Viciul audiențelor

5 nov.

De ani de zile, suntem captivii audiențelor. Este o formă de de dominație a pieței de publicitate asupra conținutului. Adică, a pieței asupra adevărului. Este adevărat ce face bani, nu face bani ce este adevărat și valabil. Şi, astfel, viaţa noastră este supusă unei agresiuni guvernate de această regulă nouă, de sorginte americană. Nu contează ce zici, ce arăţi, ce promovezi, ce aperi. Contează ce are audienţă. Nu contează nici măcar dacă ei cred. Pentru unii este important doar să vadă. România TV o exploatează la sînge, continuînd mizeria din garsoniera OTV. Mulți numesc această televiziune Mincinoșii TV. Din păcate, CNA-ul nu este în stare să tempereze fenomenul. Probabil că există şi o aripă PSD în CNA. Adică, o aripă reprezentantă a lumii care savurează flecăreala, bîrfa, bancul, gluma grosolană.
Practica s-a extins. Aproape fiecare televiziune încearcă zilnic să înghită cîte o linguriţă de surogat de informație.
Cazul Musk de săptămîna trecută este şi consecința goanei după audiență.

Traversăm o perioadă de măsurarea audienţelor la radiouri. Audienţele se cumpără. În sezonul de măsurare, radiourile cumpăra ascultători. Recunoașterea parolei este o tehnică de a decide cîştigătorii. Diferenţa este de buget. Unii dau 300 de euro, alţii, 600 de euro. Şi alegătorii se cumpără. Şi ei s-au invatat cu un ce-mi dai! Şi protestatarii se cumpără. Cu 100 de euro de căciula protestează și faţă de Constituție. Şi parlamentarii se cumpără. Dai o funcție şi schimbă partidul.
Din păcate, piața terorizează totul. Şi idealul, și politica, și dezbaterea şi influenţează grosolan inclusiv mersul războiului din Ucraina.
CORNEL NISTORESCU / http://cotidianul.ro/

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.