SINTEZA DEZBATERII ELECTORALE SI CELE MAI DURE REPLICI DE LA REALITATEA TV, INTRE PREZIDENTIABILII KLAUS IOHANNIS vs.VICTOR PONTA!

12 nov.

STIRIPESURSE.RO vă prezintă cele mai tari schimburi dintre prezidențiabilii Victor Ponta și Klaus Iohannis din prima confruntare televizată de la Realitatea TV.

Liderul PSD a zis că parcă îl vede pe Traian Băsescu atunci când se uită la Klaus Iohannis, iar prezidențiabilul ACL a replicat. ”cu mine nu ați semnat niciun pact!”

”Ponta: Am zambit pentru ca parca il vad pe Traian Basescu.

Iohannis: Doar ca nu ati semnat niciun pact.

Ponta: Ce pact am semnat?

Iohannis: Nu ma preocupa

Ponta: Dacă tot spuneți despre pact, știți măcar ce cuprinde?”

Citește totul aici: Prima CONTRĂ între Iohannis și Ponta: Din cauza lui Băsescu

Despre votul din Diaspora

Iohannis i-a cerut lui Ponta demisia pentru proasta organizare a votului din diaspora.

Iata schimbul de replici dintre cei doi:

Victor Ponta:

„Nu conteaza cine apare mai bine eu s-au Iohannis ci este vorba de cum vedem viitorul Romaniei. Eu imi doresc sa schimb tot ce s-a intamplat in ultimii 10 ani, domnul Iohannis vrea sa continue. Eu am fost ieri la un alt post de tv din respect, azi sunt aici. Cred ca Romania dupa 10 ani de dezbinare are nevoie de pace si de un inceput care sa stearga lucrurile rele din trecut.

Am alocat sume suplimentare din buget ca MAE sa poata asigura cheltuielile din sectiile de votre. Slava Domnului ca BEC n-a cerut sa se mai completeze declaratiile acelea antifrauda in sectiile de votare.

Toti vor putea sa voteze. Este o decizie pe care BEC si MAE o vor lua, nu o iau eu ca si candidat si nici domnul Iohannis.

Stiti cate sectii au fost in Germania? Nu-i nimic ca nu stiti. Cate sectii credeti ca ar trebui sa fie?

Oamenii care nu au putu sa voteze au o cerere legitima sa li se creeze conditiile sa poata vota. Ce s-a intamplat – o confiscare nerusinata a unei teme in scop electoral. In Germania e permisa crearea de sectii de votare e permisa doar in Ambasade si Consulate onorifice”

Klaus Iohannis

„Am venit la aceasta dezbatere din respect pentru alegatori. Vreau sa spun ca dincolo de invitatia generica de 90 de minute nu am primit alte detalii. Banuiesc ca v-ati facut un plan. Nu stiu despre cate minute vorbim. Am considerat ca trebuie sa vin, cu toate ca ati evitat sa discutam intr-un spatiu neutru.

Duminica in jurul orei 12 m-a sunat un prieten care sa dus sa voteze la Munchen. Mi-a zis ca sunt vreo 1000 de persoane care asteapta sa voteze. Mi-a spus mai tarziu ca sunt 1.500 de persoane, seara la 21 mi-a spus ca 1000 de oameni n-au putut sa voteze”

Victor Ponta: „Care e solutia, spuneti dumneavostra care ne dati note la toti? Nici nu stiati cate sectii sunt!”

Klaus Iohannis: „Ati suprimat dreptul la vot in diaspora. Ati organizat alegerile execrabil. Aceste lucruri trebuia sa le prevedeti. Era clar va fi o prezenta destul de mare la vot. Ati organizat in asa fel incat mii de oameni au ramas pe afara, au fost bruscati romanii de politiile altor state ca si-au cerut dreptul la vot. Corlatean a fost trimis acasa, asa ca sa detensionti”

Victor Ponta: „S-a schimbat procedura anti-frauda, pentru ca Basescu a fraudat in 2012 in diaspora. (…) 132 de reprezentanti ai lui Iohannis au lipsit din sectiile de vot”.

Dupa cum se poate vedea Victor Ponta i-a intrerupt in repetate randuri discursul lui Klaus Iohannis, incercand sa contracareze din emrs toate atacurile acestuia. Iohannis a cerut sa ii fie contabilizate minutele si sa i se comunice exact de cate minute dispune fiecare.

Citește totul aici: Iohannis vs. Ponta. Primele contre pe problema votului din diaspora

Despre banii cheltuiți de Ponta în deplasările din străinătate

Prezidențiabilul ACL, Klaus Iohannis, l-a întrebat pe Victor Ponta cu ce bani a fost în vizitele electorale din diaspora. Ponta i-a răspuns promt și i-a spus că a fost pe banii PSD.

Iohannis: Domnule Ponta, la vizitele electorale în diaspora, pe banii cui ați fost?

Vă referiți la vizita oficială când am fost primit de doamna Angela Merkel sau când am fost în SUA? În Italia am fost pe banii PSD, avem facturile, pot să vi le arăt.

Iohannis: V-ați dus degeaba, pentru că tot prost le-ați organizat.

Ponta a fost întrebat de ce nu suplimentează numărul de secții de voturi din diaspora.

”Conform recomandărilor Comisiei de la Veneția și în conformitate cu prevederile CCR aflate în vigoare, orice schimbare a legii electorale în timpul procesului electoral este motiv de anulare a alegerilor, bănuiesc că nici domnul Iohannis nu-și dorește așa ceva.

Am auzit acest lucru de la domnul Băsescu, să schimbăm legea. El vrea să schimbăm, ca să rămână dânsul președinte”, a explicat Victor Ponta.

Citește totul aici: Ponta îi aruncă actele sub nas lui Klaus Iohannis

Iohnnis l-a făcut atotștiutor pe Ponta mai ales când a venit vorba despre oamenii din Diaspora.

”Ponta: Știți unde este cea mai mare comunitate de români din străinătate?

Iohannis: Sunt sigur că o să ne spuneți imediat…

Ponta: În Italia, domnule Iohannis.”, a fost schimbul de replici dintre cei doi.

A urmat dezbaterea pe românii din Spania.

”Iohannis: Știți câți români sunt în Spania?

Ponta: 700.000, înregistrați oficial.

Iohannis: Sunt 1.100.000 de români. I-am numărat eu cu oamenii mei”.

Citește totul aici: UPERCUTUL lui Iohannis: Cum i-a întors-o lui Ponta

Iohannis: Oamenii asteapta fapte, nu vorbe. De aia sunteti prim-ministru sa rezolvati probleme nu sa le povestiti.

Ponta: Le rezolv si le voi rezolva.

Iohannis: O sa il rog pe prim-ministru sa faca pentru Dumnezeu ceva sa poata sa voteze oamenii.

Ponta: Am facut ceva dar probabil nu ati aflat inca.

Iohannis: O sa aflu duminica.

Ponta: Cred ca o sa aflati luni.

Ultima replica a premierului Ponta nu poate sa nu ne duca cu gandul la episodul din 2009 cand Mircea Geoana a fost duminica castigator si luni pierzator al alegerilor.

Citește totul aici: Ponta si Iohannis atacuri si contra-atacuri dure

Dispută pe modificarea Constituției

Iohannis i-a cerut lui Victor Ponta sa nu il mai interupa pe un ton ridicat, Ponta l-a comparat cu un stapan de sclavi, iar Iohannis i-a replicat ca nu se afla la el in birou si i-a cerut sa dea dovada de decenta.

Iohannis: Comisia care se ocupa de revizuirea Constitutiei s-a discutat despre votul prin corespondenta si PSD s-a opus.

Ponta: De unde stiti ca nu sunteti palamentar?

Iohannis: Vreti sa nu ma mai intrerupeti?

Ponta: Nu ridicati tonul la mine! Noi nu suntem slugile dumneavoastra. Nu sunteti vreun stapan de sclavi. Nu sunteti Parlamentar, de unde stiti?

Iohannis: Pot sa va rog sa asteptati sa imi termin raspunsul? Cine va credeti? Va credeti in biroul dumneavoastra? Va rog un minim respect daca il mai aveti. Va rog sa nu ma mai intrerupeti atunci cand imi expun partea mea de raspuns. Cu coada intre picioare veti pleca dumneavoastra!

Ponta: Aveti o atitudine de mosier.

Iohannis: Nu rezolvam probelma ca vorbiti si pe timpul dumneavoastra si pe timpul meu.

Citește totul aici: Atacuri fara precedent si nervi intinsi la maxim: Nu sunteti vreun stapan de sclavi!

Despre ANI și DNA

Klaus Iohannis a anunțat ce va face dacă va ajunge președintele României pentru o justiție independentă.

”În ce privește DNA, CSM, ANI și imunitate vă spun cum văd eu lucrurile. Unele au mers bine: independența justiției și consolidarea statului de drept. Voi lua toate măsurile care se impun pt ca acest demers al DNA din ultima vreme să continue să facem curățenie în clasa politică.

La ANI avem legislații care nu sunt compatibile, legi cu lacune, legi care se contrazic. Legislația trebuie pusă în acord cu cea europeană.

Pe tema imunității, vrea să se renunța la această protecție pentru președinte. Trebuie să renunțăm la o imunitate totală, nu e nevoie să fie protejat mai mult decât aleșii din parlament.

Trebuie să schimbă legea în Parlament, pentru că se votează împotriva urmăririi penale. E inadmisibil sa avem parlamentari care nu pot fi anchetati pentru ca PSD voteaza impotriva anchetarii lor.”, a spus Iohannis la Realitatea TV.

Citește totul aici: Iohannis a anunțat ce se va întâmpla cu DNA și ANI

O nouă dispută pe articole din Constituție

Prezidențiabilul ACL, Klaus Iohannis, a vorbit despre imunitatea președintelui și a invocat articolul 92 din Constituție. Victor Ponta a replicat rapid și i-a spus că a greșit articolul la care trebuia să facă referire.

Iohannis: Putem observa că DNA, deşi a fost o situaţie complicată, a adus noi şi noi cazuri de corupţie la lumina zilei. În calitate de preşedinte, voi lua toate măsurile pentru ca demersul DNA să continue, să facem curat în clasa politică. În ce priveşte ANI, trebuie îmbunătăţit mersul lucrurilor, sunt legi care au lacune, se contrazic. Este bine să se consolideze ANI, să îşi facă treaba, iar legislaţia să fie unificată, pusă de acord cu legislaţia europeană. În tema imunităţii, în Constituţie, la Articolul 92, citim că preşedintele se bucură de imunitate. Mi se pare că acest lucru este unul la care putem renunţa. Eu voi solicita Comisiei de revizuire a Constituţiei să renunţăm la o imunitate totală. Preşedintele nu trebuie protejat mai mult decât aleşii din Parlament. Cred că în Parlament e nevoie de o schimbare a regulilor. E inadmisibil să avem parlamentari care nu pot fi anchetaţi fiindcă PSD votează împotriva anchetării. Aceste lucruri trebuie schimbate. Nu pot să accept să nu poată fi anchetat pentru alte fapte. Aceste lucruri trebuie schimbate, trebuie înlesnită întreaga procedură şi parlamentarii să poată fi anchetaţi.

Ponta: Cred că doreați să vă referiți la articolul 84, dar se înțelege eroarea. Vă rog să vă uitați că președintele are tot atâta imunitate cât are și un parlamentar, nimic în plus.

Pot garanta cu fapte. Actualul şef DNA a fost propus de mine, preşedinta ÎCCJ a fost propusă de mine, la fel la CSM şi ANI. Tot ce am făcut ca premier voi face ca preşedinte. Ce trebuie să scăpăm este de discursul dublu, de demagogie. Spunea Iohannis că este inadmisibil ca cineva să nu poată fi anchetat. Varujan Vosganian, Victor Paul Dobre, Akos Mora, declarat incompatibil sunt în Parlament. Îl aveţi pe Chiuariu, condamnat, colegul dvs. DNA a propus arestarea lui Mircea Roşca, şeful PNL Prahova. Partea cu dublul discurs, să ştim despre ce vorbim. Domnul Iohannis a vorbit despre Articolul 92. Se referă la altceva. Articolul 84 se referă la imunitate. Prevederile Articolului 72 se aplică şi aici. Să nu păcălim oamenii cu lozinci! Am o întrebare: în 2012 a fost lovitură de stat ce a făcut USL? Aţi avut păreri diferite.

Klaus Iohannis: La domnii Varujan, Chiţoiu şi alţii PSD a votat împotriva ridicării imunităţii. Putem verifica foarte uşor. E aşa cum v-am spus şi vedeţi, trebuie să schimbăm legislaţia în materie. Să schimbăm Constituţia, aveţi perfectă dreptate, fiindcă este una care nu satisface nevoile anului 2014 sau 2024.

Victor Ponta: Nu a răspuns la întrebarea despre 2012.

Citește totul aici: GAFĂ de proporții a prezidențiabilului ACL. Ponta îl combate cu Constituția

Despre penalii din partide

Iohannis: Presedintele CJ Contanta, presedintlee CJ Mehedinti, primar Constanta, si multi altii. Ce va spune aceasta enumerare? Sunt unii dintre respectabilii PSD-isti care sunt cercetati sau condamnati pentru fapte de coruptie. Avem si un fost prim-ministru care a fost condamnat.

In ceea ce priveste 2012 (n.r. incompatibilitatea) – chestiunea a fost analizata de CCR si a constatat ca procedurile au fost legale. Intre timp putem sa lasam asta pe seama celor care studiaza istoria recenta a Romaniei.

Ponta: Iohannis vorbea de ridicare imunitatii presedintelui, sa fie la fel ca pentru parlamentari – ceea ce e valabil acum. Orice modificare a Constitutiei se face cu votul a 2/3 din Parlament.

Nu o sa mai fiu presedinte de partid ca Traian Basescu. PNL si PSD l-au propus pe Iohannis premier si nu s-a rusinat cu PSD. A fost propus ministru in Guvernul meu si nici atunci nu s-a rusinat. Presedintele unei tari din UE are imunitate prezidentiala peste tot. Daca vorbim de presedinti de consilii Judetene – n-au imunitate si presedintii de CJ PNL sunt in arest. Sunteti mandri de ei?

Iohannis: Parlamentarii PNL vor vota ridicarea imunitatii si incuviintarea, parlamentarii ACL o vor vota la vedere. Acum noi suntem de acord sa se ridice imunitatea celor vizati si arestarea si urmarirea penala.

Citește totul aici: Ponta si Iohannis replici taioase pe tema penalilor din partid

Pe cine ar vrea Iohannis premier

La confruntarea cu Victor Ponta, Iohannis a anunțat că Ponta va rămâne premier dacă el va ajunge la Cotroceni.

”K. Iohannis: Ideea mi se pare foarte buna, ramaeti dvs premier si eu presedinte

R. Bogdan: Veti colabora cu dl Ponta ca premier?

K. Iohannis: Eu voi colabora institutional corect cu oricine va fi premier, nu sunt pusi acolo sa se certe premierul cu presedintele la televizor, ci sa rezolve problemele Romaniei.

Ponta: Da, dar ce veți face cu domnul Cătălin Predoiu, căruia i-ați promis că îl veți face premier.”, a fost replica prin care Ponta l-a închis pe Iohannis.

Citește totul aici: Klaus Iohannis s-a dat de gol: Pe cine vrea premier

Scuze între prezidențiabili

Ponta: Obligatia de a indexa pensiile este prevazuta in lege si nu s-a aplicat cat guvernau colegii dumneavoastra de la PDL. As vrea sa spuneti oamenilor ce abrogati? Legea indexarii pensiilor? Cresterea cu 10% a salariilor din educatie, alocatia copiilor, alocatia pentru cei cu dizabilitati?

Iohannis: Vad ca ati facut o fixatie pentru familia mea (n.r. dupa ce Ponta facuse referire anterior la pensia soacrei sale). Soacra mea are tot o pensie de 350 de lei. Nici parintii mei nu sunt fericit ca ati trimis echipa sa ii filmeze. Poate ati aflat ca nu presedintele abroga legi. Parlaemntarii le vor analiza si le vor imbunatatii.

Ponta: Nu am zis nimic de familia dumneavoastra. Am intrebat-o pe domana Plumb si mi-a zis ca nu are atat pensia soacra dumneavoastra. Puteti sa ii cereti scuze sotiei pentru plangerea penala pe care i-ati facut-o si pentru ziarul de promovare al ACL (n.r. pe care Ponta l-a adus in studio si din care a ctit o serie de titluri acuzatoare la adresa sa si a sotiei).

Iohannis: Asa cum nu ati trimis pe nimeni la parintii mei, nici eu nu v-am defaimat.

Ponta: Aici scrie ACL.

Iohannis: Si pe emisiunea dumneavoastra scrie PSD. Imediat ce va cereti scuze ca m-ati facut traficant de copii, ca sunt vanzator de organe, ca nu sunt un bun ortodox.  Va rog sa va insusiti si ne cerem scuze reciproc, daca suntem domni.

Ponta: N-am spus asa ceva.

Iohannis: Daca in aceasta campanie am lezat pe cineva, pentru afirmatiile mele eu imi cer scuze.

Ponta: Va multumesc!

Citește totul aici: Ponta vs. Iohannis – fata in fata cu campania negativa. Cine si-a cerut scuze

Despre FMI

Klaus Iohannis a criticat modul în care Victor Ponta a guvernat ca premier. Azi, FMI a spus că se teme ca nu cumva România să pună în pericol progresele din ultimii ani prin diverse măsuri.

”Poate vine minunea și vedem bugetul pentru 2015. Legea spune că trebuie să avem un buget până pe 15 noiembrie. E îngrijorător mesajul FMI pentru România.

Nu e primul semnal de alarma tras din afara, lucrurile merg prost, suntem in recesiune economica, nu avem buget pentru 2015. O să vedem cat de mare e catastrofa care se pregateste pentru 2015. Sunt foarte ingrijorat pentru 2015.”, a spus Iohannis la Realitatea TV.

Citește totul aici: Klaus Iohannis: Poate vine minunea

Despre politică externă

Iohannis: Securitatea Romaniei se datoreaza celor trei piloni pe care s-a bazat politica externa a Romaniei – partenriatul trategic cu SUA, rolul si locul nostru in NATO si UE. Trebuie sa dovedim ca suntem parteneri seriosi, d elunga durata, ca suntem dispusi sa crestem bugetul pe aparare.

Nu e nevoie de o axa Bucuresti-China. Trebuie sa dovedim ca suntem oameni seriosi.

Ponta: Parteneriatul strategic cu SUA va fi continuat de toti presedintii. Suntem un partener serios in NATO. Insa eu cred ca trebuie ca Romania sa exercite un rol mai important pentru toti prietenii nostri, veci nii nostri. Romania e un model de urmat pentru aceste tari. Daca vorbim despre relatii economice trebuie sa gasim o solutie ca ROmania sa isi gaseasca o piata de desfacere. Merkel merge des in China. China este al treilea partener economic al Chinei.

Pastrand axa strategica Romania-SUA, Romania trebuie sa gaseasca investiii in energie si sa deschida alte piete de desfacere.

Citește totul aici: Cum vad viitorul politicii externe Ponta si Iohannis

O întrebare de la Victor Ponta pentru Klaus Iohannis

Prezidențiabilul PSD, Victor Ponta, l-a întrebat pe Klaus Iohannis dacă nu se simte vinovat că din cauza lui s-a rupt USL.

Victor Ponta: Vreau să vă spun că am candidat și n-aș fi candidat niciodată împotriva lui Crin Antonescu, ceea ce domnul Iohannis a făcut.

Al doilea lucru pe care l-am promis a fost să fac dreptate oamenilor: pensii, salarii, scăderea TVA și mai ales să facem o țară în care

Eu am văzut în această seară foarte multă poleială

Ponta: Domnule Iohannis aș vrea să vă întreb dacă aveți vreun moment un sentiment de vinovăție că USL s-a rupt din cauza dvs?

Iohannis: USL s-a rupt pt că PSD a vrut toată puterea și noi nu am fost de acord. Vă reamintesc că nu am venit la dvs. pentru că Guvernul a funcționat bine. Eu am venit pt că guvernul a funcționat prost și eu.

Citește totul aici: Victor Ponta, întrebare despre Antonescu, pentru Klaus Iohannis
Întrebare de la Klaus Iohannis pentru Victor Ponta

Klaus Iohannis a închis confruntarea cu Victor Ponta cu o întrebare. Prezidențiabilul ACL ar vrea să fie votat de Ponta, care a dezvăluit că, în trecut, a mai votat liberali la președinție în detrimentul unor social-democrați.

”Iohannis: Domnule Ponta, ați zis că ați votat cu Ion Rațiu și apoi cu un alt liberal, cu Crin Antonescu. Pot să contez pe votul dumneavoastră?

Ponta: Nu, pentru ca sunteti doar o poleilala a dl Ratiu si Antonescu, in interior sunteti Traian Basescu.”, a fost ultimul schimb de replici dintre cei doi.

Citește totul aici: Întrebare de BARAJ de la Iohannis: Pot să contez pe votul dumneavoastră?

INTELEPCIUNE SI ADEVAR

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.