NECONSTITUTIONALITATE.COMPLICITATE SAU IGNORANTA:IN CONSTITUTIA ROMANIEI,DENUMIREA DE DIASPORA ROMANEASCA NU EXISTA!DOAR IN CAPUL BOLNAV AL NAZISTULUI KLAUS JOHANNIS.TOATE ALEGERILE EUROPARLAMENTARE SI CELE PREZIDENTIALE SUNT LOVITE DE NULITATE ABSOLUTA,DECI CADUCE !DACA VROIAU ROMANASII CU DUBLA CETATENIE DIN STRAINATATE SA VOTEZE TREBUIAU SA VINA IN ROMANIA!

15 dec.

Imagini pentru IOHANNIS,DIASPORA ,POZE

Diaspora mai tare decât Constituția?,DIASPORA NU EXISTA IN CONSITUTIA ROMANIEI!

NECONSTITUTIONALITATE.COMPLICITATE SAU IGNORANTA:IN CONSTITUTIA ROMANIEI,DENUMIREA DE DIASPORA ROMANEASCA NU EXISTA!DOAR IN CAPUL BOLNAV AL NAZISTULUI KLAUS JOHANNIS.TOATE ALEGERILE EUROPARLAMENTARE SI CELE PREZIDENTIALE SUNT LOVITE DE NULITATE ABSOLUTA,DECI CADUCE !DACA VROIAU ROMANASII  CU DUBLA CETATENIE DIN STRAINATATE SA VOTEZE TREBUIAU SA VINA IN ROMANIA!

Preşedintele Autorităţii Electorale Permanente (AEP) a declarat vinerea trecută că măsurile de răsfăț electoral luate pentru sensibila și atât de preocupata noastră diasporă sunt inutile, întrucât aproape sigur în 10 noiembrie vor fi din nou cozi la secțiile de votare din străinătate.

Președintele AEP consideră că votul prin corespondență la alegerile prezidențiale este un eșec, întrucât, pentru această formă de vot, au optat 41.003 români.  Iar dublarea secțiilor de vot și triplarea zilelor de votare  s-au dovedit, de asemenea, inutile, întrucât doar  38.944 români din străinătate s-au înscris pentru votul la secțiile special amenajate. De ce atât de puțini „s-au desconspirat”, trecându-și domiciliul într-un act oficial, este altă discuție.

La o prezență de vot nemodificată față de europarlamentare, se va dovedi,  în sfârșit,  că, de la Băsescu încoace,  „Votul în Diaspora” n-a fost decât numele de cod al unei imense operațiuni de manipulare, cu scopul demonizării PSD și al culpabilizării guvernului său. Foștilor miniștri de Externe Corlățean, și apoi Meleșcanu, li s-au făcut chiar dosare penale pentru că i-ar fi împiedicat pe bieții românași să voteze! Asta în timp ce Băsescu-Petrov, care a făcut un manifest politic din blocarea prezenței la vot la referendumul din 2012, sau Baconski, sub privirile căruia, la Paris, în 2009, se îndesau voturi în urne precum cărbunii în furnale au fost considerați eroi ai democrației.

Pentru ca alegătorii de peste mări și țări să-și poată da cu părerea despre cine să conducă o țară la bugetul căreia nu plătesc nicio taxă și niciun impozit, statul alimentat cu bani de la fraierii care au rămas p-acilea  să culeagă porumb nu căpșuni a cheltuit deja 50 milioane euro. Adică prețul pentru  10 clinici de oncologie și radioterapie de tipul celei despre care se discută în aceste zile și pentru care haștagiștii fac scandal că vor bani de la Ministerul Sănătății ca să facă ei un spital…privat.

Votul prin corespondență și dublarea secțiilor de votare au fost făcute pentru a elimina spectacolul cozilor. Dar sunt semnale că spectacolul cozilor oricum va fi reeditat, numai pentru a-i mai da lui Werner ocazia să spună ceva despre comuniștii  care nu lasă diaspora să voteze. Ambasadele numai din motive de ordin pe garnizoană și-au tras fermoarul la gură în legătură cu ce a presupus organizarea acestor alegeri. Închirierea de spații nu s-a făcut doar  pentru 3 zile, ci pentru 7 sau 8 zile, ca să fie timp de instalare a cabinelor de vot, de pregătire a urnelor, de instruire a membrilor comisiilor din secții, apoi de numărare a voturilor, de curățenie etc. Locațiile publice din străinătate sunt greu de eliberat pe parcursul unei săptămâni de lucru, iar cele private sunt foarte scumpe etc.

În plus, ambasadele s-au lovit și de reproșurile autorităților sau locatorilor din orașele respective pentru experiențele avute cu vajnicii români supărați în ziua votului. ”Nici nu mai vor să audă de români. Și acum pe pereții unei clădiri în care a fost secție de vot la europarlamentare e scris m…e PSD”, a povestit un șef de misiune diplomatică la una dintre ședințele pregătitoare a alegerilor.

Indiferent de aceste eforturi, însă, nemulțumiri vor fi (urne puține, cabine strâmte, lipsă de hârtie igienică, apă  insuficientă etc), astfel că, în orice condiții, niște ambasadori români va trebui să-și facă de pe acum bagajele, după ce țara are un GuWerner Orban.

În afară de locații, mai este și problema personalului, întrucât cei care vor face parte din comisiile de votare trebuie să își ia concediu cel puțin 8 zile pentru a putea acoperi activitățile obligatorii legate de procesul electoral. Iar  numărul secțiilor de votare fiind aproape dublu față de europarlamentare, vor crește și costurile necesare plății celor care vor face parte din comisii.

Cu toate aceste obstacole, pentru românașii preocupați de soarta scumpei lor țărișoare sunt organizate 835 de secţii de votare, faţă de 390 cât erau acum cinci ani și de 441 câte au fost  la alegerile din 26 mai. Ministerul Afacerilor Externe a trimis deja către acestea, pentru turul I al alegerilor prezidenţiale, 4.483.907 de buletine de vot, 7.739 de ştampile şi 3.997.044 de timbre autocolante cu menţiunea ”Votat”, bașca toată formularistica de sintetizare a rezultatelor etc. „Sunt cele mai scumpe alegeri de până acum. Procesul de votare în străinătate este costisitor, dar este costisitor şi în ţară. Din 150 de milioane de euro, aproape 50 de milioane sunt pentru străinătate, iar 100 de milioane în ţară. Sunt destul de mulţi bani, trebuiesc gândite alte modalităţi de lucru”, spune președintele AEP, Constantin-Florin Mituleţu-Buică. El apreciază că votul prin corespondenţă a fost un eşec, dar dacă această modalitate „s-ar fi introdus şi pentru ţară, cetăţenii ar fi mai implicaţi să voteze prin corespondenţă”.

Dincolo de bani aruncați și nervi consumați degeaba, mai important este faptul că, în tot acest tămbălău al operațiunii „Diaspora”, generat de Werner după metoda electorală „Băsescu-Petrov”, sunt indicii temeinice privind câteva încălcări ale Constituției.

Prima se referă la o inegalitate în fața legii, la un soi de  discriminare a cetățenilor în funcție de locul de muncă sau/și de domiciliul pe care-l au. Uniunea Europeană este un spațiu comun al unor cetățeni egali în drepturi. Întrebarea este: de ce, pentru a vota, românilor din străinătate li se acordă 3 zile și celor din țară doar una?  Nu este aceasta o discriminare?

A doua se referă la programul de muncă în secțiile de vot, care încalcă prevederile Codul Muncii cu privire la timpul legal de lucru. Cineva poate spune că „de asta ne arde nouă acum?!”. Păi ne arde dintr-un singur motiv – și anume că președintele în exercițiu ne promite o Românie normală și corectă, nu una în care se încalcă legea și Constituția. De aceea, este de așteptat ca însuși marele Meditator să dea un răspuns la această  problemă, întrucât el e cel care a impus o mărire a numărului de zile de vot.

Codul Muncii prevede (art.112) că „durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi și de 40 de ore pe săptămână”. Iar când este necesar și se convine cu angajatul pentru o durată de lucru mai mare într-o zi, „durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore” (art.115).

Și acum să facem niște calcule. Votarea în străinătate se desfăşoară  9 ore vineri (între ora locală 12.00 şi ora locală 21.00), și câte 14 ore sâmbătă şi duminică (între ora locală 7.00 şi ora locală 21.00). În total, în cele 3 zile se vor aduna minimum 37 de ore de muncă pentru fiecare dintre persoanele din comisiile secțiilor de votare. Dar cum alegătorii care la ora 21.00 se află la sediul secţiei, precum şi cei care se află la rând în afara sediului, pot să îşi exercite dreptul de vot până la ora locală 23.59, este posibil să se mai adauge alte 9 ore de votare în cele 3 zile, adică se face un total de 46 de ore la fiecare membru al comisiilor de vot. La aceste 46 ore se va mai adăuga timpul necesar pentru numărarea voturilor, încheierea proceselor verbale etc. Se ajunge astfel, cu lejeritate, la  peste 50 de ore de lucru în numai 3 zile pentru fiecare dintre cele minimum 9 persoane care alcătuiesc comisiile din secției de votare.

Se estimează că, în aceste 3 zile, vor fi implicate efectiv în secțiile de votare peste 8.000 persoane. Întrebarea este: dacă unul dintre acești oameni capotează în acest interval de timp, din varii motive medicale, cine răspunde? Întreb, nu dau cu parul. Sau vom auzi din nou celebrul „a trebuit să moară un om în secția de votare din diaspora pentru ca Dăncilă să fie arestată și PSD desființat prin ordonanță de urgență!”.

Pentru a elucida aceste aspecte, ar fi de dorit ca GuWernerul Orban și PNL, partidul viitorului nostru luminos, cel mai antrenat în plângeri penale și turnătorii la Înalta Poartă, să sesizeze de îndată (!) Curtea Constituțională, Curtea de la Haga, Comisia de la Veneția, Grupul GRECO, pe Timmermans însuși, PPE și întreg Parlamentul European, cerându-le opinia, așa cum face la fiecare virgulă ce mai apare prin legislația românească, asupra acestor aspecte criminale pe care fostul guvern eșuat le-a ticluit în mod special spre a pune sub semnul îndoielii legalitatea unui proces electoral normaaal și korecht, dar  care deja este încheiat în tabletele de la STS.

Și ar mai fi o problemă, referitoare la diferențele de fus orar. În niște alegeri normaaale și korechte, urnele ar trebui să se închidă la aceeași oră efectivă, nu convențională, pe tot mapamondul – întrucât suntem la alegeri, nu la  Revelioane.

Potrivit legii referitoare la votul din diasporă,  „urnele se închid la ora 21 ora locală”. Asta înseamnă că din Ungaria și până la Atlantic – deci Spania, Italia, Franța, Germania ș.a. – urnele se vor închide la ora 22 ora României, adică la 1 oră după ce în România s-au închis toate urnele și exit poll-urile au anunțat deja rezultate din țară. Astfel se creează posibilitatea unor manevre în țările care au ora în urmă cu 1 oră față de România; de pildă, dacă se va constata că unui candidat X îi mai trebuie câteva sute sau mii de voturi să ajungă în turul 2 (respectiv, președinte!), ambasadele de pe acest fus orar, ca și diferite ong-uri sau oameni de bine, vor avea tot timpul să sune o anume mobilizare dirijată de tip  baconskian.

Timpul pentru astfel de manevre este și mai generos pentru țările care au același fus orar cu Marea Britanie, în care, potrivit legii actuale, urnele se vor închide la ora 23 ora României, deci la 2 ore după ce ele deja s-au închis în țara noastră. Ca să nu mai vorbim despre luminosul ținut al Partenerului strategic, unde urnele se vor închide după 7-11 ore de când alegerile din România se vor fi încheiat, scorul final trebuind să aștepte veștile de peste gârlă. De la urnele locale, desigur.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: