CELE 67 DE PROTOCOALE SECRETE ,ATAC LA ADRESA JUSTITIEI SI A DEMOCRATIEI DIN ROMANIA!

4 apr.

Publicarea protocolului secret dintre SRI şi DNA ar trebui, în mod firesc, să ducă nu numai la pulverizarea carierelor celor care l-au semnat, ci şi la anchetarea lor penală, chiar pentru subminarea autorităţii statului şi a siguranţei naţionale, adică exact infracţiunile pentru care ei zic că au semnat acest document macabru! Înainte de analiza protocolului, iată semnăturile acestora, primele două la începutul documentului (Kovesi şi Maior), celelalte la sfîrşit (Niţu şi Coldea):

Prima parte a protocolului este o imensă manipulare, o cursă pe care iniţiatorii au întins-o celor care ar lua cunoştinţă de el pentru a induce ideea falsă că acest pact semnat de binecunoscutul „binom“ ar avea la bază 28 de acte normative! În realitate, nici Constituţia României, nici Codul de procedură penală şi nici multe dintre legile, HG-urile sau deciziile CSAT menţionate nu au nici o legătură cu prevederile abuzive din protocol, ci, dimpotrivă, conţin prevederi contrare!

Protocolul s-a născut din interpretarea abuzivă a unor legi

Există însă şi normative legale care au permis încheierea acestui protocol prin extinderea abuzivă a prevederilor din legile respective. Astfel, în Legea nr. 14 din 24 februarie 1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii, există articolul 14, care prevede: „În îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Serviciul Român de Informaţii colaborează cu Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Protecţie şi Pază, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul de Interne, Ministerul Justiţiei, Ministerul Public, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Economiei şi Finanţelor, Direcţia Generală a Vămilor, precum şi cu celelalte organe ale administraţiei publice. Organele prevăzute la alin. 1 au obligaţia să-şi acorde reciproc sprijinul necesar în îndeplinirea atribuţiilor prevăzute de lege“.

Însă art. 11 din Legea nr. 14/1992 prevede că raportul dintre SRI şi Ministerul Public este invers, adică SRI îi sesizează pe procurori în legătură cu fapte prevăzute de legea penală descoperite în activităţile specifice, nu aşa cum se specifică în protocol! Iată conţinutul articolului 11: „În cazul în care din verificările şi activităţile specifice prevăzute la art. 9 şi 10 rezultă date şi informaţii care indică pregătirea sau săvârşirea unei fapte prevăzute de legea penală, acestea sunt transmise organelor de urmărire penală în condiţiile prevăzute de art. 61 din Codul de procedură penală“.

Tocmai pentru a se sublinia limitele legale ale activităţii SRI, în Legea 14/1992 se precizează expres că „organele Serviciului Român de Informaţii nu pot efectua acte de cercetare penală“:

Coroborînd aceste trei articole din Legea 14/1992, care reglementează activitatea SRI, este foarte limpede că legiuitorul permite colaborarea dintre instituţii, dar specifică imperativ că SRI nu poate efectua acte de cercetare penală! Mai simplu spus, atunci cînd, din activităţile specifice, SRI descoperă că s-au comis infracţiuni de drept comun, trebuie să transmită datele către organele de urmărire penală, adică procurorilor. Atît şi nimic mai mult, căci, aşa cum prevede art. 13 din Legea 14/1992, „organele Serviciului Român de informaţii nu pot efectua acte de cercetare penală“!

În astfel de situaţii, SRI trebuia să acţioneze potrivit vechiului Cod de procedură penală (acesta era în vigoare la data încheierii protocolului), care, la art. 61, al. 1, lit. (c), prevedea că „organele de ordine publică şi siguranţă naţională, pentru infracţiunile constatate în timpul exercitării atribuţiilor prevăzute de lege“, trebuie să întocmească un simplu proces-verbal, pe care, potrivit art. 61, al. 4, trebuie să-l trimită imediat procurorului: „Actele încheiate împreună cu mijloacele materiale de probă se înaintează, de îndată, organelor de urmărire penală“!

Laura Codruţa Kovesi a minţit atunci cînd a negat existenţa protocolului şi a „echipelor mixte“

Este exact ceea ce sublinia judecătoarea Dana Gîrbovan, preşedinta UNJR, în comunicatul său: „Acest protocol ne dezvăluie acum că ceea ce SRI-ului avea interzis expres prin lege să facă încă din 1992, i s-a permis să facă printr-un protocol secret din 2009, iar «permisiunea» i s-a dat tocmai de Ministerul Public, care e autoritatea constituţională din stat responsabilă cu «apărarea ordinii de drept»“!

Persoana care deţinea funcţia de procuror general şi care a semnat acest protocol din partea Ministerului Public era Laura Codruţa Kovesi! Cea care, în comunicatul DNA din 27 ianuarie 2017, minţea atunci cînd spunea: „Nu există și nu a existat nici un protocol de colaborare SRI – DNA și nici protocol secret Coldea/Kövesi. Nu au existat echipe mixte SRI – procurori ori întîlniri între procurori și ofițerii de informații în case conspirative“.

Acum ştim că existau atît protocolul secret semnat chiar de „binomul“ Coldea/Kovesi, cît şi „echipele mixte SRI-procurori“! Să vedem şi prevederea de la art. 3, lit (g), din protocol, care se referă la aceste „echipe mixte“:

Cu alte cuvinte, măcar pentru faptul că în 2017 Codruţa Kovesi minţea în legătură cu aceste două chestiuni, existenţa protocolului şi echipele mixte, CSM trebuie s-o sancţioneze pe actuala şefă a DNA, iar, pe cale de consecinţă, preşedintele Klaus Iohannis trebuie s-o demită urgent, dacă ţine cu adevărat la independenţa justiţiei!

Protocolul a vrut să legitimeze abuzurile unor ofiţeri SRI, în complicitate cu unii procurori

Acum, după ce am văzut care erau limitele SRI în raportul cu procurorii, putem să analizăm şi alte prevederi abuzive ale protocolului semnat în 2009 de şefii SRI şi ai Parchetului General, adică George Maior şi Florian Coldea, pe de o parte, şi Laura Codruţa Kovesi şi Tiberiu Niţu, pe de altă parte.

Există în acest protocol desecretizat abia acum o prevedere absolut deşuchiată, pe care o întîlnim în art. 6, al. 1, conform căreia procurorii sînt obligaţi să informeze SRI despre mersul anchetelor penale: „Comunică, în mod operativ, dar nu mai tîrziu de 60 de zile, modul de valorificare a informărilor sau sesizărilor primite de la Serviciu, referitoare la infracţiunile prevăzute în art. 2, cu excepţia cazurilor în care, înainte de împlinirea termenului menţionat, se solicită informaţii suplimentare în legătură cu cauza“!

O asemenea prevedere este profund ilegală, căci urmărirea penală nu este publică nici măcar pentru SRI! De asemenea, după cum am văzut, Legea 14/1992, care reglementează activitatea SRI, reduce sarcina ofiţerilor SRI la simpla informare a procurorilor în legătură cu eventuale fapte ce ţin de dreptul comun, nicidecum să urmărească evoluţia anchetelor pe care procurorii sînt obligaţi să le desfăşoare cu deplină confidenţialitate faţă de terţi!

Există în spaţiul public acest document pe care Florian Coldea l-a trimis Laurei Codruţa Kovesi, care demonstrează complicitatea celor doi, dar şi abuzul prevăzut de protocolul semnat de ei:

Observăm că în această adresă trimisă de Florian Coldea către Laura Codruţa Kovesi se face trimitere chiar la protocolul SRI – Ministerul Public, invocîndu-se două articole: 8 şi 57, care i-ar fi obligat pe procurori ca probele aduse într-o anchetă penală să nu fie puse în dosarul cauzei, deci să nu fie aduse la cunoştinţa părţilor! Culmea este că, doar cu o zi înainte de publicarea protocolului, discutam cu Cornel Nistorescu la Sinaia exact despre această adresă, amîndoi ajungînd la concluzia că şi dacă doar aceste articole din protocol ar certifica ce spune Coldea în adresa către Kovesi, ar fi suficient pentru ca semnatarii protocolului să fie traşi la răspundere penal. Ei bine, acum avem posibilitatea să vedem ce conţin aceste două articole din protocol:

Aşadar, presupunerile noastre sînt confirmate! În art. 8 al protocolului se prevedea ca procurorii să nu introducă în dosarul cauzelor probele venite de la SRI decît după obţinerea acordului de la SRI, ceea ce încalcă grav prevederile din Codul de procedură penală, care, la art. 99, al. 1, prevede expres că „în acţiunea penală sarcina probei aparţine în principal procurorului“, deci nu ofiţerilor SRI, aşa cum spune protocolul secret! De asemenea, inculpatului trebuie să i se comunice probele care-l acuză, acesta avînd posibilitatea să conteste legalitatea obţinerii lor, potrivit art. 100, al. 4, litera (f), din Codul de procedură penală, care spune că proba se respinge dacă „administrarea probei este contrară legii“!

Iată deci că acest protocol încalcă dreptul unei persoane de a afla pe baza căror probe i se aduce o acuzaţie şi este anchetat penal, ceea ce duce inevitabil la ideea unui proces inechitabil! Chiar pe baza acestui motiv, CEDO a condamnat deseori România, acordînd despăgubiri uriaşe celor au invocat faptul că nu au avut parte de un proces echitabil!

Fără îndoială, după ce acest protocol a fost desecretizat, în perioada următoare vor apărea în spaţiul public numeroase sesizări de la cei care au fost subiecţi ai dosarelor penale în astfel de cauze în care s-au folosit probe furnizate ilegal de SRI şi gestionate la fel de ilegal de procurori.

Alături de dezvăluirea abuzurilor din timpul anchetelor penale, cum a fost cazul la DNA Ploieşti, şi folosirea SRI-ului ca organ de anchetă penală reprezintă un grav atac la adresa independenţei justiţiei.

Concluzia aparţine judecătoarei Dana Gîrbovan, preşedinta UNJR, care sintetizează acest moment important din domeniul justiţiei: „Prevederile din acest protocol confirmă ceea ce transpărea de mult din alte acte oficiale sau declaraţii publice, şi anume că Codul de procedură penală a fost dublat de norme secrete, la care părţile din dosare nu au avut acces, fapt ce contravine flagrant regulilor de bază ale statului de drept“.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: