteptată încât a părut mai întâi o poantă, a fost întâmpinată de toată lumea cu uimire și râsete. Aproape nimeni dintre cei de la sediul USB nu avea idee că Nicușor Dan aștepta un copil. Ermetic din fire, fondatorul Asociației „Salvați Bucureștiul” ținuse totul secret. În jurul orei 15:00, confirmând ceea ce colegii lui încă mai priveau cu circumspecție, a publicat pe Facebook o fotografie întunecată, făcută pe holurile maternității, și a scris câteva rânduri în care a povestit ceea ce tocmai i se întâmplase).

„Cațavencii”: „Momente esențiale din viața lui Nicușor Dan”, de Dan Panaet (fragment)
1974Primele vacanțe pe malul mării. În timp ce copiii de vârsta lui construiau castele de nisip, Nicușor Dan avea grijă ca nici un turist să nu le demoleze, amintind că sunt castele de nisip de patrimoniu, care trebuie protejate.1977Bucureștiul e zguduit de un cutremur devastator. Nicușor Dan se întreabă dacă seismul a avut aprobare ca să dărâme toate clădirile pe care le-a demolat. Bănuiește că la mijloc sunt interese imobiliare.

2014Cere să se redeschidă dosarul revoluției, ca să aflăm și noi cine a tras în clădirile de patrimoniu.


Există niște glume foarte bune în „Cațavencii” despre dumneavoastră. 
Faptul că ați devenit un calapod atât de bun pentru ironie nu vă sperie? Vă e frică de ridicol?

Cum am mai spus, n-am pic de orgoliu în întreprindere asta electorală. E o bătălie și asta presupune rezistență psihică. Glumele astea îmi plac și mie. Evident că cu cât sunt mai bune, cu atât îmi plac mai mult. Cu excepția faptului că ele merg pe un șablon care nu e real. Nu ne-am ocupat doar de monumente, ne-am ocupat de tot ce înseamnă dezvoltarea urbană a Bucureștiului. Ce mă deranjează mai tare sunt înjurăturile fără motiv: intru obosit pe Facebook și văd că mă înjură niște oameni, nu postaci, oameni reali, identificabili. În momentul ăla, intervine un dubiu. Am pierdut zece ani de viață și ăștia mă înjură. Intervine așa o deziluzie, o tristețe uriașă. Ăsta e, la nivel personal, lucrul care mă întristează cel mai tare în campanie, nicidecum glumele pe seama mea.

Ați declarat, la HotNews.ro, că n-ați citit nicio carte în ultimii zece ani. Ce impact credeți că a avut mărturisirea asta la publicul elitist pe care îl aveți?

Asta e realitatatea. N-am putut să spun altceva. Știu în continuare să citesc… Vin acasă extenuat. Sunt un om care se concentrează pe lucrurile pe care le face. Deja în viața mea de activist am fost la limită cu timpul. Chiar și a menține financiar o asociație care nu produce nimic e foarte solicitant.

Și ați mai zis că, imediat ce o să aveți timp, o să citiți toată opera lui Jung. De la nici o carte, săriți direct la psihanaliză?

Am citit cartea  „Amintiri, vise, reflecții”, care mi se pare remarcabilă. M-a fascinat tenacitatea lui Jung și a rezonat cu niște intuiții de direcții de cunoaște către care aș vrea să merg, când o să ajung la pensie.

Ce tip de personalitate aveți în matricea lui Jung?

Nu știu… Mi-au făcut testul cei din echipa de comunicare, dar nu mai țin minte. Cred că sunt „Cavaler” sau cam așa ceva. (N.r. – nu există un tip de personalitate cu acest nume în matricea invocată).

Și se potrivește cu funcțiile executive tipologia dumnevoastră?

Da, sigur că da! Nu vedeți că am răbdat, fără să urlu, să îmi puneți toate întrebările astea?

Firma pe care Matei Păun (44 ani), șeful de campanie al candidatului USB, a înființat-o în Republica Seychelles (Oceanul Indian) se numea International Solutions. A fost înregistrată în 2001, de Păun și alți trei afaceriști, alături de care acesta deținea deja firme în România. Întrebat de RISE Project de ce a avut nevoie să creeze o firmă de carton în Seychelles, Păun a spus că nu își mai amintește de ea și că nu e un delict să ai o companie offshore. Consultant financiar cu cetățenie germană și domiciliu în SUA, Păun a făcut afaceri în România încă din 1997.

Legăturile primejdioase ale şefului de campanie al lui Nicuşor Dan, afaceristul Matei Păun, nu duc doar în paradisul fiscal din Oceanul Indian, după cum ne relevă Panama Papers şi RISE Project ci şi undeva, aici, în Est, mai pe la Minsk, mai pe la Moscova. Matei Păun este co-fondator al unei companii în Belarus şi Comunitatea Statelor Independente ale Rusiei, împreună cu Vitali Buzdugan, un cetăţean belarus cu afaceri în România şi legături până la Aleksandr Lukaşenko, ultimul dictator comunist al Europei şi cu acces la “cercul interior” al mafioţilor lui Vladimir Putin, respectiv chiar la martorul lui de cununie, Viktor Khmarin.

Vitali Buzdugan, partenerul lui Matei Păun, este şi “fondator” al uzinelor de autobuze MAZ. Una din cele mai importante afaceri din România le-a derulat cu un alt Nicuşor, Constantinescu, care, împreună cu Radu Mazăre, a dotat Constanţa cu 115 autobuze MAZ fără aer condiţionat, la un preţ de circa 90.000 euro bucata, contractul depăşind 10 milioane de euro. O anchetă din 2005 a Centrului Român pentru Jurnalism de Investigaţii, publicată de Hotnews, arată că Radu Mazăre şi Nicuşor Constantinescu au mai lucrat cu o firmă, “Dunărea Leasing”,prin care toate şcolile şi grădiniţele din Constanţă au fost dotate cu calculatoare. Contractul se ridica la circa 1 milion de euro şi a fost derulat prin Regia Autonomă a Domeniului Public şi Privat a cărui presedinte CA era Nicuşor Constantinescu. Vitali Buzdugan afirmă, într-un pseudo-CV, că este  şi “manager de dezvoltare” al unei astfel de firme care a lucrat cu autorităţile locale.

 

Pe lângă afacerile cu cei doi PSD-işti smintiţi de bani, acum strânşi cu făraşul în dosarele DNA, interesantul Vitali Buzdugan a fost şi preşedintele Filialei Belarus a… Partidului Conservator al “profesorului” Dan “Felix” Voiculescu! Vitali Buzdugan e implicat şi în mai multe organizaţii “geopolitice” în care se regăsesc nume pseudo-sonore din Rusia, România şi zona Mării Negre.

“Uniunea Salvaţi România”, proiectul care se pritoceşte în spatele emanatului de la Colectiv, Nicuşor Dan, pentru alegerile parlamentare, pare să semene din ce în ce mai mult cu “Frontul Salvării Naţionale” al “emanatului” “revoluţiei” Ion Iliescu. Nu numai denumirea ci şi firele duc tot acolo, la Moscova. Cine şi-ar fi închipuit?

Nicuşor şi-a schimbat doar părul

Ca şi cum nu ar fi fost de ajuns că Nicuşor Dan este susţinut de Remus Cernea şi este tovarăş de pahar şi de idei cu Willy Schuster şi Erwin Albu, cunoscuţi pentru mesajele lor secesioniste antiromâneşti în favoarea “Ţinutului Secuiesc”, sau că consiliera lui de imagine este Ioana Lupea (foto dreapta), avocată a mişcării LGBT şi o “insideră” a UDMR, Nicuşor Dan, candidatul “Uniunii Salvaţi Bucureştiul” (USB) pentru Primăria Capitalei României, ne demonstrează că surprizele în ce-l priveşte sunt de abia la început. Reporterul RISE Project care l-a intervievat zilele trecute observă cu acuitate retincenţa lui Nicuşor Dan de a se defini: de stânga sau de dreapta? Motivul ni-l putem închipui: Nicuşor Dan, acum susţinut de “dreapta” ar putea avea deja un blat cu PSD pentru a ocupa postul de vice-primar al Capitalei. Şi nu vrea să lezeze “stânga”. Sau, cine ştie?, poate i-au rămas ceva nostalgii de la vizita de la Havana, din 1987… Dar dincolo de aceste speculaţii, cine şi-ar fi imaginat că Nicuşor Dan a fost şi… cămătar! Da: cămătar! O spune chiar el, cu o naivitate vecină cu autismul, în acelaşi interviu, din care aflăm o sumedenie de trăsături de caracter neînchipuite.

 

De exemplu, Nicuşor Dan admite, cu aceeaşi doză de autism, că el, candidatul, nu este el, omul. Sinceritate sau/şi ipocrizie? Pentru că, practic, Nicuşor Dan recunoaşte că vinde o imagine, un produs, cu un ambalaj în care, dincolo de poleială, este un… necunoscut. Despre care aflăm azi fapte uimitoare. În cadrul aceluiaşi interviu, reporterul RISE  Project îl pune în faţa unei dovezi care-l clatină puţin doar pentru a se replia cu îndemânare de acrobat politicianist.  Agenţia RISE Project a demonstrat cu acte că şeful său de campanie, afaceristul Matei Păun, este implicat şi el cu o firmă în scandalul Panama Papers. Nicuşor Dan spune că nu ştia, apoi, într-un interviu pentru o altă publicaţie online, citat tot de RISE Project, afirmă că prezenţa lui Matei Păun în paradisul fiscal din Oceanul Indian (Republica Seychelles !)… nu-i nici o problemă. Pentru că firma acestui, “International Solutions”, n-a făcut nici o afacere în România…

 

Straniu fapt că fostul activist oengist al “României curate”, acum tuns regulamentar, apretat, îmbrăcat şi încălţat de o “stilistă”, inclusiv cu ciorapi “de firmă”, după cum singur mărturiseşte, pare să nu sesizeze problema de morală pe care o ridică înfiinţarea unei firme de carton într-un paradis fiscal. Să admitem că Matei Păun  este nevinovat, pentru că nu a împuşcat nici un franc cu firma din Oceanul Indian. Să admitem şi că Nicuşor Dan este naiv, pentru că n-a ştiut ce învârte şeful său de campanie, despre care afirmă că îi este prieten, deşi nu i-a spus nimic despre intenţiile sale de afaceri. Dar totuşi, informaţiile despre legăturile lui Matei Păun cu Rusia lui Putin şi Belarusul lui Lukaşenko, erau doar la… un clic distanţă. Şi-atunci mai putem să-l credem pe Nicuşor Dan naiv? Ne îndoim.

“Transparenţă” curată: Matei Păun şi-a şters pagina de Facebook

După interviul RISE, care a devoalat pentru publicul larg cine este  şeful de campanie al “salvatorilor” Bucureştiului, câţiva ziaristi din România au început să mai sape. Ce au găsit, după cum spuneam, nu era prea departe: chiar pe contul de Facebook al lui Matei Păun, la care se presupune că băiatul cu faţă albastră din reclamele online cu “Salvati Bucureştiul” avea acces direct prin simpla prietenie enunţată. Fără a fi deloc fani ai personajului, semnalăm cum agitatul fixist de la site-ul ÎLD reuşeste să-şi piardă cu folos ceva timp, cotrobăind prin contul lui Matei Păun de pe Facebook, pentru a scoate la lumină adevărata faţă a conducătorului campaniei ştrumfului oengist, care Prim’ar vrea să fie. Surpriză? Ieri Matei Păun şi-a şters pagina de Facebook! Descoperirile, acum ascunse – conform rpincipiilor “transparenţei” cu care ne îmbrobodeşte Nicuşor Dan -, devoalează un Matei Păun fan al lui Vladimir Putin şi al Moscovei, al cărei frecvent vizitator este. Pe larg, aici: Seful de campanie al lui Nicusor Dan este pro-rus. Face vizite „repetate” la Moscova.

Dar asta nu e tot. Partea cea mai interesanta de abia acum urmează. “Naivul” Nicuşor Dan n-a avut ocazia să citească – dacă ar fi să-l credem – nici măcar scurtul CV al şefului său de campanie, aşa cum apare, de exemplu, pe site-ul unei fundaţii unde este membru al Consiliului Director. Este vorba de Fundaţia PACT, o ONG cuplată bine la vastele fonduri manageriate de FDSC (Proiecte Runda I şi Runda II), cu lianturi cu fustă la Fundaţia Soros, asociaţiile lui Mircea Toma şi alte astfel de organizaţii care vor să ne salveze de dimineaţa până seara. C-aşa sunt ONG-iştii.

Firul roşu Moscova-Minsk-Bucureşti

Şi iată ce detaliu din CV-ul lui Matei Păun nu a ridicat nici măcar o sprânceană de-a lui Nicuşor Dan: “În prezent, Matei este fondator şi Managing Partner Bac Investment Bank România şi fondator şi partener: Bac Investment Bank Belarus & CIS“.

 

Dar să vedem ce spune presa de specialitate despre firma BAC, la care este fondator şi Matei Păun. Wall-Street.ro: “BAC Romania | Investment Banking a fost infiintata in 2004 – 2005 de co-managing partners de la acea data, Matei Paun si Tudor Boloni, si inregistrata in Romania cu numele de Balkan Advisory Company S.R.L. Din 2005 pana in prezent BAC Romania a intermediat un numar semnificativ de tranzactii, cea mai importanta dintre acestea fiind vanzarea Romstal Leasing si INK Broker catre KBC Private Equity in 2006 pentru 70 de milioane de euro.  In 2008, Tudor Boloni a parasit BAC Romania, echipei alaturandu-i-se doi parteneri noi, Arin Ion si Ovidiu Petreaca. Managing partner-ul BAC Romania, Matei Paun, a infiintat in 2008 BAC Belarus | Investment Banking, alaturi de partenerii sai Vitalie Buzdugan si Alexandr Mironov.

Conform site-ul BAC, VItali Buzdugan este partener şi la BAC România şi la BAC Belarus.

N-ar trebui să comentam prea mult pe marginea acestei informaţii. Înfiinţarea unei firme de investiţii  în spaţiul fostei URSS, cu legături la vârfurile politice zonale, se poate realiza, în general, cu un sprijin de un anume tip: din zona serviciilor secrete. Matei Păun este (şi) cetăţean german, aflăm de la RISE. Un cetăţean german cu simpatii pronunţate filo-ruse, aflăm de la ÎDL. Şi, mai mult, care face afaceri în CSI şi al cărui partener principal, cetăţean belarus, a umplut România de autobuze MAZ! Hopa, parcă acum ne apropiem puţin mai mult de Primărie….

Autobuze MAZ cu sutele, ROMAN înmormântat

De notat: MAZ-ul belarus a vândut în România, după cum se laudă, peste 550 de bucăţi în 5 ani  în 8 oraşe, cu un preţ de circa 90.000 euro – fără aer condiţionat – în condiţiile în care nici o primărie din ţară nu a dorit autobuzele româneşti produse la Roman din care au fost vândute doar 6 (şase), unei ţări arabe, la circa 96.000 de euro, cu tot cu aer condiţionat. Ex- Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a cumpărat autobuze Mercedes la 180.000 de euro, fără aer condiţionat. Anul trecut fabrica Roman SA a decis să închidă linia de autobuze. MAZ-ul belarus al lui Vitali Buzdugan, asociatul lui Matei Păun, şeful de campanie al lui Nicuşor Dan, vinde, în schimb, la: RAT Constanta ; PUBLI TRANS 2000 SA Pitesti ; TUR SIB SA Sibiu ; RAT Iasi ; SILETINA IMPEX SRL ASOCIERE TRANSPORT LOCAL SA Tg. Mures ; RAT Brasov ; SFINX COM SRL Sibiu ; TRANSURB SA GALATI; SN AEROPORTUL INTERNATIONAL TRAIAN VUIA Timisoara.

Vitali Buzdugan mai deţine în România revista Maşini şi Utilaje pentru Construcţii, şi mai afirmă că este “Preşedinte grup presă Audienta Generala AG SRL”, unde îşi face reclama la propriile firme. Susţine că este şi fondator al “«Megapolis» Group”, care a avut în România “proiecte de anvergură” cu… Ministerul Culturii. Nu ştim ce şi în ce guvernare. O anume Megapolis Advertising SRL apare în investigaţiile RISE Moldova în conjuctură cu afacerişti dubioşi din siajul mafiotului politic Plahotniuc. Nu ştim dacă este aceeaşi.

Preşedintele Filialei PC – Belarus, acelaşi Vitali Buzdugan

După cum am amintit, în mai 2013, Vitali Buzdugan devine preşedintele Filialei Belarus a Partidului Conservator, fiind desemnat în această funcţie de preşedintele Diaspora – PC, Avram Gal, actual candidat din partea unui partid “umanist” la Primăria Câmpia Turzii.

 

“Vitalie Buzdugan este noul presedinte care va conduce recent infiintata organizatie a partidului, in Belarus. Ca om de afaceri de succes, cu siguranta ca dl. Buzdugan va contribui si la dezvoltarea relatiilor economice dintre Romania si Belarus si alegerea sa pare a continua sirul desemnarilor inspirate, facute in ultima vreme de catre dl. Gal Avram, ca urmare a deplasarilor pe care acesta le face in Europa si nu numai, pentru a identifica problemele cu care se confrunta romanii din dispora!”, se precizează într-o informare a PC Diaspora.” – scrie TurdaNews.

O informare propagandistică din decembrie 2015 a Ambasadei României la Minsk îl prezenta însă drept “om de afaceri român”…

Cu un an înainte, în toamna lui 2014, Vitali Buzdugan anunţă intenţia construirii printr-un parteneriat regional a un mega-proiect la Minsk: un park high-tech, cu toate cele! O investiţie de milioane şi milioane de euro. Informaţia apare şi pe pagina oficială a Regiunii Minsk (Minsk Oblast).

 

Vitali Buzdugan, cetăţeanul belarus carec este partenerul şi asociatul lui Matei Păun, şeful de campanie şi totodată prietenul lui Nicuşor Dan, este şi reprezentantului Belarusului comunist în aşa-zisul FOND INTERNAŢIONAL PENTRU COOPERARE ŞI PARTENERIAT AL MĂRII NEGRE ŞI AL MĂRII CASPICE (BSCSIF), o mega-organizaţie futilă, înfiinţată şi pe banii noştri în 2009, al cărei prim preşedinte a fost Iulian Fota, fostul consilier prezidenţial pe probleme de securitate naţională al lui Traian Băsescu, pe care fostul şef al statului l-a catalogat ulterior drept un “intoxicator” şi “un propagandist al minciunii”.

 

În 2011, preşedinţia a fost predată Rusiei, respectiv lui Viktor Khmarin, un personaj la care ne vom referi imediat, care conduce, parcă în derâdere, Comitetul pentru “Democratizare, Procese Sociale și Drepturile Omului”. În 2012 este adus drept reprezentant oficial al Belarusului în BSCSIF nimeni altul decât Vitali Buzdugan. În 2014, reuniunea anuală a BSCSIF este găzduită de Belarus, preşedintele Aleksandr Lukaşenko lăudând personal realizarile “puternicei organizaţii de 28 de membri”. La rândul lui, preşedintele în exerciţiu al BSCSIF a lăudat contribuţia Belarusului prin reprezentatul său special Vitali Buzdugan.

Vitali Buzdugan este, şi el, ONG-ist de profesie: face parte din conducerea unei “mişcari de dialog social internaţional” înfiinţată la Moscova sub denumirea de “Comitetul 2017” şi condusă de acelaşi Viktor Khmarin, la rândul lui ONG-ist. Din “Comitet” mai fac parte generalul Marius Opran, preşedintele BSCSIF la Bruxelles  şi milionarul român Gabriel Comănescu, care deţine Upetrom şi compania de foraj marin Grup Servicii Petro­liere (GSP), parte a Upetrom Group.

 

Nicuşor Dan, “fraierul” lui Matei Păun, Vitali Buzdugan, Viktor Khmarin şi, cu voia Dvs, ultimul pe listă, Vova Putin?

Viktor Khmarin este unul puţinii prieteni din adolescenţă ai lui…. Vladimir Putin, care a rămas până azi în cercul intim de mafioţi ai liderului de la Kremlin, format din miliardarii evrei Boris şi Arcadie Rotenberg, miliardarul Ghenadie Timcenko (11 miliarde euro, aflat pe lista neagră întocmită de SUA, la fel ca şi ceilalţi tovarăsi enumeraţi), Iurie Kovalciuc (“bancherul lui Putin” prins cu fofârlica în scandalul Panama Papers) şi alţii, despre ale căror afaceri murdare puteţi citi în două anchete, aici, de la Novaya Gazeta şi aici, de la Wikileaks, într-o corespondenţă a celor de la Stratfor. Conform acestor rapoarte, Viktor Khmarin a căpuşat îndelungat cea mai mare companie din lume, Gazprom.

Viktor Khmarin a fost unul dintre martorii de la cununia civilă a lui Vladimir “Vova” Putin. Mai mult, conform datelor lui Steven Lee Myers publicate în cartea “The New Tsar: The Rise and Reign of Vladimir Putin“, prima relaţie cu o femeie a lui Putin a fost cu o studentă la medicină pe care o chema Liudmila Khmarina. Cei doi s-au şi logodit, în 1979, dar, probabil din motive ce ţin de locul de muncă al tânărului KGB-ist, căsătoria cu această Liudmila nu a mai avut loc. Era sora lui Viktor. Cu toate acestea Vova şi Viktor au rămas prieteni până astăzi, Putin având grijă de tovarăşul sau Khmarin. Iar Viktor Khmarin, la rândul lui,  încurajează tovarăşi mai tineri, ca Vitali Buzdugan, partenerul lui Matei Păun, prietenul şi şeful de campanie al lui Nicuşor Dan. Cu toţii, ONG-işti!

Alesandru Anghel

Victor Roncea

Ziaristi Online

 

Nicuşor Dan şi USB – Uniunea pentru Salvarea Bucureştiului sunt surpriza alegerilor din Capitală având în vedere că au ieşit pe locul II înaintea PNL-ului, un partid care s-a burghezit după câştigarea alegerilor prezidenţiale de la finalul lui 2014.

Nicuşor Dan, un matematician care a preluat steagul lumii corporatiste din Bucureşti de patru ani, a ieşit pe locul doi la Primăria Generală a Capitalei, luând o treime din voturi, peste estimări.

Şeful de campanie electorală a lui Nicuşor Dan este Matei Păun, un bancher de investiţii pe care, în anii ’90 viaţa şi job-ul l-au adus la Moscova, acolo unde se puneau bazele noilor miliardari ruşi pe ruinele fostului imperiu sovietic.

Matei Păun, un obişnuit al plajei de la Vama Veche, şi-a făcut propria companie de investiţii în România la începutul anilor 2000, participând la câteva tranzacţii de achiziţii. El spera ca Bursa de la Bucureşti să devină un sport naţional, după procesul de privatizare în masă şi să ajungă principala sursă de finanţare pentru companiile româneşti.

 

Fondator al BAC România şi BAC Belarus, Matei Păun a locuit în Germania, Belgia şi Statele Unite.

BAC este o bancă de investiţii regională cu birouri la Belgrad, Sofia, Bucureşti şi Minsk.

În perioada de pionieriat a Bursei de Valori Bucur1eşti el a fost director general al firmei Regent European Securities, o companie deţinută de un grup financiar britanic care avea plasamente în fostul spaţiu sovietic şi Europa de Est, inclusiv în România. Fondul s-a retras din zonă după criza din Rusia, unde a suferit pierderi importante, inclusiv din România.

Matei Păun a lucrat pentru Firebird Management, un fond de investiţii american care a avut plasamente în ţările fost-sovietice şi în România. Firebird a avut acţiuni la Rompetrol. Firebird este primul fond de investiţii american care a făcut plasamente în fostul spaţiu sovietic. La vremea respectivă Matei Păun locuia la New York, dar călătorea frecvent la Moscova, Kiev şi Ţările Baltice.

El este, conform site-ului BAC, licenţiat în Relaţii Internaţionale la Trinity College din Statele Unite.

În anii 2000 a fost unul dintre cofondatorii HTI, un broker în vogă de la Bucureşti, alături de Daniel Ţepeş. Ţepeş a reuşit să vândă HTI în 2007 către banca de investiţii americană Morgan Stanley, tranzacţie foarte bună pentru ei, dar proastă pentru americani. Matei Păun nu a participat la această tranzacţie.

În criză, BAC a participat la mai multe restructurări şi vânzări de companii româneşti. Anul trecut BAC a intermediat finanţări pentru România din partea Băncii Internaţionale de Investiţii, un fel de BERD al zonei estice. Această bancă,  cu acţionari la nivel de stat – România, Ungaria, Slovacia, Cehia şi Bulgaria, cu sediul în Rusia, a negociat mai multe împrumuturi pentru piaţa românească. Această bancă a vândut obligaţiuni în lei, intermediate de Banca Transilvania.

Nicuşor Dan a declarat că l-a cunoscut pe Matei Păun prin intermediul unor prieteni.

 

Producătorul de cabluri electrice Romcab a obţinut o finanţare de 15 de milioane de euro de la Banca Internaţională de Investiţii, operaţiunea fiind intermediată de BAC Investment, care are un parteneriat de peste doi ani cu această bancă.
„Săptămâna trecută a fost semnată o fi­nan­­ţare de la Banca Internaţională de In­vestiţii de 15 de milioane de euro pentru Romcab. Este a doua finan­ţa­re de acest tip de care ne-am ocupat în Ro­mânia. Prima a fost făcută de BT Leasing, care a obţinut o finanţare de la această bancă în valoare de 10 milioane de euro“, a spus Ma­tei Păun, managing partner la BAC Investment.
Banca Internaţională pentru Investiţii, cu sediul la Moscova, investeşte doar în cele nouă state membre ale sale: România, Slovacia, Mon­golia, Bulgaria, Cuba, Cehia, Ungaria, Viet­nam şi Rusia.
Anul trecut banca a acordat finanţări de circa 150 de milioane de euro şi intenţionează să investească aproximativ 100 de mil. euro în acest an. Fondată în 1970, banca are fonduri proprii în valoare de 374  mil. euro.
Jumătate din banii împrumutaţi de Rom­cab sunt destinaţi investiţiilor şi-i jumătate finanţării capitalului de lucru, potrivit lui Păun.
„Finanţarea destinată investiţiilor este contractată pe şapte ani şi va permite companiei să facă un salt important“, mai spune acesta. Romcab Târgu-Mureş, companie controlată de omul de afaceri Zoltan Prosszer, produce cabluri pentru industria auto, construcţii şi pentru infrastructura de comunicaţii.
Romcab a avut anul  trecut afaceri de 653 milioane de lei, în creştere cu 40% faţă de anul anterior, şi un profit de 32 milioane de lei.
Bac Investment colaborează cu Banca Internaţională de Investiţii de peste doi ani şi a intermediat până acum finanţări de circa 65 de milioane de euro, incluzând două finanţări în Bulgaria.
„Având în vedere că această bancă nu este o entitate reglementată de BNR, abordarea este mai flexibilă. Procesul de aprobare este mai uşor, timpul este mai scurt. Pentru o companie care se află în discuţii de câteva luni cu băncile acest lucru contează. Spre exemplu, la Romcab procesul de aprobare a durat mai puţin de o lună, circa 2-3 săptămâni. Toto­dată, condiţiile privind garanţiile sunt mai flexibile. Costul nu este marele avantaj“, a mai spus Păun

Producătorul de cabluri electrice Romcab a obţinut o finanţare de 15 de milioane de euro de la Banca Internaţională de Investiţii, operaţiunea fiind intermediată de BAC Investment, care are un parteneriat de peste doi ani cu această bancă.

„Săptămâna trecută a fost semnată o fi­nan­­ţare de la Banca Internaţională de In­vestiţii de 15 de milioane de euro pentru Romcab. Este a doua finan­ţa­re de acest tip de care ne-am ocupat în Ro­mânia. Prima a fost făcută de BT Leasing, care a obţinut o finanţare de la această bancă în valoare de 10 milioane de euro“, a spus Ma­tei Păun, managing partner la BAC Investment.
Banca Internaţională pentru Investiţii, cu sediul la Moscova, investeşte doar în cele nouă state membre ale sale: România, Slovacia, Mon­golia, Bulgaria, Cuba, Cehia, Ungaria, Viet­nam şi Rusia.
Anul trecut banca a acordat finanţări de circa 150 de milioane de euro şi intenţionează să investească aproximativ 100 de mil. euro în acest an. Fondată în 1970, banca are fonduri proprii în valoare de 374  mil. euro.
Jumătate din banii împrumutaţi de Rom­cab sunt destinaţi investiţiilor şi-i jumătate finanţării capitalului de lucru, potrivit lui Păun.
„Finanţarea destinată investiţiilor este contractată pe şapte ani şi va permite companiei să facă un salt important“, mai spune acesta. Romcab Târgu-Mureş, companie controlată de omul de afaceri Zoltan Prosszer, produce cabluri pentru industria auto, construcţii şi pentru infrastructura de comunicaţii.
Romcab a avut anul  trecut afaceri de 653 milioane de lei, în creştere cu 40% faţă de anul anterior, şi un profit de 32 milioane de lei.
Bac Investment colaborează cu Banca Internaţională de Investiţii de peste doi ani şi a intermediat până acum finanţări de circa 65 de milioane de euro, incluzând două finanţări în Bulgaria.
„Având în vedere că această bancă nu este o entitate reglementată de BNR, abordarea este mai flexibilă. Procesul de aprobare este mai uşor, timpul este mai scurt. Pentru o companie care se află în discuţii de câteva luni cu băncile acest lucru contează. Spre exemplu, la Romcab procesul de aprobare a durat mai puţin de o lună, circa 2-3 săptămâni. Toto­dată, condiţiile privind garanţiile sunt mai flexibile. Costul nu este marele avantaj“, a mai spus Păun.

Este un moment ideal pentru companii să vină la bursă în special datorită listărilor făcute în anii anteriori de firmele de stat, a spus Matei Păun, Managing Partner, BAC Investments, la ZF TOP TRANZACTII.

„Cred că odată ce incepem sa ne obisnuim cu un context in care piata de capital nu inseamna decat volume mici, in contextul in care nimeni nu face emisii de obligatiuni , este o directie benefica. Lumea incepe sa se schimbe si volumele pe care le gasim in piata sunt niste volume contextuale”
Alte declaratii:

Contextul s-a schimbat in sensul in care exista peste 20 de mil de euro in fonduri care sunt „disperate” sa investeasca in alte instrumente de pe piata de capital, dar in momentul de fata sunt peste 90% in obligatiuni de stat. Cred incepem sa constientizam ca piata s-a schimbat.

Lucrurile s-au schimbat si trebuie sa recunoastem acest lucru sau vom pierde trenul.

Contextul legal s-a schimbat, avem un mediu mult mai deschis si o bursa, la nivel de oameni si capacitati interne, foarte entuziasmata, care doreste sa vada o piata care se dezvolta cat mai mult.

Avem acest context macroeconomic prin care BCE creeaza un ban foarte „ieftin” care ne permite sa ne ancoram la un alt nivel de randament si de pret si avem peste 20 de miliarde care cauta si asteapta investitii alternative, adica altele decat obligatiuni de stat.

IN Romania nu s-au listat mai multe firma mari din cauza ca nu exista, in comparative cu alte state dezvoltate, un ecosistem de advisers priceputi pe acest domeniu.

Daca ne uitam la principalele banci care au brokerii lor, aceste departamente sunt minore. S-au multumit sa li se ceara oferte pentru IPO la firme de stat si nu exista abordarea pe care o gasim in alte tari, de investment banking.  Bancile au abordare mai degraba de trader nu de investment banking, care  presupune o perspectiva mai lunga. Aceasta lipsa de oameni focusati pe aceasta activitate a contribuit la lipsa de educare a pietei.

In Polonia s-a reusit acest lucru.

Sunt convins ca in decursul timpului vor aparea oameni care sa se focuseze pe aceasta activitate. Brokerii nu au o capacitatea analitica prin care saabordeze o firma sau un fond care sa se listeze.

Initiative cu aero este interesanta pentru ca se pune accent pe un adviser.Au avut un rol important in a atrage firmele care vor intermedia cererilesi in a atrage investitorii.

Bani exista, cererea exista, administratorii de fond asteapta cu bratele deschise emitenti in care sa investeasca. Bursa este pregatita ca si vehicul, au tehnologia, au modelul tot ce le trebuie.

In ultimul rand, ASF-ul nu il putem compara cu CNVM_ul de acum 10 ani. In momentul de fata putem sta de vorba cu niste oameni care se inteleg.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

