CASTIG DE CAUZA LA CCR PENTRU GUVERN!

13 feb.

Imagini pentru CCR,POZE

CCR a respins sesizarea lui Marcel Ciolacu și a lui Teodor Meleșcanu privind procedura de adoptare a bugetului de stat prin angajarea răspunderii Guvernului, au declarat, pentru MEDIAFAX, oficiali e din cadrul Curții Constituționale.

Guvernul a transmis Curții Constituționale punctul de vedere privind conflictul juridic de natură constituțională sesizat de Parlament privind adoptarea legii bugetului prin angajarea răspunderii de către Executiv.

Instituția a invocat o decizie a CCR care arată că angajarea răspunderii are în vedere adoptarea „în condiţii de maximă celeritate” a unor măsuri urgente dintr-un domeniu de maximă importanță.

Totodată, Executivul a argumentat că parlamentarii au avut posibilitatea de a depune amendamente la proiectul de lege dar și să depună o moțiune de cenzură.

Guvernul a susținut că nu există un conflict juridic de natură constituţională generat de procedura angajării răspunderii Guvernului asupra legilor bugetare în temeiul art.114 din Constituție.

Curtea Constituțională a fost sesizată de președinții celor două Camere ale Legislativului cu privire la posibilul conflict juridic dintre Guvern și Parlament pe legea bugetului de asigurări sociale și legea bugetului de stat pe anul 2020. Până pe 10 ianuarie părțile implicate în conflict au trebuit să transmită punctele de vedere.

Premierul Ludovic Orban a anunțat, pe 23 decembrie 2019, în plenul reunit al Parlamentului, că Guvernul își asumă răspunderea pe Legea bugetului de stat pentru 2020 și pe Legea bugetului asigurărilor sociale pentru anul viitor.

CCR a respins, miercuri, şi excepția de neconstituționalitate formulată de Avocatul Poporului cu privire la ordonanța de urgență 57/2019 care a modificat Codul administrativ. Prin urmare, actul normativ este constituțional.

Pe 28 august 2019, Avocatul Poporului Renate Weber a sesizat Curtea Constituțională cu privire la ordonanța de urgență a Guvernului pe Codul Administrativ, a anunțat instituția într-un comunicat de presă.

Avocatul Poporului consideră că modificarea Codului administrativ prin ordonanță de urgență nu se justifică.

„În urma analizării actului normativ, Avocatul Poporului a constatat, între altele, că în cuprinsul ordonanței sunt reglementate o serie de aspecte care nu au legătură și nu sunt nici interdependente cu motivele invocate de Guvern în susținerea urgenței și situației extraordinare care motivează adoptarea unei asemenea ordonanțe. Avocatul Poporului consideră că maniera aleasă pentru soluționarea situației administrației publice centrale și locale din România nu este adecvată, întrucât mecanismul legislativ al ordonanței de urgență prezintă un regim aparte, care ar trebui să fie folosit în situații extraordinare, urgente și a căror reglementare nu poate fi amânată”, potrivit sursei citate.

Un alt motiv de neconstituționalitate vizează articolul 109 referitor la răspunderea membrilor Guvernului și articolul 111 privind controlul parlamentar al activității Guvernului.

Avocatul Poporului mai transmite că ordonanța de urgență privind Codul administrativ contravine Constituției și afectează regimul instituțiilor fundamentale ale statului, în speță Guvernul.

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: